Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

smart manøver av walt på slutten å påta seg all skyld slik at skyler ikke får noe, var vel det siste vi ser av WW, resten er vel stort sett heisenberg from here on out. spennende å se hva som får han til å vende tilbake, og hvordan jesse klarer seg,, fikk skikkelig klump i halsen da hank ble skutt og walt viste hvor jesse lå og spesielt når han bare tok babyen etter den krangelen og gikk.

 

syk episode, er ikke ofte serier blir bedre og bedre mot slutten men BB er i hvertfall dette tilfellet! savner bare litt av den der magcyver stilen hvor de kom ut ved å bruke hans kjemiske triks der han f.eks lagte batteri eller mercury greiene som sprengte, men han kompenserer jo dette ved smarte måter å komme seg ut av en umulig posisjon!

Lenke til kommentar

Lurer på om nevnte "MacGyver-triks" er noe Jesse kommer til å bruke for å slippe løs.

 

Ellers var det en verdig exit for Hank. Heiet på han til the bitter end, selv om det selvfølgelig ikke ville gå bra for den kompromissløse karen.

 

Nå heier jeg på Jesse - selv om det sikkert går til helvete med han også..

 

"My name is ASAC Schrader, and you can go fuck yourself."

Lenke til kommentar

Det jeg likte aller best med episoden, er hvordan vi helt siden Hank fant ut om WW har blitt ledet til å tro at det var Hanks avsløringer som førte til Walts flukt, men så viser det seg at det faktisk er Flynn som ødelegger alt for ham.

 

Jeg tror ikke det forandret noe angående Walts retrett, Skyler hadde allerede bestemt seg for at hun (og barna) ikke skulle være med på flukten. Men det at Flynn ringer politiet er nok absolutt spikeren i kista for Walt. Dvs at han skjønner at han har mistet familien. Og ironisk nok var familien den eneste grunnen til at han begynte med methproduksjon - for å sikre dem økonomisk etter hans kreftdød.

 

Et annet pussig poeng er at Skyler holder Walt indirekte ansvarlig for Hanks død, mens det i enda større grad er hennes egen skyld. Det var hun som overtalte Walt til å få Jesse drept, og Hank strøk som kjent med i dette forsøket.

 

Walt nådde toppen av ondskap når han fortalte Jesse hvordan Jane døde. Der gikk han mye lenger enn hva jeg trodde var mulig, og det var helt jævlig å se på. Det blir spennende å se hvordan dette ender. Jeg er rimelig sikker på at Walt dreper Jack og Todd med maskingeværet han skaffer seg. De har tross alt stjålet 70 millioner dollar fra ham, og utrolig nok står for enda større grad av ondskap enn Walt selv. Walt har ingenting å leve for etter dette, og om ampullen med ricin ikke er for ham selv, vil nok Jesse drepe ham. Kanskje begge deler.

 

En ting er iallefall sikkert: Det blir ingen "happy ending" :cry:.

Lenke til kommentar

Er det onskap for han å prøve å såre Jesse når Jesse meir eller mindre direkte er grunnen til at Hank er død oa at han blei avslørt.

 

Det siste er jeg enig i. Jesse er grunnen til at Walt ble avslørt. Men jeg synes ikke vi kan holde Jesse ansvarlig for at Hank døde. Det er alene et resultat av at Walt valgte å samarbeide med den ytterst ustabile gjengen. Om det er ondskap, kan diskuteres. Men absolutt alle andre forferdelige ting Walt har gjort gjennom 61 episoder av Breaking Bad, har vært motivert av gevinst for seg selv eller Jesse, i form av å komme ut av situasjoner med livet i behold, for å sikre videre methproduksjon e.l. (Kanskje med unntak av Mike?) Akkurat som hans kjemiforelesninger, ref episode 1: Alle aksjoner har en reaksjon... Walter har hele tiden tatt utgangspunkt i tingenes tilstand i øyeblikket, uten å legge mye vekt på hvordan man har kommet dit. Altså en veldig rasjonell mentalitet. Når han beordrer Jesses død i episode 62 har det ingen annen funksjon enn ren hevn. Om Jesse lever eller dør spiller ingen rolle for Walt når Hank er død. Da er det slutt for Walt uansett. En rasjonell Walt ville forstått at Jesse ønsker Walt sperret inne, når han lar spillet sitt gå ut over Jesses nærmeste. At Walt sliter med sinnemestring, har vi sett før. Kanskje var det dette som fikk Walt til å bikke over ift Jesse nå (og Mike tidligere), og at han kommer på "bedre" tanker når han får det på avstand? Det siste får vi nok svar på snart. Er spent på hvilken motivasjon Walt har for sine videre handlinger nå. Kanskje ser vi ikke Walt igjen før i aller siste episode?

Lenke til kommentar

10/10 på IMDB vurdert av 6302, det har jeg aldri sett før. Ekstrem episode, må vurdere å se den på nytt! Ble overrasket over hvor kald Walt er mot Jesse, men husker Gilligan forklarte at han eksperimenterte med hvor ond han måtte gjøre Walt før seerne sluttet å like han. Skjønner ikke helt teoriene om at Walt skal redde Jesse, han kunne jo latt han gjemme seg under bilen til nazi-gutta dro? Evt. skutt han, og spart han for torturen.

Sjekket litt på nettet og det ser ut som dette er det høyest rangerte TV-episoden på IMDb. Ihvertfall når det er så mange som har stemt (over 11 000). Det er ganske imponerende. Og jeg tror også andreplassen er "Face Off" fra fjerde sesong.

 

Det er faktisk meget mulig at dette er det høyest rangerte innenfor alt på IMDb. Ihvertfall over 1000 votes.

Lenke til kommentar

I ettertid innser jeg at det kunne vært mulig å redde Hank, om Walt ikke hadde nevnt at pengene lå begravd akkurat der de var.

 

Han kunne gitt Jack tre valg:

1) Drep dem begge. Liten risk for å bli tatt, men uten Walt får han ingen penger og ingen hjelp til å forbedre kvaliteten på methen.

 

2) Bare drep Hank. Walt nekter å hjelpe dem med meth-kokinga og går til politiet ved første og beste anledning for å fortelle dem om Jack.

 

3) La dem begge leve. Walt koker meth for dem så lenge de bare vil og Walt selv sørger for at Hank ikke sier noe til DEA. Jack kan stole på at Walt gjør det, i og med at Walt selv blir tatt om Hank snakker.

 

 

Walts beste kort i forhandligene var ikke pengene, men kjemikunnskapene. Hadde han sagt seg villig til å koke for Jack uten å nevne at det var penger der kunne han fått Hank i live i tillegg til å beholde pengene, selvfølgelig mot at han blir kokken til Jack i de månedene han har igjen, men om han var villig til å gi fra seg alle pengene ville han nok vært villig til å begynne å lage meth igjen på fulltid også.

Lenke til kommentar

I ettertid innser jeg at det kunne vært mulig å redde Hank, om Walt ikke hadde nevnt at pengene lå begravd akkurat der de var.

 

Han kunne gitt Jack tre valg:

 

1) Drep dem begge. Liten risk for å bli tatt, men uten Walt får han ingen penger og ingen hjelp til å forbedre kvaliteten på methen.

 

2) Bare drep Hank. Walt nekter å hjelpe dem med meth-kokinga og går til politiet ved første og beste anledning for å fortelle dem om Jack.

 

3) La dem begge leve. Walt koker meth for dem så lenge de bare vil og Walt selv sørger for at Hank ikke sier noe til DEA. Jack kan stole på at Walt gjør det, i og med at Walt selv blir tatt om Hank snakker.

 

 

Walts beste kort i forhandligene var ikke pengene, men kjemikunnskapene. Hadde han sagt seg villig til å koke for Jack uten å nevne at det var penger der kunne han fått Hank i live i tillegg til å beholde pengene, selvfølgelig mot at han blir kokken til Jack i de månedene han har igjen, men om han var villig til å gi fra seg alle pengene ville han nok vært villig til å begynne å lage meth igjen på fulltid også.

 

Walt nemnte aldri kor pengene var, berre at dei eksisterte. Alle visste allerede at Walt hadde penger, og Jack kopla 2 og 2. Skal inrømma at det var veldig dumt av Walt å gi han dei eksakte kordinatene. Hadde eg vore han trur eg det hadde vore betre å justere alle kordinatene med 4 og 5 hakk.

Lenke til kommentar

Likevel... sannsynligheten er vel ganske stor for at koordinatene ikke er tilfeldige og at pengene er i nærheten av der de befinner seg. Hank ville ikke tilfeldigvis funnet Walt i ørkenen uten at stedet hadde en viss betydning.

 

Hadde han unngått å nevne at pengene var begravd hadde de nok ikke funnet dem. Enkelt og greit.

Endret av Stonemeister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2) Bare drep Hank. Walt nekter å hjelpe dem med meth-kokinga og går til politiet ved første og beste anledning for å fortelle dem om Jack.

 

Med alternativ 2 ville de også hatt muligheten til å gjøre det samme med Walt som de nå gjør med Jesse. Dvs at det hadde truet med å drepe hans nærmeste, hvis han ikke koker for dem. Så det er ikke sikkert det ville endret skjebnen til Hank. Uansett var det irriterende igjen at Walt var litt for kjapp med å avsløre pengenes posisjon (først for Jesse, nå for Jack), men vi kan ikke gråte over spilt melk :).

Lenke til kommentar

Sjekket litt på nettet og det ser ut som dette er det høyest rangerte TV-episoden på IMDb. Ihvertfall når det er så mange som har stemt (over 11 000). Det er ganske imponerende. Og jeg tror også andreplassen er "Face Off" fra fjerde sesong.

 

Det er faktisk meget mulig at dette er det høyest rangerte innenfor alt på IMDb. Ihvertfall over 1000 votes.

Episode 9 i siste GoT sesong har også 9.8 med 14000 stemmer, og den får vel en god del ekstra negative stemmer på grunn av ja, det som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...