Gå til innhold

Ny ATI-driver støtter Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så får vi da bare håpe på at Ati teamet starter å fokusere på litt mer kvalitet på driverne enn det man har gjort hittil.

 

Ser faktisk at tidligere argumentasjoner til Gdi og andre stemmer bra på dette punktet, WHQL kvalifisering for hver månedlige driver gjør nok at det blir mindre utviklingstid.

Lenke til kommentar
Få en test på hvilke drivere som er best til 4870 :D

 

Du sier ingenting om hvilke(t) operativsystem du kjører eller på hvilket område (les: til hvilke(t) spill) du ønsker å finne den beste driveren.

Det er desverre såpass komplisert at den Catalyst-versjonen som scorer høyest i 3Dmark i XP ikke nødvendigvis er den beste til Crysis i Vista eller Windows 7.

 

For å finne ut av hvilken som er best til ditt behov må du nok gå den lange og tunge veien til Google eller en annen søketjeneste (og presisere søket ditt).

Lenke til kommentar
Det spås allerede fra forskjellige hold at Windows 7 kan føre PC-markedet tilbake i vekst.

Dette er en trist side av hvordan finansverden fungerer: Vekst er bra mens stabilt og synkende salg er dårlig. På veldig lang sikt mener jeg det bør være et mål å få så god maskinvare at det ikke er behov for å bruke stadig mer penger på maskinvare. Veksten bør flate ut og helst synke fordi maskinvaren er så bra at det er stadig sjeldnere vi trenger å kjøpe noe nytt for å dekke nye behov.

 

Jeg mener at vekst er et sykdomstegn som forteller at behovet blir stadig dårligere tilfredsstilt. Hadde folk vært fornøyd med maskinvaren sin i 20 år i stedet for 2 så hadde det vært glimrende. Det ville selvsagt gitt elendig salg for maskinvareprodusentene men også tilsvarende lave maskinvareutgifter for kundene. Lave kostnader og langvarig fornøyde kunder mener jeg er bra.

Lenke til kommentar
Det spås allerede fra forskjellige hold at Windows 7 kan føre PC-markedet tilbake i vekst.

Dette er en trist side av hvordan finansverden fungerer: Vekst er bra mens stabilt og synkende salg er dårlig. På veldig lang sikt mener jeg det bør være et mål å få så god maskinvare at det ikke er behov for å bruke stadig mer penger på maskinvare. Veksten bør flate ut og helst synke fordi maskinvaren er så bra at det er stadig sjeldnere vi trenger å kjøpe noe nytt for å dekke nye behov.

 

Jeg mener at vekst er et sykdomstegn som forteller at behovet blir stadig dårligere tilfredsstilt. Hadde folk vært fornøyd med maskinvaren sin i 20 år i stedet for 2 så hadde det vært glimrende. Det ville selvsagt gitt elendig salg for maskinvareprodusentene men også tilsvarende lave maskinvareutgifter for kundene. Lave kostnader og langvarig fornøyde kunder mener jeg er bra.

Må ærlig innrømme at jeg er gla for at jeg ikke sitter på en 20 år gammel pc, hehe. Men skjønner hva du mener

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Hva er greia med at "The Windows 7 driver is not final and is provided “as is” and is not supported by AMD,..."? Har AMD greid å lage en driver som fungerer på Intelplatformer men ikke på deres egne systemer?

 

Det betyr, AMD leverer den som den er, og problemer kan du raportere, men amd står ikke ansvarlig for problemer, og leverer ikke support for windows 7.

 

ikke noe med amd intel eller noe å gjøre, annet enn at amd eier ati, amd leverer driveren.

 

***

Driveren fungerer utmerket, løste mye rusk i systeme, fiksa alt surret 9.1 driveret skapte.

*Win7 Build 6956/7000/70xx er tested :p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Det spås allerede fra forskjellige hold at Windows 7 kan føre PC-markedet tilbake i vekst.

Dette er en trist side av hvordan finansverden fungerer: Vekst er bra mens stabilt og synkende salg er dårlig. På veldig lang sikt mener jeg det bør være et mål å få så god maskinvare at det ikke er behov for å bruke stadig mer penger på maskinvare. Veksten bør flate ut og helst synke fordi maskinvaren er så bra at det er stadig sjeldnere vi trenger å kjøpe noe nytt for å dekke nye behov.

 

Jeg mener at vekst er et sykdomstegn som forteller at behovet blir stadig dårligere tilfredsstilt. Hadde folk vært fornøyd med maskinvaren sin i 20 år i stedet for 2 så hadde det vært glimrende. Det ville selvsagt gitt elendig salg for maskinvareprodusentene men også tilsvarende lave maskinvareutgifter for kundene. Lave kostnader og langvarig fornøyde kunder mener jeg er bra.

 

Tja, nå tror jeg faktisk at mange produkter ikke lenger er laget for langvarig bruk som for eksempel min farmors eldgammle Miele (mener det var dette merket) vaskemaskin fra 1960 som fungerte helt til hun døde i 2007 (den overlevde i praksis min farmor).

Nå er vel levetiden på en vaskemaskin kraftig redusert og vi kan vel kun forvente 5-10 års levetid tipper jeg om man har kjøpt et "billig" merke.

 

Er forresten enig med deg, det hadde vært herlig om man hadde fått kjøpt en maskin som var kraftig nok for en levetid, men etter hvert som ny teknologi blir tilgjengelig (VR, Holo-prosjektorer og annet snadder) så vil både Hardware kravene økes og maskinvarekravene forandres.

Lenke til kommentar

Ville vi ha vært 3 miliarder mennesker på jorden, og ikke 6 miliarder så ville kanskje utviklingen tatt et par steg tilbake. Tatt i betraktning av at markedet er så stort som det er og at folk faktisk har en innebygget trang for å konkurrere med andre, så kommer maskinvareprodusentene til å gi ut bedre og bedre hardware for å tilfredsstille sine eiere og vår trang til bedre grafikk, raskere komprimering og lastetider (tid=penger), høyere benchmark poeng OG la oss ikke glemme at ingeniører også liker å vise fram sine suksesser ;) Like greit det; noe må man jo bruke penger på en gang iblant og jeg synes det er gøy å se hva intel, AMD, Nvidia og de andre klarer å prestere med hvert år ;) Kan hende det går for raskt, men vi må huske at Intel og AMD vil møte en fin barriere ved 12(?) nm kjerner og da regner jeg med at utviklingen vil gå litt treigere.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Windows 7 og aner faktisk ikke hvilken ATI driver jeg har :)

Den ble installert helt automatisk sammen med alle andre systemdrivere, og alle spillene jeg har prøvd sålangt fungerer helt utmerket. Alle ATI-dilldallprogrammene som pleier å følge med savner jeg lite :)

 

Det kan se ut som om Microsoft har gjort hjemmeleksa si med Windows 7.

Lenke til kommentar
Det spås allerede fra forskjellige hold at Windows 7 kan føre PC-markedet tilbake i vekst.

Dette er en trist side av hvordan finansverden fungerer: Vekst er bra mens stabilt og synkende salg er dårlig. På veldig lang sikt mener jeg det bør være et mål å få så god maskinvare at det ikke er behov for å bruke stadig mer penger på maskinvare. Veksten bør flate ut og helst synke fordi maskinvaren er så bra at det er stadig sjeldnere vi trenger å kjøpe noe nytt for å dekke nye behov.

 

Jeg mener at vekst er et sykdomstegn som forteller at behovet blir stadig dårligere tilfredsstilt. Hadde folk vært fornøyd med maskinvaren sin i 20 år i stedet for 2 så hadde det vært glimrende. Det ville selvsagt gitt elendig salg for maskinvareprodusentene men også tilsvarende lave maskinvareutgifter for kundene. Lave kostnader og langvarig fornøyde kunder mener jeg er bra.

 

Skal du ikke legge til at Linux dekker alles behov for all fremtid, med 20 år gammel maskinvare da? Slik at denne tråden også kan avspore til en idiot-debatt om Linux vs Windows?

 

Og, jeg syns poenget ditt var meget svakt underbygget. Du mener at maskinvareutvikling burde stagnere, og folk burde være "fornøyd"... Hva med stor-prosjekter som Human Genome project, SETI etc som før i tiden var totalt avhengig av stor-systemer, men nå kan ta i bruk veldig billig forbruker-maskinvare til å gjøre samme nytten? En uting? Jadda... La oss stoppe utviklingen! Den gjør at Microsoft kan tjene penger! Ånei!...herregud.

 

Du er en moderator, Simen1. Av og til lurer jeg på om du tar denne rollen seriøst. Din post var veldig off-topic. Er det ikke oppgaven din å holde trådene on-topic?

 

Vær snill og ikke svar på denne posten i denne tråden. Jeg orker ikke mer Linux-svada. Jeg er pro-linux, men gidd ikke diskutere nyansene av dette med fanatikere.

 

mvh,

Tomas

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar
Skal du ikke legge til at Linux dekker alles behov for all fremtid, med 20 år gammel maskinvare da? Slik at denne tråden også kan avspore til en idiot-debatt om Linux vs Windows?

Her fyrer du opp bål og heller bensin på det. Hva er poenget med det? Å starte den debatten du angivelig ikke ønsker?

 

Og, jeg syns poenget ditt var meget svakt underbygget. Du mener at maskinvareutvikling burde stagnere, og folk burde være "fornøyd"... Hva med stor-prosjekter som Human Genome project, SETI etc som før i tiden var totalt avhengig av stor-systemer, men nå kan ta i bruk veldig billig forbruker-maskinvare til å gjøre samme nytten? En uting? Jadda... La oss stoppe utviklingen! Den gjør at Microsoft kan tjene penger! Ånei!...herregud.

Hva er poenget ditt? At mer = bedre uansett hvor lite vi har bruk for mer? At vi skal utvikle bare fordi vi kan og ikke for å møte noen behov?

 

Du er en moderator, Simen1. Av og til lurer jeg på om du tar denne rollen seriøst. Din post var veldig off-topic. Er det ikke oppgaven din å holde trådene on-topic?

Rettelse, jeg er både administrator og vanlig bruker på dette forumet. I denne tråden opptrer jeg som vanlig bruker. Innlegget var en direkte kommentar til artikkelen (topic).

 

Vær snill og ikke svar på denne posten i denne tråden. Jeg orker ikke mer Linux-svada. Jeg er pro-linux, men gidd ikke diskutere nyansene av dette med fanatikere.

Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke få lov til å forsvare meg i tråden? Sånn at angrepet ditt skal få stå alene?

 

PS. Det er lurt å vente til raseriutbrudd går over før man skriver noe på nettet. Du kan jo se selv hva slags debatt du starter og fyrer opp under her.

 

-Over og ut- (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...