Gå til innhold

– Sett ned prisen, Sony! (PS3)


Anbefalte innlegg

Harddisker er dyrt jo. Den var grunnen til at MS droppet Xbox så tidlig. De blødde penger fordi hver maskin måtte ha harddisk.

 

Om den hadde solgt bedre eller ikke bryr jeg meg ikke om. Jeg bare sa at 360 harddisker er nok litt dyrere enn en vanlig harddisk pga man bare klapser den på.

 

Er 360 harddisker for dyre ? Ja. Men som sagt, har man litt oppe i hodet så trenger man ikke kjøpe en ny harddisk.

 

Nye 40-60 GB SATA disker ligger på ca 30-40 dollar ut til kunde. Hvor mye tror du Sony betaler når de kjøper 40-60-80GB disker i STORE kvantum? Du er vel ikke så dum at du tror vi kunder blør veldig mye på grunn av harddisken? Så du hadde blitt veldig fornøyd om sony fjerner harddisken fra ps3 og satte ned prisen 150-200 kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Harddisker er dyrt jo. Den var grunnen til at MS droppet Xbox så tidlig. De blødde penger fordi hver maskin måtte ha harddisk.

 

Om den hadde solgt bedre eller ikke bryr jeg meg ikke om. Jeg bare sa at 360 harddisker er nok litt dyrere enn en vanlig harddisk pga man bare klapser den på.

 

Er 360 harddisker for dyre ? Ja. Men som sagt, har man litt oppe i hodet så trenger man ikke kjøpe en ny harddisk.

 

Nye 40-60 GB SATA disker ligger på ca 30-40 dollar ut til kunde. Hvor mye tror du Sony betaler når de kjøper 40-60-80GB disker i STORE kvantum? Du er vel ikke så dum at du tror vi kunder blør veldig mye på grunn av harddisken? Så du hadde blitt veldig fornøyd om sony fjerner harddisken fra ps3 og satte ned prisen 150-200 kr?

 

Harddisken er en viktig grunn til at Sony ikke kan presse prisene mer på PS3. Og selv om Sony kanskje bare betaler 200kr pr stk så betyr ikke det at de vil selge dem for 200kr stk.

 

Hadde de kunnet selge PS3 uten harddisk så kunne de nok kunnet priset den 500kr lavere nå.

 

Uansett, ingen stor sak dette. Akkurat som ikke jeg synes prisene på 360 harddisker ikke er noe stor sak. Verre med påtvunget bluray og Wifi.

 

 

Må være synd å være så misinformert og feilopplyst som MagnarP. Eller kanskje han bare er utrolig sta og aldri innrømmer sine feil?

 

Kom med eksempler takk.

Lenke til kommentar
Harddisken er en viktig grunn til at Sony ikke kan presse prisene mer på PS3. Og selv om Sony kanskje bare betaler 200kr pr stk så betyr ikke det at de vil selge dem for 200kr stk.

 

Hadde de kunnet selge PS3 uten harddisk så kunne de nok kunnet priset den 500kr lavere nå.

 

Uansett, ingen stor sak dette. Akkurat som ikke jeg synes prisene på 360 harddisker ikke er noe stor sak. Verre med påtvunget bluray og Wifi.

Harddiskene koster nok Sony langt mindre enn 200 kr. En 80 GB 5400 rpm 2,5" disk koster under 400 kr ut til kunde. Den prisen skal da dekke produksjonskostnader, flere ganger frakt rundt på klodenog ekspedisjon hos flere selskaper. Når den går direkte til Sony sier det seg selv at prisen er en helt annen. Hadde Sony dessuten solgt den uten harddisk hadde den nok solgt dårlig, ellers hadde avansen til Sony vært lavere.

 

Ingen stor sak? Hvem er det egentlig her som lager en så stor sak her? :p

Lenke til kommentar
Harddisker er dyrt jo. Den var grunnen til at MS droppet Xbox så tidlig. De blødde penger fordi hver maskin måtte ha harddisk.

 

Om den hadde solgt bedre eller ikke bryr jeg meg ikke om. Jeg bare sa at 360 harddisker er nok litt dyrere enn en vanlig harddisk pga man bare klapser den på.

 

Er 360 harddisker for dyre ? Ja. Men som sagt, har man litt oppe i hodet så trenger man ikke kjøpe en ny harddisk.

 

Nye 40-60 GB SATA disker ligger på ca 30-40 dollar ut til kunde. Hvor mye tror du Sony betaler når de kjøper 40-60-80GB disker i STORE kvantum? Du er vel ikke så dum at du tror vi kunder blør veldig mye på grunn av harddisken? Så du hadde blitt veldig fornøyd om sony fjerner harddisken fra ps3 og satte ned prisen 150-200 kr?

 

Harddisken er en viktig grunn til at Sony ikke kan presse prisene mer på PS3. Og selv om Sony kanskje bare betaler 200kr pr stk så betyr ikke det at de vil selge dem for 200kr stk.

 

Hadde de kunnet selge PS3 uten harddisk så kunne de nok kunnet priset den 500kr lavere nå.

HAHAHA, MagnarP, eksperten på alt Playstation! HAR DU KILDER?

Lenke til kommentar
Harddisken er en viktig grunn til at Sony ikke kan presse prisene mer på PS3. Og selv om Sony kanskje bare betaler 200kr pr stk så betyr ikke det at de vil selge dem for 200kr stk.

 

Hadde de kunnet selge PS3 uten harddisk så kunne de nok kunnet priset den 500kr lavere nå.

 

Uansett, ingen stor sak dette. Akkurat som ikke jeg synes prisene på 360 harddisker ikke er noe stor sak. Verre med påtvunget bluray og Wifi.

Harddiskene koster nok Sony langt mindre enn 200 kr. En 80 GB 5400 rpm 2,5" disk koster under 400 kr ut til kunde. Den prisen skal da dekke produksjonskostnader, flere ganger frakt rundt på klodenog ekspedisjon hos flere selskaper. Når den går direkte til Sony sier det seg selv at prisen er en helt annen. Hadde Sony dessuten solgt den uten harddisk hadde den nok solgt dårlig, ellers hadde avansen til Sony vært lavere.

Ingen stor sak? Hvem er det egentlig her som lager en så stor sak her? :p

 

Tror du overvurderer harddiskens betydelse betraktelig.

 

Du vet at arcade er den 360 pakken som selger best? Rundt Halvparten av 360 eiere er ikke online engang og har ingen bruk for harddisk. Sikkert omtrent samme på PS3.

 

Wii ?

 

Går faktisk rykter om at MS skal kutte ut Elite pakken, og det håper jeg de gjør. Tullepakke.

Lenke til kommentar
Harddisker er dyrt jo. Den var grunnen til at MS droppet Xbox så tidlig. De blødde penger fordi hver maskin måtte ha harddisk.

 

Om den hadde solgt bedre eller ikke bryr jeg meg ikke om. Jeg bare sa at 360 harddisker er nok litt dyrere enn en vanlig harddisk pga man bare klapser den på.

 

Er 360 harddisker for dyre ? Ja. Men som sagt, har man litt oppe i hodet så trenger man ikke kjøpe en ny harddisk.

 

Nye 40-60 GB SATA disker ligger på ca 30-40 dollar ut til kunde. Hvor mye tror du Sony betaler når de kjøper 40-60-80GB disker i STORE kvantum? Du er vel ikke så dum at du tror vi kunder blør veldig mye på grunn av harddisken? Så du hadde blitt veldig fornøyd om sony fjerner harddisken fra ps3 og satte ned prisen 150-200 kr?

 

Harddisken er en viktig grunn til at Sony ikke kan presse prisene mer på PS3. Og selv om Sony kanskje bare betaler 200kr pr stk så betyr ikke det at de vil selge dem for 200kr stk.

 

Hadde de kunnet selge PS3 uten harddisk så kunne de nok kunnet priset den 500kr lavere nå.

HAHAHA, MagnarP, eksperten på alt Playstation! HAR DU KILDER?

 

Tja, MS sa jo at deres påtvungede harddisk var med på å brekke ryggen på Xbox 1. Særlig fordi de måtte prise seg konkurransedyktig mot PS2.

 

Så at påtvunget harddisk nå i PS3 er med på å opprettholde den høye PS3 prisen er jo ganske logisk er det ikke?.

Lenke til kommentar

Men så er det de som kjøper Arcade som spiller lite, har lite penger eller er barn. Tror ikke en voksen person kjøper en ps3 til ungen sin i bursdagsgave da han får arcade billig og han vet at ungen ikke bryr seg om hva han spiller. Men da går man inn på målgrupper, og PS3 er jo rettet mot de eldre og ikke barn.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Tror du overvurderer harddiskens betydelse betraktelig.

 

Du vet at arcade er den 360 pakken som selger best? Rundt Halvparten av 360 eiere er ikke online engang og har ingen bruk for harddisk. Sikkert omtrent samme på PS3.

 

Wii ?

 

Går faktisk rykter om at MS skal kutte ut Elite pakken, og det håper jeg de gjør. Tullepakke.

Fjerner man harddisken, blu-ray, wlan, forenkler kontrollen, driter i designet både maskinvaremessig og utseendemessig kunne den litt noen hundrelapper billigere ja. De kunne også hatt litt mindre avanse fordi de hadde tjent grovt på proprietært tilbehør slik som Microsoft gjør.

 

 

Tja, MS sa jo at deres påtvungede harddisk var med på å brekke ryggen på Xbox 1. Særlig fordi de måtte prise seg konkurransedyktig mot PS2.

 

Så at påtvunget harddisk nå i PS3 er med på å opprettholde den høye PS3 prisen er jo ganske logisk er det ikke?.

Prisene har faktisk forandret seg litt på 10 år. Har du ikke fått med deg det? Dessuten utgjør noen hundrelapper en større prosentandel når det er snakk om 1000 kr enn når det er snakk om 2-3500 kr.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Ironisk nok blør vi forbrukerne av å være tvunget til å kjøpe MS sin HDD til en blodpris uten like.

 

En ulempe med X360 :)

når ble forbrukerne tvunget til å kjøpe harddisk til xbox 360? det følger jo med minnekort i arcade hvor det ikke er harddisk. harddisk er kun for dem som ønsker det lille ekstra.

 

kjøpte selv en arcade til 400kr og kjøpte en hardisk og xbox live 3 månder for 150 kr inkl frakt. syns ikke det er blodpris. jeg kjøpte dette ikke pga jeg måtte, men jeg hadde lyst å prøve demoer ol da er det greit med harddisk.

Lenke til kommentar
Men så er det de som kjøper Arcade som spiller lite eller barn. Tror ikke en voksen person kjøper en ps3 til ungen sin i bursdagsgave da han får arcade billig og han vet at ungen ikke bryr seg om hva han spiller. Men da går man inn på målgrupper, og PS3 er jo rettet mot de eldre og ikke barn.

Er arcade noe å kjøpe da? Hvordan klarer man seg uten stor diskplass?

Lenke til kommentar
Men så er det de som kjøper Arcade som spiller lite eller barn. Tror ikke en voksen person kjøper en ps3 til ungen sin i bursdagsgave da han får arcade billig og han vet at ungen ikke bryr seg om hva han spiller. Men da går man inn på målgrupper, og PS3 er jo rettet mot de eldre og ikke barn.

Er arcade noe å kjøpe da? Hvordan klarer man seg uten stor diskplass?

 

Så lenge du ikke skal laste ned demoer o.l på Xbox Live eller installere spill til harddisk så holder arcade. Har det selv.

 

Får plass til noen arcade spill på Live hvis man vil også.

 

Harddisk er absoluitt ikke noe man trenger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...