Gå til innhold

– Sett ned prisen, Sony! (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
150kr for offisiell 360 kontroller hos play.com.

Kan jeg få link, regner med at du mener trådløs. Siden 150kr for kablet kontroll er overpris. Koster 360 kontrollen over 200kr med frakt er det ikke godkjent :)

Frakt er inkludert i prise hos Play. Blir vel 17X kr for den kablede utgaven. Hvis man absolutt vil ha kabla til PS3 så kjøper man seg DS2 til under hundrelappen pluss en overgang.

Lenke til kommentar
299? Må være den med ledning isåfall? Og det teller ikke.

 

Koster bare 330kr her.

 

Du tenker på den 20gb jeg fikk for 150kr?

 

Det tilbudet er over.

 

Ja, det er over. Men det varte i flere måneder.

 

I dag har standard 360'en 60gb, det holder nok for 99% der ute.

 

Hvis man absolutt må ha en 120gb harddisk så synes jeg ikke synd på de som klager på harddisk prisen. Det er også en del forskjell på 360 harddisker som jo er plug and play og å måtte skru inn harddisken på PS3.

 

Ikke like morsomt å ta med harddisken til kompiser osv på PS3. Man betaler litt for brukervennlighet også.

Lenke til kommentar

Som sagt, trådløs kontroll kommer ikke på 150kr.

 

Hvorfor kan ikke MS selge normal prisede harddisker tenker du sikkert også, MagnarP. Thats life, du får ikke alt slik du vil.

 

Du tenker på den 20gb jeg fikk for 150kr? Harddisk er heller ingen nødvendighet.

Jeg veit ikke hvem som skryter av DLCene til spillene, jeg måtte hvertfall ut med penger til en overpriset HDD for å kunne laste ned Lost and Damned.

Lenke til kommentar
Hvis man absolutt må ha en 120gb harddisk så synes jeg ikke synd på de som klager på harddisk prisen. Det er også en del forskjell på 360 harddisker som jo er plug and play og å måtte skru inn harddisken på PS3.

 

Ikke like morsomt å ta med harddisken til kompiser osv på PS3. Man betaler litt for brukervennlighet også.

Microsoft har gjort de "plug and play" for at man ikke skal kunne putte i hva som helst, men måtte betale blodpris til Microsoft for denne løsningen.

 

Skal du absolutt ha med harddisken rundt til venner kjøper du en ekstern disk til et par hundrelapper. Men jeg trodde ikke du hadde bruk for det jeg?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Som sagt, trådløs kontroll kommer ikke på 150kr.

 

Hvorfor kan ikke MS selge normal prisede harddisker tenker du sikkert også, MagnarP. Thats life, du får ikke alt slik du vil.

 

Du tenker på den 20gb jeg fikk for 150kr? Harddisk er heller ingen nødvendighet.

Jeg veit ikke hvem som skryter av DLCene til spillene, jeg måtte hvertfall ut med penger til en overpriset HDD for å kunne laste ned Lost and Damned.

 

Har jeg sagt at trådløs koster 150? Nei.

 

At du trengte harddisk for DLC var vel ganske opplagt? Det burde du kanskje tenkt på før du kjøpe en 360 uten harddisk da.

Lenke til kommentar
Hvis man absolutt må ha en 120gb harddisk så synes jeg ikke synd på de som klager på harddisk prisen. Det er også en del forskjell på 360 harddisker som jo er plug and play og å måtte skru inn harddisken på PS3.

 

Ikke like morsomt å ta med harddisken til kompiser osv på PS3. Man betaler litt for brukervennlighet også.

Microsoft har gjort de "plug and play" for at man ikke kan putte i hva som helst, men må betale blodpris til Microsoft for denne løsningen.

 

Skal du absolutt ha med harddisken rundt til venner kjøper du en ekstern disk til et par hundrlapper. Men jeg trodde ikke du hadde bruk for det jeg?

 

Hæ? De har gjort akkurat det samme Sony gjorde med PS2(minnekort). Enkelt å ta med seg til andre maskiner å bytte. Å ta med en PS3 harddisk er litt mer knotete. Jeg vil i alle fall ikke skru den opp, ta den ut, skru opp kompisens harddisk, skru inn min igjen osv.

 

Sony har nå gjort det samme som MS gjorde med Xbox, tvunget harddisk i hver maskin. Og de får smake samme medisin som MS gjorde med Xbox.

Lenke til kommentar

Eh, diskuterer vi fremdeles "la-oss-legge-samme-tilbehør-på-x360-for-å-gjøre-den-dyrere" eller? Hvorfor? For å fremheve og rettferdigjøre PS3 prisen?

 

PS3 har mye i samme pakke, fint for dem som trenger det, men ikke fint for andre. Hva med de forbrukere som vil spille PS3 spill men som ikke trenger Blu-Ray (la oss si de har dette fra før av) og som ikke har lyst å bruke denne online? Hvilken alternativer har de?

 

Som jeg har sagt før, X360 har sine fordeler og ulemper med tanke på pris. For det nevnte scenariet ovenfor kunne forbrukeren kjøpt en X360 kun tilpasset deres behov. Derimot om man begynner å legge på tilbehøret kommer ulempene.

 

PS3s ulempe er nettopp at den har alt i et gitt at man ikke trenger alt, X360s ulempe er at du må kjøpe alt tilbehøret utenom gitt at du trenger det.

 

Ingen av de 2 enhetene er noe perfekt, tvert imot. Det er et valg hva man trenger og slik har man med mange andre produkter. Man må da ganske enkelet se hva man har behov for og velge ut etter det, innkludert spillene selvfølgelig ettersom dette er en spillkonsoll. Og derfor synes jeg det er fåmælt å sette seg ned å krangel så bustene fyker, hva ens behov er stemmer nødvendigvis ikke overens med den andres, og dermed har man det gående.

Lenke til kommentar
Hæ? De har gjort akkurat det samme Sony gjorde med PS2(minnekort). Enkelt å ta med seg til andre maskiner å bytte. Å ta med en PS3 harddisk er litt mer knotete. Jeg vil i alle fall ikke skru den opp, ta den ut, skru opp kompisens harddisk, skru inn min igjen osv.

 

Sony har nå gjort det samme som MS gjorde med Xbox, tvunget harddisk i hver maskin. Og de får smake samme medisin som MS gjorde med Xbox.

Hæ hva da? Hvorfor skal du absolutt ta med den eksterne harddisken? Mye lettere å ta med en minnepinne eller ekstern harddisk som passer over alt.

 

Du mener altså at PS3 hadde solgt bedre hvis den ikke hadde kommet med innebygd harddisk? Harddiskprisen er ikke akkurt veldig høy, og det er ikke grunnen til at PS3 er hakket dyrere enn Xbox. Uansett, du hinter jo til kjøp i utlandet på Xbox utstyr. Hvorfor ikke like godt kjøpe en PS3 der da? Under 2000 kr.

Lenke til kommentar
Haha, 1500 kr for 120 gb brukervennlighet? HAHAHA

 

Legg til litt ekstra nå... Kom igjen.

 

Har sett 120gb til 999kr mange steder. Uansett så er det en liten fillesak. Klarer man seg ikke uten 120gb så får man ingen sympati fra meg.

 

Kun sin egen feil.

 

Hadde MS kun solgt maskiner uten harddisk og tatt samme priser for harddisker, da hadde det vært grunn til å klage. Men slik er det ikke.

Lenke til kommentar
Hæ? De har gjort akkurat det samme Sony gjorde med PS2(minnekort). Enkelt å ta med seg til andre maskiner å bytte. Å ta med en PS3 harddisk er litt mer knotete. Jeg vil i alle fall ikke skru den opp, ta den ut, skru opp kompisens harddisk, skru inn min igjen osv.

 

Sony har nå gjort det samme som MS gjorde med Xbox, tvunget harddisk i hver maskin. Og de får smake samme medisin som MS gjorde med Xbox.

Hæ hva da? Hvorfor skal du absolutt ta med den eksterne harddisken? Mye lettere å ta med en minnepinne eller ekstern harddisk som passer over alt.

 

Du mener altså at PS3 hadde solgt bedre hvis den ikke hadde kommet med innebygd harddisk? Harddiskprisen er ikke akkurt veldig høy, og det er ikke grunnen til at PS3 er hakket dyrere enn Xbox. Uansett, du hinter jo til kjøp i utlandet på Xbox utstyr. Hvorfor ikke like godt kjøpe en PS3 der da? Under 2000 kr.

 

Kjøper man PS3 fra utlandet så blir det nice toll gebyr.

 

Harddisker er dyrt jo. Den var grunnen til at MS droppet Xbox så tidlig. De blødde penger fordi hver maskin måtte ha harddisk.

 

Om den hadde solgt bedre eller ikke bryr jeg meg ikke om. Jeg bare sa at 360 harddisker er nok litt dyrere enn en vanlig harddisk pga man bare klapser den på.

 

Er 360 harddisker for dyre ? Ja. Men som sagt, har man litt oppe i hodet så trenger man ikke kjøpe en ny harddisk.

Lenke til kommentar
Kjøper man PS3 fra utlandet så blir det nice toll gebyr.

 

Harddisker er dyrt jo. Den var grunnen til at MS droppet Xbox så tidlig. De blødde penger fordi hver maskin måtte ha harddisk.

 

Om den hadde solgt bedre eller ikke bryr jeg meg ikke om. Jeg bare sa at 360 harddisker er nok litt dyrere enn en vanlig harddisk pga man bare klapser den på.

 

Er 360 harddisker for dyre ? Ja. Men som sagt, har man litt oppe i hodet så trenger man ikke kjøpe en ny harddisk.

Det er svært lite det er toll på, og deriblant ikke spillkonsoller.

 

Når utsalgsprisen i Norge kun er på et par hundrelapper på en harddisk som er større enn de man finner i konsollene, sier det seg selv at disse ikk spiller så mye inn på produksjonskostnaden på hverken Xbox eller PS3.

Lenke til kommentar
Kjøper man PS3 fra utlandet så blir det nice toll gebyr.

 

Harddisker er dyrt jo. Den var grunnen til at MS droppet Xbox så tidlig. De blødde penger fordi hver maskin måtte ha harddisk.

 

Om den hadde solgt bedre eller ikke bryr jeg meg ikke om. Jeg bare sa at 360 harddisker er nok litt dyrere enn en vanlig harddisk pga man bare klapser den på.

 

Er 360 harddisker for dyre ? Ja. Men som sagt, har man litt oppe i hodet så trenger man ikke kjøpe en ny harddisk.

Det er svært lite det er toll på, og deriblant ikke spillkonsoller.

 

Når utsalgsprisen i Norge kun er på et par hundrelapper på en harddisk som er større enn de man finner i konsollene, sier det seg selv at disse ikk spiller så mye inn på produksjonskostnaden på hverken Xbox eller PS3.

 

Er det ikke toll på spill konsoller? Det visste jeg i såfall ikke.

Rart ikke PS3 selger bedre i UK da, sikkert haugevis som importerer defra. Burde i alle fall være det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...