Gå til innhold

– Sett ned prisen, Sony! (PS3)


Anbefalte innlegg

Ja, moroklumpen.

 

Du er totalt fanboy av Sony. Jeg er fanboy av lav pris og alternativer. En vesentlig forskjell.

 

Hvorfor kan ikke Sony selge meg DS3 med ledning for billigere pris f.eks? Fordi de er noen griske jævler.

Jeg er fanboy av kvalitet og gode spill, og dessuten kontroller UTEN ledning. Lave priser og alternativer er også viktig, noe Microsoft tydeligvis aldri skjønte bæret av.

 

Vet du, hvis man vil ha stor harddisk så kan man kjøpe en 360 elite fra starten av. Ja, merkelig hvordan det fungerer.

 

Eller hvis man er som de alle fleste så trenger man kanskje ikke harddisk i det hele tatt. MS i motsetning til Sony, gir meg det alternativet.

 

Og at du er tilhenger av og ikke ha noe valg når det kommer til kontrollere, siden PS3 ikke har det selvsagt, overrasker meg ikke. DS3 med ledning til 299kr for de som vil ha det? Nei, fy faen.

 

3stk ekstra 360 kontrollere kan jeg får for 500kr. Det er hva en DS3 koster omtrent.

 

Men selvsagt, jeg har nok bare lite penger og lite vett. Som alle 360 eiere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei MS skal ha kudos for å ha en kjempepris på konsollen sin. De gambler litt og regner med at forbrukerene etter hvert vil tegne live abb, kjøpe harddisk, ladesett osv osv. For selv om at arcade er veldig billig, så tipper jeg veldig stor prosentandel av arcade eierene etter hvert kjøper seg både det ene og det andre. Har selv kjøpt billig for så å angre på at jeg ikke betalte litt mer slik at jeg fikk med det jeg egentlig skjønte at jeg senere ville få bruk for.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke MS selge normal prisede harddisker tenker du sikkert også, MagnarP. Thats life, du får ikke alt slik du vil.

 

Du tenker på den 20gb jeg fikk for 150kr? Harddisk er heller ingen nødvendighet.

 

Ja, faktisk.. Fy fan 20gb for 150 kr, det er 7,5 kr per GB. Dyrere enn det har ikke harddisker vært på mange år. Kjøper du harddisk til ps3 f.eks. en 320gb så blir det 1,5 kr per GB. Altså har du betalt en overpris som ikke ligner grisen.. Trenger du ikke så veldig stor plass på ps3'en din, som jeg tviler på at du eier, så kan du kjøpe en 120GB til 395 kr, altså 3,2 kr per GB.

 

Og selvsagt ignorerer du det faktum at man ikke får kjøpt PS3 uten harddisk. Så hvis man kjøper en ny harddisk har man allerede betalt for den som allerede er i som man da ikke har bruk for lenger. Betaler dobbelt rett og slett.

 

Hadde man fått kjøpt PS3 uten harddisk fra begynnelsen av så hadde det vært et lite poeng.

 

Forøvrig morsomt hvordan MS er så ille med sine harddisker (som ikke trengs for å spille) mens ingen ser ut til å bry seg om blodprisene Sony tar og har tatt for sine minnekort på PS2.

Lenke til kommentar
Nei MS skal ha kudos for å ha en kjempepris på konsollen sin. De gambler litt og regner med at forbrukerene etter hvert vil tegne live abb, kjøpe harddisk, ladesett osv osv. For selv om at arcade er veldig billig, så tipper jeg veldig stor prosentandel av arcade eierene etter hvert kjøper seg både det ene og det andre. Har selv kjøpt billig for så å angre på at jeg ikke betalte litt mer slik at jeg fikk med det jeg egentlig skjønte at jeg senere ville få bruk for.

 

De som kjøper trådløse kontrollere, play and charge og alt det tullet der har bare seg selv å takke da det finnes alternativer.

 

Litt teit at MS kuttet ut kontroller med ledning i arcade (core) pakken, men de tjener nok en del mer på det siden folk da kjøper batterier osv, så skjønner hvorfor de gjorde det.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg sitte å bry meg om ps2 minnekort nå, flere år senere?? Er du ennå sinna for at Sony tok alle lommepengene dine i 2001?

 

Faktisk. Og PS2 er fortsatt en høyst relevant konsoll. Den selger godt enda. Og man TVINGES til å kjøpe minnekort med PS2. Selv MS gir det med "gratis" på 360.

Lenke til kommentar
Skal man dra inn utenlandske priser kan man få mye billig for tida. Ønsker man en billig controller til PS3 får man dette for under hundrelappen fra Play. PS3 40 GB kommer på under 2000 kr.

 

Men det er ikke offisielle kontrollere. Selvsgt får man kjøpt mye billig 3rd party skrap.

 

150kr for offisiell 360 kontroller hos play.com.

Lenke til kommentar
Nei MS skal ha kudos for å ha en kjempepris på konsollen sin. De gambler litt og regner med at forbrukerene etter hvert vil tegne live abb, kjøpe harddisk, ladesett osv osv. For selv om at arcade er veldig billig, så tipper jeg veldig stor prosentandel av arcade eierene etter hvert kjøper seg både det ene og det andre. Har selv kjøpt billig for så å angre på at jeg ikke betalte litt mer slik at jeg fikk med det jeg egentlig skjønte at jeg senere ville få bruk for.

 

De som kjøper trådløse kontrollere, play and charge og alt det tullet der har bare seg selv å takke da det finnes alternativer.

 

Litt teit at MS kuttet ut kontroller med ledning i arcade (core) pakken, men de tjener nok en del mer på det siden folk da kjøper batterier osv, så skjønner hvorfor de gjorde det.

Haha, du hater egentlig Microsoft, ikke sant?

Lenke til kommentar

Joda, men nå koster jo ett slikt minnekort en 50 lapp fra play.com. Det er jo selvfølgelig sinnsykt dyrt. Sony burde gi ett minnekort bort gratis med hver ps2. Men kan jo ikke akkurat si at den 50 lappen er så sinnsykt mye for å utnytte ps2 helt ut, når du må bruke flere hundre kroner på en harddisk til xbox 360 for å bruke den fullt ut.

Lenke til kommentar

Orginal DS3 får man fra videogamesplus.ca til 270 kr.

MagnarP har du noe uoppgjort med Sony? Samme hva det er så virker det som om M$ er best for deg og at Sony suger ræv. Etter å ha lest en del av dine innlegg over lengre tid så må jeg si at du helt klart er den største fanboyen. Du opptrer i hvert fall som det.

Det blir bare dumt å måtte sammenligne med pS2 og memorycard for å finne argumenter for at M$ er bedre.

 

Vil du ha mer enn bare en enkel spillkonsol med alt av ekstrautstyr kjøp PS3.

Har du lite penger kjøp 360 Arcade og betal blodpris for å få med det samme som i en PS3. Hvis ikke man er såpass smart at man kjøper Elite og kanskje har mest lyst på eksklusivene.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...