Gå til innhold

BK: Miljøportrett Oslo... (stuntoppgave 45min)


Anbefalte innlegg

Utvilsomt, Cruel. Men jeg må innrømme at jeg syns dette strekker sjangeren litt langt (og det kommer fra en som fant Oddleif Apneseths bilder på Dok09 geniale).

 

Problemet ligger primært i bilde ett og bilde to. De hører ærlig talt mer hjemme i sjangeren gatefoto. Men er det portretter? Eller mer spesifikt, miljøportretter? Det er klart, det kan fotografen selv definere. Men i mine øyne er svaret nei. Det er ikke portretter, men gatebilder. Og som sådan fungerer de finfint.

 

Jeg liker derimot bilde tre svært godt. Det utstråler en blanding av fred og ro, der gatas stress, sjas og mas danner en fin kontrast til det rolige og trivielle i en god kaffekopp. At fokus ligger et annet sted enn på jenta underbygger også stresset som uansett ligger i bunn.

 

Nydelig miljøportrett. :)

 

(Ellers tillates vel mer enn tre bilder så lenge det er snakk om en serie, men tolkningen av dette avsnittet er vel litt udefinert slik jeg forstår det.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utvilsomt, Cruel. Men jeg må innrømme at jeg syns dette strekker sjangeren litt langt (og det kommer fra en som fant Oddleif Apneseths bilder på Dok09 geniale).

 

Problemet ligger primært i bilde ett og bilde to. De hører ærlig talt mer hjemme i sjangeren gatefoto. Men er det portretter? Eller mer spesifikt, miljøportretter? Det er klart, det kan fotografen selv definere. Men i mine øyne er svaret nei. Det er ikke portretter, men gatebilder. Og som sådan fungerer de finfint.

 

Jeg liker derimot bilde tre svært godt. Det utstråler en blanding av fred og ro, der gatas stress, sjas og mas danner en fin kontrast til det rolige og trivielle i en god kaffekopp. At fokus ligger et annet sted enn på jenta underbygger også stresset som uansett ligger i bunn.

 

Nydelig miljøportrett. :)

 

(Ellers tillates vel mer enn tre bilder så lenge det er snakk om en serie, men tolkningen av dette avsnittet er vel litt udefinert slik jeg forstår det.)

Takk for en igjennomført god tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
(Ellers tillates vel mer enn tre bilder så lenge det er snakk om en serie, men tolkningen av dette avsnittet er vel litt udefinert slik jeg forstår det.)

Rettningslinjene er klare, det er et eget avsnitt om bildeserier. Der står det følgende om antall bilder.

 

En god bildeserie har ikke flere bilder enn strengt tatt nødvendig - husk at en bildeserie ikke er bedre enn det svakeste bildet i den. 3 til 5 bør normalt holde, men flere vil godtas om det finnes en god nok grunn til det.

 

Så lenge du sier tydelig i fra i første post at dette er en bildeserie så kan du ha mer enn tre bilder. Og ettersom det er en oppgave hvor du skulle levere seks bilder, så hadde det vært naturlig å legge ut alle seks.

 

Jeg skal ikke blande meg inn i diskusjonen om hva som er et miljøportrett eller ikke. Jeg likte uansett både nr. 1 og nr. 3

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...