Gå til innhold

Billig mat for en fattig student


Anbefalte innlegg

Ja, men.... Jeg spør jo ikke om tips til hvordan jeg kan få mere penger. Jeg vil ikke ha "prøv å skaff deg en jobb" svar. Jeg ønsker å høre: "Du kan jo prøve *mat-tips*. De selger det på månen til bare 3,75kr. Godt og enkelt"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vel heller anbefalt å spise litt sunnere og så faktisk være opplagt på skolen? :p

Knekkebrød + syltetøy til alle måltider er ingen god idé. Man kan fortsatt spise billig og variert.

 

Pommes frittes med noe tilbehør.

Løvstek.

Makaroni med biter av pølser.

 

Salat er billig.^^

 

(men er også ute etter tips selv, da jeg også bor på hybel)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
En på jobben her kjøpte nettopp inn 15 pakker lungemos og noen blodpølser, fordi det visstnok er billig. Du kan jo alltids prøve det :)

Høres bare kvalmende ut og virker ikke godt, kommer ikke til å la noen tvinge det i meg med det første :sick:

Lenke til kommentar

Lær deg å like first price tunfisk (stekes), kjøp store poser ris på innvandrerbutikker og litt sitronpepper. Om du vil kan du også kjøpe store poser med frystegrønnsaker. Da har du middag. Vil du variere litt kjøper du kalkun på tilbud på rema 1000 (ned til 20-30 ,- kiloen). Da har du middag for ei til to uker for under 150,-.

 

Til lunsj eter du havregrøt, dvs havregryn og vann kokt i panne eller micro. Utrolig billig, en pakke havregryn holder en liten uke, koster vel 8,-.

 

Vil du variere litt kjøper du Yumyum nudler på rema 1000, koster 10,- for en 5 pack. Såpass god smak at du ikke blir lei. 2 pakker regnes som et stort måltid (4,-).

 

First price brød er som nevnt billig, det samme er diverse pålegg

 

Eter du 5 måltider dagen, hvor 2 er havregrøt (tilsammen 3,-?), 2 er nudler (4,-) og 1 er middag (la oss si en boks tunfisk, ris og grønnsaker, så blir det kanskje 10,- der) og bare drikker vann eter du mat for 17,- pr dag, 119 ,- i uka.

Endret av slux
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Koster First Price nudler bare 10kr for 5pk? Det er jo genialt

Jepp, tror det. Og Europris har dler til 2kr per pk også. Synes Europris sine er best.

Lenke til kommentar

par eksempler:

 

* nakkekoteletter, 30kr per kg = 10kr per porsjon.

 

* potetstappe, 4-5 poteter + 1dl melk + krydder, poteeter 10kr per kg, = 5kr per prosjon,

 

* brun saus / ketchup, brun saus = halv pose fra økonomi pakken = 3,5 kr

 

= 20kr for et måltid, billigere enn grandis og sinnsykt mye bedre for kroppen og utrolig godt.

 

lagde det tidligere i dag, og jeg tok et bilde av det (ikke spør hvorfor):

Picture003.jpg

 

Andre ting som er billig og godt, spaghetti bolognese.

 

halv pakke kjøttdeig = 15kr

 

pasta = 2-3kr

 

saus, halv pose = 3,5kr

 

= 20-22kr

 

Du må tåle oppvasken syns jeg, En del av å vokse opp spør du meg.

Lenke til kommentar

First price har jo mye billig, som nevnt.

Blant annet koster det vel i underkant av 20kr for "ei pakke" med fire slike vanlige pakker med halvferdige baguetter som du varmer i stekeovn

 

Kombiner det med diverse hermetikk/pyttipanne/wokblandinger og du har ett billig måltid

Endret av daruu
Lenke til kommentar
250 kroner er jo ingenting for å kjøpe mat for.

Pomfri og fiskepinner ;) Billig og mettende. Dessuten kan du spise knekkebrød istedet for vanlig brød og pasta/pomfri istedet for potet. Syletøy og makrell i tomat er også billig :thumbup:

Makrell i tomat er dyrt pålegg!

 

Koster jo sånn 13 kr for en liten boks med det, og en sånn spiser jeg på én dag. ;)

 

Men...hvis denne boksen varer i mange dager, er det sikkert mulig å få økonomien til å strekke til...:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...