Gå til innhold

Billig mat for en fattig student


Anbefalte innlegg

Tenk at i "verdens beste land" så har ikke studenter råd til å leve skikkelig. Jeg blir trist av å lese denne tråden. Fuck lånekassa som ikke klarer å punge ut med et mer anstendig beløp. Vel, det er vel egentlig politikerne som burde hatt nakkeskudd istedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenk at i "verdens beste land" så har ikke studenter råd til å leve skikkelig. Jeg blir trist av å lese denne tråden. Fuck lånekassa som ikke klarer å punge ut med et mer anstendig beløp. Vel, det er vel egentlig politikerne som burde hatt nakkeskudd istedet.

 

Bull, verken mer eller mindre.

Norske studenter er bortskjemte, burde ikke få studielån før de kunne bevise at de hadde en jobb i tillegg.

Synes ikke synd på mennesker som går ut på byen flere ganger i måneden for å drikke, 1 gang i måneden hadde holdt for de.

 

Penger er noe man bruker når man har de, i motsetning til studenter som bruker lånte penger på fjas og mas, er værre en folk som lever fra kredittkort til kredittkort fordi de vil Dolke & Bananer kjoler eller den nyeste MyPhone.

Lenke til kommentar
Norske studenter er bortskjemte, burde ikke få studielån før de kunne bevise at de hadde en jobb i tillegg.

Tror nok det er mange som ville slitt med å kombinere sivilingeniør-, jus- eller medisinstudier med jobb.

 

Jeg jobber og studerer jus, og det gjør de fleste andre jeg kjenner og. Men det er kanskje litt relevant her at man faktisk ikke kan leve på studielån alene med mindre man bor hjemme.

Lenke til kommentar
Tenk at i "verdens beste land" så har ikke studenter råd til å leve skikkelig. Jeg blir trist av å lese denne tråden. Fuck lånekassa som ikke klarer å punge ut med et mer anstendig beløp. Vel, det er vel egentlig politikerne som burde hatt nakkeskudd istedet.

Enig. 6300 kr per måned er alt for lite spør du meg.

Lenke til kommentar

Du burde ikke overleve på 280 kr på mat i måneden, det er ikke helt sunt. Lite mat + gjerne ensformet mat. Det kan gå på helsa løs, helt bokstavelig.

 

Jeg ville handla mest mulig på en slik måte at jeg får valuta for pengene. Hvis du kjøper ris, så kjøp en sekk med vanlig ris. Du bør kjøpe mest mulig råvarer, for det er billigst. Husk å kjøp billigprodukter, og følg med på tilbud. Finn også riktig butikk for storhandelen, ikke gjør innkjøp på bensinstasjonen. Du bør skaffe deg litt mer enn 280 kr i måneden til mat, det er fryktelig lite. Få deg en jobb, gå med avisa i helga eller hva som helst som gjør at du får nok penger. :p

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Haha, dude... Det går ikke ann å leve på 280kr i måneden. Hvis du studerer så trenger du energi til hodet ditt.

 

Jeg bruker ca 2000kr på mat i måneden og det bare på meg selv. Da kjøper jeg som regel en middag en gang i blandt og en dyr ost og noe frukt på skolen. Men som regel spiser jeg brød.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt.. Hvis det er mat/pris du er ute etter så kjøp makaroni eller tomatbønner.

 

tomatbønner - 400g / 4kr

makaroni - 1kg / 11kr

 

Men går ikke ann å leve på det da...

 

EDIT: Du får 28kg tomatbønner for 280kr :fun:

Endret av Twinkle
Lenke til kommentar

Da jeg var student (90-tallet) levde jeg første året fra mai til september på kneippbrød og makrell i tomat. (en og annen middag hjemme, eller hos venner, men i det daglige var det kneipp og rød-fesk) Mettende, billig, sunt og tålte overraskende godt varierende krydder (salt&pepper var et must, deretter timian, oregano etc). Jeg hadde kun dagpenger over sommeren, umulig å oppdrive arbeid på den tiden - økonomien var ultraskral.

 

Jeg gikk ned 7 kilo, men det trengte jeg.

 

I dag unngår jeg øyenkontakt med makrell-i-tomat-boksene i butikken, og går relativt raskt forbi hyllene.

Regner med at en del studenter fra dette millenium vil holde samme avstand fra nudler i div utførelser.

 

De fleste jeg studerte med spiste varm middag maks to ganger i uka. Andre tider, selv om det føles som det var i går.......jaja.

Lenke til kommentar
Tenk at i "verdens beste land" så har ikke studenter råd til å leve skikkelig. Jeg blir trist av å lese denne tråden. Fuck lånekassa som ikke klarer å punge ut med et mer anstendig beløp. Vel, det er vel egentlig politikerne som burde hatt nakkeskudd istedet.

 

 

Som jeg bruker å si: Norge er verdens rikeste u-land!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...