Gå til innhold

Billig mat for en fattig student


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Billig, lekkert og sunt måltid:

 

Kjøpt rundt 7-8 tomater. Kok opp en kjele med vann, legg tomatene oppi. Vent noen minutter. Ta de ut og skrell de. Hell ut så mye vann at det er igjen 3-4 dl. Legg tomatene tilbake sammen med en terning grønnsaksbuljong og la det koke i en times tid. Du kan også ha litt melk/fløte oppi.

 

Har du litt mer penger så kan du kjøre på med fersk basilikum, en halv løk, 2-3 store grovt oppskjærte champignonger, en neve oliven og passelig med parmesan ost. Du kan gjerne la rødvinsflaska få blø litt oppi kjelen også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

I går fikk jeg lyst på fiskegrateng, og tenkte at jeg like gjerne kunne prøve first price sin variant. husker ikke hvor mange gram en sånn pakke er, men plenty til at jeg ble stappmett (og jeg er ingen småspist kar). dette spiste jeg sammen med selvplukk poteter fra rema og et par raspede gulrøtter.

 

tilberedning tar litt tid, men det lager seg sjøl. poteter dampes med skallet på for å bevare mest mulig smak, og gratengen ordner seg sjøl i ovnen på 220 grader i 40 - 50 minutter. gulrøtter raspes på 30 sekunder med et rivjern.

 

smaken var overraskende bra, og oppvasken blir bare tallerken og bestikk, pluss potetkjelen og eventuelt rivjernet.

 

priser:

 

grateng: 9.90.

poteter: 9,90 pr kilo på rema. til en middag spiste jeg 3 av medium-stor størrelse, kanskje 200 gram = 2 kroner

gulrøtter: husker ikke, men det er ikke mange kronene for et par gulrøtter eller en first price pakke.

 

total: 12-15 kr pr middag.

 

bon apetit

Lenke til kommentar

Denne helgen er det disse tilbudene:

Ukens Go`helg produkter

Entrecôte Finner du i KIWI-butikkene i Møre og Romsdal, Sør-og Nord-Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark.

 

Marinert Laksefilet Finner du i butikkene i Østfold, Oslo, Akershus, Buskerud, Vestfold og Telemark.

 

Pepperbiff Finner du i Agderfylkene, Rogaland, Hordaland, Sogn og Fjordane, Hedmark og Oppland.

 

Produktet kan avvike i regionsgrensene.

 

 

Her jeg bor hadde de ikke igjen/ hadde fått når jeg skulle kjøpe :(

Lenke til kommentar

Jeg lever på FP Pasta med ostesaus til 9,90 kr og FP Pytt i panne, skinke til 15,90 kr.

Da får jeg variasjon ^^ En pakke med pytt i panne holder uansett til to måltider, og du trenger ikke engang spise middag hver dag, holder med 4-5 dager i uka. Maks. Ellers kan du gjøre som meg å lære deg å gå en dag uten mat eller leve på en til to brødskiver, på den måten kan du leve billig lenge ^^

 

Anbefaler deg derimot ikke å gå så lenge du klarer uten mat til du svimer av og så spise masse og så gå så lenge du kan uten mat til du svimer igjen osv.

Det er dyrt og usunt :p

Lenke til kommentar

- Frossen First price kyllingfilet er godt, kan lage forskjellige gryter, wok, stekt filet med ris, salater.

 

-Frossen FP-laksefilet er bra. Skjær av skinnet og legg fileten på en bit aluminiumsfolie sammen med noen grønnsaker (feks paprika, gulrot, løk, purre), stek i ovn på 200 grader i 10-15 min. Eller du kan kutte fileten i terninger, steke på steikepanne og spise sammen med spaghetti og saus lagd av en liten skvett fløte og litt sitronsaft.

 

- Linser og bønner. Lag linsegryte, linsepure av røde linser som tilbehør til alt. Bønner kan du bruke for å "fylle ut" andre retter, som feks spaghetti og kjøttdeig: lag av en pakke kjøttdeig og tilsett en boks røde bønner, da har du 3-4 middager istedet for 2.

 

- Kyllingkjøttdeig på rema kan du lage kyllingburger av. Eller bruke i taco, blir samme smaken.

 

- Supper er kjempebillig å lage, og det tar ikke lang tid heller. Søk på nettet etter gode oppskrifter.

 

Ta gjerne en titt i bloggen min for flere tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...