Gå til innhold

Empire: Total War - Diskusjon og erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, du setter dem i den lille byen med et collage eller universietet.

 

Vet ikke hvor hypping de spawner, lurer på om det kan være random

 

 

Det spørs på utviklingshastigheten til de forskjellige landene, om du går inn på region capital, så ser du "next town to develop" eller noe lignende og hvor mange turns det er til dette skjer. Det er en cap for hvor mange towns hvert land kan ha dog. Så når den capen nås, så vil det ikke spawne fler i det landet. Men da har man jo andre land og ta av ;)

Lenke til kommentar

Mine erfaringer er veldig gode, beste Total War så langt. Har aldri spilt de to eldste heller men likevel. Jeg spiller Sverige i Grand Campaign, eier nå Skandinavia pluss Finland og Island, og to kolonier i Amerika som jeg stjal fra Inutene og Cheroceene. Kontrafaktuell historie FTW. Jeg anbefaler dere forresten å bruke denne patchen:

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234011

Den åpner alle factions i custom battle, inkludert Danmark og Norge. Norge snakker faktisk norsk, selv om det høres dansk ut. Kanskje det er dansk, vi var jo under danskene da, men det høres mer norskt ut.

ETW_Norway.jpg

Skulle ønske de var spillbare i Campaign... Kunne hatt en "Road to indepenence" mot Sverige og Danmark.

Lenke til kommentar

Ønsker ikke å spamme her, men vet at flere Total War tilhengere savner et Rome II. Derfor putter jeg denne oppdagelsen diskret inn i tråden og håper det ikke blir tatt negativt opp, det var ikke hensikten men heller å dele en gledelig oppdagelse.

----------------------------------------

For de som skulle ønske det kom ett "Rome II: Total War" så virker dette som et meget interessant spill som kommer nå i mars.

Grand Ages Rome

Se noen herlige teaser screenshots:

 

13.jpg

11.jpg

9.jpg

5.jpg

15.jpg

16.jpg

19.jpg

20.jpg

18.jpg

Samt et par nydelige trailere:

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Flyttet over 8 innlegg til den andre tråden. Dette skal være en mer ren diskusjon- og erfaringstråd hvor du forteller hva du synes om spillet. Ikke et sted for å stille spørsmål, ta spørsmål i samletråden - det beste kan i noen tilfeller likevel være at du lager et nytt emne i denne kategorien med spørsmålet ditt.

 

Reaksjoner på moderering gjøres på PM, ikke i tråden.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt litt over 20 runder som Great Britain, trodde jeg hadde en fin økonomi og startet dermed og bygge opp en enorm hær for å få fjernet franskmennene fra kartet.

Etter litt klabb og babb kjørte jeg over paris ganske greit. Men mange bygninger var ødelagt, hæren min kostet en formue i upkeep og jeg gikk konkurs. Løsningen var da og øke skatter, dette reddet meg litt og jeg fikk mer og rutte med. Det var da adelsmenn og folket generelt ble missfornøyd med de høye skattene og det ble kaos i hjembyene.

På dette tidspunktet fant jeg ut at jeg skulle prøve noe annet.

 

Løsningen ble da The United Provinces som er en liten utfordring da det er et veldig lite land i seg selv. De har på den annen side 2 "byer" på det amerikanske kontinentet og en by ved india.

 

Her var planen først og fremst å være venner med flest mulig da jeg selv var så liten. Det fikset seg greit og jeg fikk en sterk økonomi ved hjelp av trading og spesielt og sette disse trading skipene på gule trade punkter.

 

Etterhvert måtte jeg velge parti da sverige gikk til angrep og ble støttet opp av frankrike.

Jeg hadde i mellomtiden bygd en enorm flåte og knuste frankrikes ganske greit, da kunne jeg stå i fred og "rane" tradingrutene deres.

 

Økonomien vokste og jeg startet nå forsiktig med å ta over en fransk by over i det amerikanske kontinentet.

På samme tidspunkt tenkte jeg at jeg skulle prøve å utvide mitt india imperiet litt mer, jeg gikk da til angrep på en by (jeg ikke husker navnet på nu), fikk ganske stor motstand med en gang og tapte rundt 500 av soldatene mine.

Med en gang etter det første slaget kom en ny tropp med 1700 soldater mot mine nå 700.

Jeg fikk flyttet soldatene mine opp på en fin høyde selv om dette betydde at jeg måtte ofre artilleriet.

De prøvde å flanke meg men dette funket heldigvis ikke og soldatene mine holdt rekkene.

Det hele endte med Deceive(?) victory til meg da jeg tok ut omtrent alle deres soldater.

 

Nå trekker jeg troppene tilbake for å forsterke de mens jeg har en økonomi på over 30000. Planene om å invadere paris nærmer seg, tenker jeg får med meg Great Britain på det.

 

Veldig spennende å spille som The United Provinces, kan anbefales.

Endret av Gamezor
Lenke til kommentar

Hærlig nå er jeg komemt så langt med brittania at jeg har fått "fire by rank" og diverse ekplosive grenater til artilleriet. Uheldigvis traff ene grenaten på siden av et regiment med Hessisk linjeinfanteri. 1/5 av regmintet strøk med o0

 

Men men ingenting kan stoppe meg nå. Som om noen har kunnet gjort det de siste 20 årene.

Lenke til kommentar

Nok er nok. Dette er tredje hæren jeg sender mot villmennene som holder til på de store viddene. Hele afferen er temmelig dyster. En ting skal de ha, de gir seg ikke uten heftig kamp.Men men "the brittons soldiers on".

 

 

post-91963-1236562207_thumb.jpg

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Første Grand Campaign med England var ganske artig.

Jeg valgte en litt uvanlig strategi tror jeg. Første jeg gjorde var å satse all reaserch på philosofi og industri. Jeg ignorerte all militær utvikling/forskning i mange turns. Når jeg endelig var klar til å begynne våpenopprustningen hadde jeg banken full av penger.

Farms, ports osv skuffet inn ressurser da de alle var langt utbygget. samtidig hadde jeg bygget opp et tilfredstillende forsvarsverk i england/skottland/Irland.

 

Så til det jeg tror er litt uvanlig blandt mange her. I europa rekruterte jeg sakte men sikekert opp et par hærer for å forsvare england/skottland/irland mens jeg utviklet flåten min og havnen. Men jeg hadde fullt fokus på Amerika. Når jeg etter langt om lenge var klar til å begynne min ekspansjon hadde jeg såpass gode og tallrike styrker at Quebec og Montreal falt som to korthus under min dampveivals av en hær. Etter dette falt den ene provinsen etter den andre. I løpet av noen turns var hele kartet farget rødt og union jack vaiet fra inuittland ned til mexico der spania hadde befestet seg for å stoppe min ferd videre ned søramerika. Ettersom jeg hadde tatt alle øyene som Jamaica osv kunne jeg uforstyrret bringe inn styrker sjøveien og knuse Mexico og resten av søramerika i en massiv knipetangmanøver sammen med hærene mine som hadde samlet seg på grensen etter sitt korstog nedover nordamerika. Alle hærene mine var da plassert sånn at de forsterket hverandre ved hvert slag som ble utkjempet. Det tok noen ekstra turns og hele tiden passe på at alle hærene mine til en hver tid var sikret forsterkninger, men jeg tror det var vært det.

Vips så var Spania ute av Amerikakartet og hele kartet var farget rødt (med unntak av piratøya). Først da beveget jeg meg ut av england for første gang i spillet. (ja det er sant!!). All den tid jeg brukte på å sikre meg hele Amerikakartet bygde jeg sakte men sikekert opp flåten min fra havna i London og rekruterte fra Edinburgh, Dublin og London. Så når jeg endelig var klar til å legge fastlands europa under mine føtter kunne jeg bare laste om bord og sette kursen mot Rotterdam som spania holdt. Jeg var jo fortsatt i krig med Spania selv om de var utslettet fra Amerikakartet. Rotterdam og Belgia(husker ikke bynavnet) fallt og jeg kjørte en flåte ned til Portugalområdet der Spania står sterkt.

 

Ståa nå er som følger: Hele Amerikakartet er mitt, Jeg har befestet meg i Rotterdam der jeg driver en liten styrkeoppsamling for min videre ferd i europa. Jeg kriger hardt mot spania i Portugal.

 

Cluet i storyen er at jeg brukte lang lang tid på å bygge meg opp en solid økonomi mens jeg kun forsvarte de områdene jeg startet med. Når jeg da følte meg klar til å ekspandere hadde jeg god økonomi og kunne valse over det meste av motstand da Frankrike, spania osv hadde styrkene/ressursene sine såpass spredt utover. Jeg skal ta noen skjermbilder og kanskje ta opp litt i FRAPS når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

grupper de i max 3 grupper og sett de i en rett linje. Så kjører du de bare på siden av de andre skipene. Kan ikke feile. Tok en first rate og en third rate med 2 sixth rate og en fourth rate en gang, Krever dog litt styring av skipene. pass på at de ikke krasjer osv.

 

EDIT: Drittlei siege battles btw som forsvarer.. er jo piss kjedelig. Dårligste siegene i ett TW spill noensinne..

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar
Jeg må si jeg sliter litt med naval battles. Det ender ofte med at jeg mister hele flåten min mens fienden ikke mister noe. Litt frustrerende. Noen som har noen hint eller triks her?

 

 

Jeg pleier å bruke to grupper. Der den ene gruppen presser fiendens linje inn i siden på den andre gruppen min. Slik at fienden og min gruppe 2 danner en T-formasjon.

 

T-formasjon er også veldig effektivt når fienden har medvind. Legg flåten din til anker med bredsiden mot fi. Pass på at de ligger i rettningen som har mest medvind når du trenger å bevege deg igjen.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg aldri auto resolve, unødvendig tap av soldater det der. Når jeg spilte demoen tapte jeg ingen av skipene mine og fikk decieve victory. Men tror ikke jeg helt har skjønt hva jeg gjorde riktig der, for det går litt hipp som happ nå.

2 eller 3 rekker hørtes ikke så dumt ut, omringe motstanderenes skip på den måten og gi mest mulig ildkraft på en tur frem kan være smart.

 

Det som ble sagt når motstanderen har medvindt også, at man bare kaster anker og venter til dem er fordi, veldig smart egentlig. Når de kommer forbi deg er det jo bare å fyre av noen velrettede skudd bakfra så blir de fort nervøse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...