Gå til innhold

Empire: Total War - Diskusjon og erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som ble sagt når motstanderen har medvindt også, at man bare kaster anker og venter til dem er fordi, veldig smart egentlig. Når de kommer forbi deg er det jo bare å fyre av noen velrettede skudd bakfra så blir de fort nervøse.

 

Eventuelt prøve å stoppe de så de ikke kommer forbi. Skip som ikke har fart som må snu og manøvrere mot vinden har små muligheter til takiske valg.

 

Man kan få inn en del bredsider før de får summet seg ut av den situasjonen.

Lenke til kommentar

Har dere opplevd revolusjon?

Jeg spilte som Storbritannia og satte skattene på topp, og fjernet alle soldatene fra øya. Da ble det opprør i Skottland og Irland, og disse ble etterhvert selvstendige nasjoner! (Lurer på om det samme kan skje med Norge?)

Så kom opprøret til London, og da ble det revolusjon. Fikk valget mellom å støtte den sittende regjeringen, og opprørerne. Da jeg støttet opprørerne kom de opp en ny hær rett utenfor London, som jeg gikk inn i byen med og styrtet kongen. Da ble landet en republikk med president:D

Lenke til kommentar
Tar det lang tid å reise f.eks fra Sverige til India , eller fra Sverige til Amerika ?

 

Tar vell en 2-3 turns (halvår) til overfartspunktet. Så en turn per del du reiser gjennom. Og så en til to turns i for eksempel amerika, alt etter hvor du skal til. Regner med new found land ikke er så intresant.

Lenke til kommentar
Har dere opplevd revolusjon?

Jeg spilte som Storbritannia og satte skattene på topp, og fjernet alle soldatene fra øya. Da ble det opprør i Skottland og Irland, og disse ble etterhvert selvstendige nasjoner! (Lurer på om det samme kan skje med Norge?)

Så kom opprøret til London, og da ble det revolusjon. Fikk valget mellom å støtte den sittende regjeringen, og opprørerne. Da jeg støttet opprørerne kom de opp en ny hær rett utenfor London, som jeg gikk inn i byen med og styrtet kongen. Da ble landet en republikk med president:D

 

 

Dette kan skje med Norge også ja. :)

 

Spilte som Sverige, og p.g.a min store fokus på det akademiske, så ble folk etterhvert veldig sinte. Jeg tok opprørenes side og vi har nå nytt flagg osv, veldig kult. Like før revolusjonen så ble Norge en egen stat, det første de gjorde som selvstendig nasjon var å rive universitetet i Trondheim for å bygge en kirke. La oss bare si det sånn at jeg var rimelig kjapp til å ta tilbake Christiania!

Lenke til kommentar

Satte ingang den Store norske revolusjonen bevisst.

Lot de få flagget sitt, og fikk Norge som protectorat.

Litt stas å se det norske flagget vaie i vinden.

 

Håpper noen greier å modde inn norge som egen faction. Stemmene, flagget og uniformene er der, Trenger ikke være spess historisk korrekt heller, bare kult å herje under den norske fanen :)

Lenke til kommentar

Nei det er litt forskjellig her, "verden" er delt opp i 3 deler som er europa, asia og amerika. Når du seiler rundt i europa så er det jo akkurat sånn som på medieval, men når du skal over til andre deler av verden så er det en slags ende på kartet hvor det kommer opp en rute der du klikker hvor du vil seile.

Dette er veldig kjekt da det er slike tradig poster ved afrika osv, uansett, du klikker der du vil og etter 2-3 runder så er båten din i den delen av verden du klikket på.

Lenke til kommentar

Jeg spiller som India eller Maraterne og er 33 år inn i spillet. Jeg har erobret hele India og Midøsten ved å utrydde Mughals, Mysore og Persia. Jeg spiller på VH/VH og tjener litt over 30 000 hver runde. På prestige lista er jeg milevis forran de andre nasjonene og har kommet godt over halveis i teknologitreet (har nærmere 10 skoler med scholars som pumper ut ny teknologi). Dette har vist seg å være upopulært i noen provinser og for monarkiet mitt, siden mine opplyste borgere krever forandring... som en republikk. Selv om jeg personlig er imot monarki, så kan jeg likevel ikke takke nei til de saftige bonusene Dronningen gir meg. Nesten alle de store nasjonene er 'friendly og very friendly' siden hun har 4+ diplomatic relation og gir meg også 1 prestige hver runde. Derfor må jeg ha store styrker som passer på de urolige provinsene med skoler, samtidig som dem får fritak fra skatt... Hvem var det som sa at vitenskap er gratis? :p

 

Å ha hele India er som en pengemaskin, og det er veldig få steder fienden kan angripe fra siden sjøinvasjoner ikke funker mens karakumaørkenen er låst som 'ikke tilgjengelig'.

 

Ved å ta over Nord India har jeg funnet steder jeg kan trene 'spesialunits' som Ghorkas, Sikh warrior og Sikh musketeers som er ganske artig, siden de er mye bedre enn mine normale units.

 

United Provinces eier fortsatt Ceylon eller Sri Lanka, men det er bare fordi de er allierte med Frankriket og England. Har lite lyst å få de tre nasjonene mot meg nå, og tape drøssevis av penger fra trade, som dem kommer til å gjøre alt i sin makt å sabotere for. Derfor holder jeg nå på å bygge ut en enorm flåte som kan regjere alle hav og utrydde enhver trussel mot min dyrebare trade... Desverre går flåtebyggingen litt treigt siden det tar sirka tre runder å bygge en Ship of the line, men når den er klar så skal jeg skaffe meg monopol på all trade.

 

Men akkurat nå skal jeg bare utvikle teknologi, pumpe ut penger mens jeg planlegger invasjonen på Ottomanriket, for å utrydde den siste islamske stormakten... en gang for alle. Deretter kommer jeg til å ta over Nord Afrika og Dragostan, mens jeg legger Islam i grus. Det var min RP plan da jeg startet som denne nasjonen. Ja, Hinduene er sinna og Ghandi er ikke der for å redde dem. :p

 

Mitt rike og monarkiet mitt.

367889.jpeg

 

Begynnelsen på Islams undergang og traden min.

367892.jpeg

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

I starten synes jeg det var mye vanskeligere enn medieval 2. Men nå er det vel lettere egentlig, er litt vanskelig å sammenlikne da man må bruke helt annerledes taktikker her.

Man bruker terrenget rundt seg mye mer, høyder kan bli kritisk i et slag så du vil gjerne passe på at det er dine soldater som har fordelen der.

 

Er ikke mye siege tull synes jeg. Som sverige var danmark veldig raske til å angripe meg og tok meg på senga. Men nå som United Provinces er det ikke mange som har prøvd seg om jeg ikke er i krig med dem.

Noe som er skuffende er hele siege funksjonen, synes den er LITE realistisk i forhold til medieval 2. Alt er mye mindre her og byen din er liksom ikke innenfor muren under en siege. Hos meg var det en liten mur rundt og et lite trehus liksom, skjønte jo nada.

Så dette er veldig veldig skuffende synes jeg.

Folkene mine synes jeg også reagerer dårlig på de ordrene jeg gir dem innenfor murene mine, de bruker en evighet på å komme til den delen av muren jeg vil eller så ender det med at de går motsatt vei og bare surrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...