Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytt spørsmål; kan man ikke ringe utenlandske "kortnummer" med en android telefon?

 

Er for øyeblikket i Danmark, og da kunne jeg tidligere ringe DnB i Norge ved å slå; " +47 04800 ", men nå bare piper det kort i telefonen, og så legger den på. Har nå en HTC Incredible S, tidligere brukte jeg en Nokia N95 og den hadde ingen sånne "problemer". Bruker samme sim-kort nå som før. Prøvde også fruens telefon, og den klarte det heller ikke, en Samsung Galaxy Y ...

 

Mvh Dan

 

Edit: Har nå snakket med kundeservice her i Danmark, og de bekrefter at dette ikke er mulig med deres abonnement. Og har heller aldri vært det(?), til tross for at det har fungert fint det siste året med Nokiaen :hmm:

Endret av Dan Hansen
Lenke til kommentar

Det vanlige er å slenge på 815 0 eller 810 0 foran. De er svært sjelden at internasjonale kortnummer fungerer, derfor har alle utenlandske nummer også.

I noen tilfeller er dette et vanlig fasttelefonnummer, så her an man spare store penger på å ringe det ogå i Norge, om man bare har mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Takker for svarene. Har også selv funnet "utenlandsnummeret" til DnB, men jeg har en åtte-ti nummer jeg vanligvis pleier å ringe til, og så langt har jeg funnet ut at enkelte av dem kan ringes ved å legge til "915" foran, andre igjen har jeg funnet på ymse hjemmesider, og de resterende har jeg sendt epost til og avventer. Men igjen, takk for alle svar :)

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar

5 siffrede nummer er ikke rutbare fra utlandet (ref E.164).

At +4791504800 tilfeldigvis virker hos DnB betyr at de har to Norske nummer til samme tjeneste 1) 04800 2)91504800

 

nr 2) kunne like godt vært 23234800 (et eksempel)

 

8xx xxxxx er heller ikke rutbare i fra utland.

 

 

Samme er "fra" Norge til f.eks slike 5 siffrede Svenske nummer (i Sverige) , man må fremdeles da via et E.164 nummer for å komme frem.

Lenke til kommentar

Hei folkens, har en venninne med en HTC Desire som har fått et problem. Hun får ikke til å se bilder som blir sendt pr epost i gmail appen. Det dukker kun opp en boks med et blått spørsmålstegn der bildet skulle ha vært.

 

Jeg har postet i "Desire" tråden, men litt googling forteller meg at dette problemet ikke er begrenset til Desire/HTC's telefoner, så derfor velger jeg å forhøre meg her.

 

Det ser ut som om dette gjelder bilder (og emoticons) som er "limt inn" i mailen, ikke bilder som sendes som vedlegg.

 

Hun mener hun fikk til å se slike bilder tidligere, men har nylig gjort en "factory reset" for å "rense telefonen for dritt" som hun selv sa :)

 

Jeg har googlet litt rundt, men finner ikke noe klart svar på dette. Er det noen av dere brukere som har opplevd det samme, og funnet en løsning eller workaround?

 

Flash player er lastet ned og installert fra markedet, så det er nok ikke det som er problemet. I tillegg får hun til å se bilder og emoticons osv når hun logger inn på gmail'en sin gjennom telefonens nettleser.

 

Alle tips/svar mottas med takk :)

Endret av Nanostorm
Lenke til kommentar

Nei, hver launcher har egne settings. :) Det finnes noen apps som skal kunne overføre setting fra den ene til dne andre, men de fungerer ikke alltid, og vanligvis kun med Launcherpro og ADW.Launcher.

 

Men det tar jo ikke lang ti å teste.

1: Har den de funksjonene du trenger, f.eks. scrollable widets, mulighettil velgaantall rader/kolonner med ikoner, og mulighet til å tilpasse widgets så ting ikke overlapper?

2: Er en rask nok? Åpne appmenyen, scoll litt, se om du er fornøyd Spill et krevende spll som krever mye ram og cpu, trykk home-tasten, åpne app-menye, scroll, se om du synes den er for treg.

3:Sjekk om den har temaer du liker

 

Det ER ikke så mye å teste med launchere egentlig.

Lenke til kommentar

Når man prøver ut custom launcher, lagrer alle innstillinger og plasseringer seg på stock da??

Så man slipper å sette opp igjen/bruke tid hvis man ikke blir fornøyd med den nye..

Nei, hver launcher har egne settings. :) Det finnes noen apps som skal kunne overføre setting fra den ene til dne andre, men de fungerer ikke alltid, og vanligvis kun med Launcherpro og ADW.Launcher.

 

Hvis jeg har forstått spørsmålet riktig spør han etter om innstillingene som er gjort i stock launcher blir lagret hvis han prøver ut en annen launcher og senere vil tilbake til stock, og til det så er svaret ja. Stock har sine egne innstillinger som den lagrer, så hvis du er misfornøyd med en launcher du vil teste er det bare å slette den og du er tilbake til den samme stock som du forlot.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...