Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med det prisnivået der er den ihvertfall uaktuell for meg. Kjøpt nok mobiler i det siste, egentlig, men har lyst på android.. Hvorfor er Magic dyrere? Spesifikajsonene er vel egentlig ganske like som på Dream, og i tillegg sparer de vel litt på manglende tastatur.

Lenke til kommentar
Med det prisnivået der er den ihvertfall uaktuell for meg. Kjøpt nok mobiler i det siste, egentlig, men har lyst på android.. Hvorfor er Magic dyrere? Spesifikajsonene er vel egentlig ganske like som på Dream, og i tillegg sparer de vel litt på manglende tastatur.

G1 finnes jo ikke i Norge så litt vanskelig å sammenlikne. Også er den jo helt ny da, prisen går vel litt ned om noen måneder. Men enig, jeg ville ikke kjøpt denne. Ville heller hatt G1 med tastatur. Men er veldig spent på samsung i7500 med AMOLED skjerm, den skjermen skal visst være veldig bra.

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at G1 er litt slakk med lokket åpent? Skjermen kan beveges litt opp og ned i samme retning som man åpner tastaturet, noe som gjør at den føles litt løs, og når telefonen er opp ned (altså batteriet peker oppover - typisk hvis jeg bruker den mens jeg ligger på sofaen), kan skjermen dyttes innover noe som gjør at den virker ekstra slarkete.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått til å se ikke-gratis programmer på markedet. "priced apps" er jo kun tilgjengelig i utvalgte land, deriblandt ikke norge enda. Det finnes heldigvis nå en enkel metode for å få tilgang til disse programmene!

 

Skrev og la ut en guide for hvordan dette gjøres her. Merk at jeg ikke fant ut dette helt på egen hånd men baserte det på en løsning som desverre ikke funker for meg i utgangspunktet.

 

Lykke til og kos dere med mange gode programmer :D

Lenke til kommentar
Noen andre som opplever at G1 er litt slakk med lokket åpent? Skjermen kan beveges litt opp og ned i samme retning som man åpner tastaturet, noe som gjør at den føles litt løs, og når telefonen er opp ned (altså batteriet peker oppover - typisk hvis jeg bruker den mens jeg ligger på sofaen), kan skjermen dyttes innover noe som gjør at den virker ekstra slarkete.

 

Ja syns den er veldig slakk faktisk, men er så fornøyd med operativsystemet at jeg driter i det :)

Lenke til kommentar
G1 finnes jo ikke i Norge så litt vanskelig å sammenlikne. Også er den jo helt ny da, prisen går vel litt ned om noen måneder. Men enig, jeg ville ikke kjøpt denne. Ville heller hatt G1 med tastatur. Men er veldig spent på samsung i7500 med AMOLED skjerm, den skjermen skal visst være veldig bra.
Tja, man får jo nye G1 på ebay til under 3000, og såvidt brukte til ned mot 2000kr om man er heldig, i hvertfall under 2500kr.

 

Om nå noen bare kunne porte android til i780-en min... Jeg får det ikke til. :p

Lenke til kommentar

Man får ny g1 til typisk rundt 2200 kr på ebay. Jeg har sett dem gå for under 2000.

 

Jeg opplever også g1s byggekvalitet som laber. Knirker så fort jeg tar i den og skjermen, i lukket tilstand, spesielt rett ovenfor meny-tasten helt til høyre kan trykkes inn, som gjør at telefonen ikke føles så solid bygget.

 

Dog, telefonen er spekket med teknologi, har et spennende os og kommer med hw-tastatur. Byggekvalitet og batteri har blitt ofret. Men jeg synes fortsatt at det er et sykt godt kjøp til 2000 kr :)

 

Angående batterier, så lenker grenness til noen batterier med høyere kapasitet på bloggen sin.

 

 

Er det noen som opplever at OS'et blir fryktelig tregt innimellom?

 

Spesielt når jeg returnerer fra browseren bruker home avogtil litt tid på å laste inn widgets eller å i det hele tatt reagere. Jeg får også opp spørsmålet om jeg vil force close eller vente på home.

 

For at telefonen skulle oppdage at jeg hadde frigjort minne måtte jeg restarte telefonen.

 

Har tenkt å sjekke ut apps2sd. Men da må man ha et raskt minnekort. Noen som kan anbefale`?

Lenke til kommentar

@Rajinn: Jeg har stort sett sett på de hvite, de er vel jevnt over litt fyrere. :p Men 2k for en ny? *må kikke mer*

 

Appropo teknolog og kvaliteti: Hvordan er gps-en? Får den lett in satelitter, eller er den av de mer ømfiendtlige?

Et spm til: Hvordan er den som telefon? God å prate i både for deg og samtalepartner? Hører man ringelydene/er vibrasjonen kraftig nok?

red: frister å legge inn bud på denne, men for det første er det for billig, og for det andre lyver hun. "Unwanted gift", men likevell har hun kjøpt hele tre batterier til den (ebay-historikk). Noe lukter littegranne muffens. Ikke mange feedbacks heller.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
@Rajinn: Jeg har stort sett sett på de hvite, de er vel jevnt over litt fyrere. :p Men 2k for en ny? *må kikke mer*

 

Appropo teknolog og kvaliteti: Hvordan er gps-en? Får den lett in satelitter, eller er den av de mer ømfiendtlige?

Et spm til: Hvordan er den som telefon? God å prate i både for deg og samtalepartner? Hører man ringelydene/er vibrasjonen kraftig nok?

red: frister å legge inn bud på denne, men for det første er det for billig, og for det andre lyver hun. "Unwanted gift", men likevell har hun kjøpt hele tre batterier til den (ebay-historikk). Noe lukter littegranne muffens. Ikke mange feedbacks heller.

 

Jeg kjøpte min på Finn.no fra en som hadde kjøpt den fra England. Kostet meg 2500 + frakt.

Syns det var like greit som å kjøpe den fra utlandet. Blir jo ikke så dyrt.

http://www.finn.no/finn/bap/all/result?key...MAINCATEGORY=93

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått til å se ikke-gratis programmer på markedet. "priced apps" er jo kun tilgjengelig i utvalgte land, deriblandt ikke norge enda. Det finnes heldigvis nå en enkel metode for å få tilgang til disse programmene!

 

Høres supert ut, men det virket ikke hos meg :(

Lenke til kommentar

Ngz, er de hvite jeg også ser på. Så en annen en gå for 1400 kr forleden dag.

 

Jeg synes gps'en funker bra ute i friluft. Innendørs bommer den avogtil.

Det er min første gps-enhet så jeg vet ikke hva som regnes som bra eller dårlig. Jeg syntes det gikk raskt utendørs, men jeg tok ikke tiden.

 

Har ingenting å utsette på talekvaliteten. Høres ut som en normal telefon. Jeg har den alltid på vibrasjon og jeg føler den bra nok gjennom lommen som medfølger.

 

 

Velg en selger som har litt flere feedbacks :)

 

 

By the way, jeg ser du kanskje bor i Bergen. Til helga har jeg litt tid hvis du vil se på den før du bestemmer deg

Lenke til kommentar
Ngz, er de hvite jeg også ser på. Så en annen en gå for 1400 kr forleden dag.

 

Jeg synes gps'en funker bra ute i friluft. Innendørs bommer den avogtil.

Det er min første gps-enhet så jeg vet ikke hva som regnes som bra eller dårlig. Jeg syntes det gikk raskt utendørs, men jeg tok ikke tiden.

 

By the way, jeg ser du kanskje bor i Bergen. Til helga har jeg litt tid hvis du vil se på den før du bestemmer deg

1400 er ikke dyrt, nei. Følger med litt nå, sendte spørsmål til et par i går om de de sendte til Norge, men fikk aldri noe svar.

 

Jeg vet heller ikke hva som er normalt med GPS, men min nå får ikke sterkt nok signal til å bestemme posisjonen. Kan hende Bergen sentrum ligger litt i satlittskygge, men at det skulle være så ille... Den har fått dårlig score på det i tester, så de er nok bare det.

 

Bor i Bergen ja. Å se på den hadde jo vært veldig kjekt. :) Hvor møtes vi da, eventuelt ? (Det kan vi jo ta på pm, det er vel ikke så interessant for tråden. :p)

Lenke til kommentar

Jeg bruker denne malen når jeg spør om de sender til Norge:

 

"Good evening. Wanted to ask if you could post to Norway. I use paypal, so payment should be swift. And of course I'll pay for the extra posting fees.

 

Cheers,

 

real_name"

 

 

Kan ikke huske å ikke ha mottatt svar. Dog, det kan ta litt tid noen ganger. Så send spørsmålet ihvertfall dagen før :)

Lenke til kommentar
Man får ny g1 til typisk rundt 2200 kr på ebay. Jeg har sett dem gå for under 2000.

 

Jeg opplever også g1s byggekvalitet som laber. Knirker så fort jeg tar i den og skjermen, i lukket tilstand, spesielt rett ovenfor meny-tasten helt til høyre kan trykkes inn, som gjør at telefonen ikke føles så solid bygget.

 

Dog, telefonen er spekket med teknologi, har et spennende os og kommer med hw-tastatur. Byggekvalitet og batteri har blitt ofret. Men jeg synes fortsatt at det er et sykt godt kjøp til 2000 kr :)

 

Angående batterier, så lenker grenness til noen batterier med høyere kapasitet på bloggen sin.

 

 

Er det noen som opplever at OS'et blir fryktelig tregt innimellom?

 

Spesielt når jeg returnerer fra browseren bruker home avogtil litt tid på å laste inn widgets eller å i det hele tatt reagere. Jeg får også opp spørsmålet om jeg vil force close eller vente på home.

 

For at telefonen skulle oppdage at jeg hadde frigjort minne måtte jeg restarte telefonen.

 

Har tenkt å sjekke ut apps2sd. Men da må man ha et raskt minnekort. Noen som kan anbefale`?

 

 

1) Kjøpte selv på ebay til £ 300 så jeg fikk en helt ny en. En brukt en hadde kostet ca 200-250.

 

2)Jau, den kan bli treg. Android bedriver multitasking, opptil 6 progs så vidt jeg har forstått (hold Home-tasten inne så ser du hvilke som er aktive). Jeg vet kun om 2 løsninger: 1) Last ned et prog som kan avslutte progs eller 2) fylle listen med småprogrammer som widgets/mail/kalender slik at de tyngre programmene avsluttes.

 

3) NB! skjerm og Wifi tar ufattelig nok strøm :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte begge mine helt nye for rett over 200 pund.

 

Det er faktisk ikke de programmene som er aktiv, men the most recent apps.

 

Det burde være en enkel måte å gå ut av programmene på. Foreløpig bruker jeg back-knappen. Skal skaffe meg kraftigere batteri xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...