Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

De nordiske såvel som andre bokstaver får man ved å holde inne de bokstavene som ligner mest, f.eks "a", og så får man opp en liste med symboler som ligner på en "a" og trykker på det symbolet man ønsker. Det går fortere å skrive "aa", men så voldsomt stress er det ikke :)

 

Det fysiske tastaturet funker på samme måte.

 

Det fører vel til at skrivingen stopper opp endel hver gang man skal skrive et ord med æ ø eller å?

 

An annen ting jeg lurer på er, den har ikke ambient light sensor ser jeg. Har blitt veldig vant til det fra iphonene, og er det ikke veldig irriterende å måtte stille backlight opp og ned manuelt?

 

G1 v2 kommer vel ikke før oktober, så det er vel litt lenge og vente for de som har lyst på en nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De nordiske såvel som andre bokstaver får man ved å holde inne de bokstavene som ligner mest, f.eks "a", og så får man opp en liste med symboler som ligner på en "a" og trykker på det symbolet man ønsker. Det går fortere å skrive "aa", men så voldsomt stress er det ikke :)

 

Det fysiske tastaturet funker på samme måte.

 

Det fører vel til at skrivingen stopper opp endel hver gang man skal skrive et ord med æ ø eller å?

 

An annen ting jeg lurer på er, den har ikke ambient light sensor ser jeg. Har blitt veldig vant til det fra iphonene, og er det ikke veldig irriterende å måtte stille backlight opp og ned manuelt?

 

G1 v2 kommer vel ikke før oktober, så det er vel litt lenge og vente for de som har lyst på en nå..

 

Jeg synes ÆØÅ er en plage, og har begynt å omformulere setningene mine til å ha færre ord med særnorske bokstaver. Håper det kommer en hack når den blir populær på det norske markedet, f. eks. Search + O = Ø. Har kikket litt i filsystemet, og det finnes keymap-filer (ser ut som de er i et slags binærformat) som sikkert kan fikses på :)

 

Jeg endrer ikke backlight ofte, men når Locale (et program, sjekk anbefalte programmer-tråden) støtter Cupcake bedre kommer jeg til å gjøre slik at backlight er nesten av om natten (nattbordsklokke), svakt når det er dårlig batteri etc.

Lenke til kommentar

Hvis noen vil undersøke om det er mulig med å trykke alt+noe, for å få æ, ø eller å (alt+a, z, x og c er jo ledige), så kan dere lese her, hvor de har fått det til delvis. Står også noe her. Jeg gleder meg til jeg får ADP om noen dager, og jeg kommer til å prøve å skjekke ut blant annet det.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Ok, da faller valget på denne telefonen denne gangen.

 

Spørsmålene mine er som følger:

 

- Er det kun å kjøpe en G1 mobil fra en selger på ebay, og få den tilsendt til Norge? Kan jeg deretter sette inn mitt SIM-kort fra One Call og starte å bruke telefonen?

 

- Er det billigst å kjøpe den fra en selger via den engelske Ebay eller den amerikanske Ebay? Til dere som har kjøpt via Ebay; hvilken selger anbefaler dere å kjøpe fra?

 

Takk! Fint å få unnagjort kjøpet nå. Litt lei av å vente :p

Lenke til kommentar
Ok, da faller valget på denne telefonen denne gangen.

 

Spørsmålene mine er som følger:

 

- Er det kun å kjøpe en G1 mobil fra en selger på ebay, og få den tilsendt til Norge? Kan jeg deretter sette inn mitt SIM-kort fra One Call og starte å bruke telefonen?

 

- Er det billigst å kjøpe den fra en selger via den engelske Ebay eller den amerikanske Ebay? Til dere som har kjøpt via Ebay; hvilken selger anbefaler dere å kjøpe fra?

 

Takk! Fint å få unnagjort kjøpet nå. Litt lei av å vente :p

Bare å kjøpe og sette i OneCall, må bare forrandre på APN-settings som OneCall bruker (jeg har de hvis du trenger)

 

USA blir billigere enn UK.

 

Vil ikke anbefale noen spesifik selger, du må bare se etter en person som har solgt/selger en god del G1 og sjekke hva folk skriver om kjøpene ifra personen.

Lenke til kommentar
Bare å kjøpe og sette i OneCall, må bare forrandre på APN-settings som OneCall bruker (jeg har de hvis du trenger)
Om den er unlocked vel og merke. Har faktisk sett noen som selgr ikke-opplåste også.

red: Så vidt jeg kan se, er forresten .co.uk billigst. Pundet er jo så lavt for tiden, mens dollaren har tatt seg litt opp.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Bare å kjøpe og sette i OneCall, må bare forrandre på APN-settings som OneCall bruker (jeg har de hvis du trenger)
Om den er unlocked vel og merke. Har faktisk sett noen som selgr ikke-opplåste også.

Ok, men noen her inne må vel ha kjøpt via Ebay? Det må jo være en selger folk er fornøyde med her?

 

Har lest at noen selger billige Kina-kopier, og de ønsker jeg ikke å komme borti.

 

Er denne f.eks prissatt riktig? http://cgi.ebay.com/New-Unlocked-White-T-M...93%3A1|294%3A50

 

Eller denne: http://cgi.ebay.com/New-UNLOCKED-T-Mobile-...93%3A1|294%3A50

 

Bør jeg kjøpe "Buy it now" eller gi bud?

Synes det er så greit med "Buy it now", men kan jo hende jeg vinner en budrunde.

Endret av khvm
Lenke til kommentar
Thanks man :)

 

Fant den på ebay.co.uk

 

Bare til å spørre selgerne om de sender til Norge, selv om de ikke har lagt til at de sender ting utenfor UK også.

 

Fikk den for £220 + frakt

 

Forrige helg så jeg en splitter ny telefon gå for 170 pund!

 

Er man oppmerksom kan man gjøre en del gode deals på ebay :)

Hva var brukerid´n på selgeren?

Lenke til kommentar
Hvorfor er forresten den hvite dyrere enn den svarte?
Den er mye penere. :p

Hvis du vill unngå kloner unngår du annonser som "G1 TOUCH SCREEN CELL PHONE QUAD-BAND GSM MP3/MP4 PLAYER" "Adnroid style interface" "free shipping " og lav pros kombinert med engrish er også kjennetegn på fakeshit. Det er ikke noe problem å finne en ekte.

Lenke til kommentar
Hvorfor er forresten den hvite dyrere enn den svarte?
Den er mye penere. :p

Hvis du vill unngå kloner unngår du annonser som "G1 TOUCH SCREEN CELL PHONE QUAD-BAND GSM MP3/MP4 PLAYER" "Adnroid style interface" "free shipping " og lav pros kombinert med engrish er også kjennetegn på fakeshit. Det er ikke noe problem å finne en ekte.

Takk for svar. Da kunne du kanskje hjulpet meg med å finne et fint hvitt eksemplar? :p

Lenke til kommentar
Jeg er helt klart superfornøyd med android som OS på telefonen, og vis det ikke skjer noe drastisk er dette Os'et jeg vil ha igjen.

 

Kjører folk her standard firmware eller hva? Jeg kjører The Dudes 1.1a og synes det funker supert.

 

Du burde kjøre deg opp på 1.5, den fungerer svært bra.

 

Og jeg kjører 1.5 ADP med noen små modifikasjoner jeg har kjørt inn selv (superuser spesielt).

Jeg burde ha skrevet hele navnet, The Dude's Cupcake (AOSP + ADP1.5) 1.1a, som du ser er det 1.5 ;)

 

 

The Dude 1.1a har jo med flere av de samme funksjonene som JF's 1.5? -syns jeg så at den har beholdt syncmuligheten med Gmail, G-calendar og G-contacts fra ADP 1.5. Og de må jeg virkelig ha!

Lenke til kommentar
Fungere onscreen keyboard i landscape mode i 1.5? Hvordan er det med spellingcorrection når man skriver norsk ?

 

Virtual keyboard funker strålende i landscape, da er knappene så store at jeg tror sannelig ikke jeg skriver veldig mye saktere i forhold til det fysiske tastaturet (men litt forskjell er det likevel, selvsagt, og feilraten er fortsatt litt høyere, men i forhold til i portrait mode er det veldig bra).

 

Feilrettingen funker dårlig, inntil du eventuelt fyller opp ordlisten med norske ord.

Etterhvert blir det kanskje mulig å laste opp norsk ordliste?

 

Ellers er det verdt å merke seg at VK (virtual keyboard) på Android, i motsetning til iPhone om jeg husker riktig, er mulig å bytte ut med tredjeparts-keyboard. Så det er kanskje ikke lenge før en eller annen har laget et keyboard med nordiske spesialtegn enkelt tilgjengelig...

 

~Christopher

Lenke til kommentar

Er det ikke veldig rart at keymap-filen er binær? Jeg kan ikke skjønne at det skal være mye å tjene på det. Man må jo ha en fullt fungerende toolchain for å endre på et tegn eller to. Og det virker ikke som informasjon om hvordan man endrer hva som skjer når man f.eks holder inne en tast. Den finnes kanskje tilgjengelig (?), men tydeligvis ikke lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...