Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lagt ut skjermtastaturet på Market.

 

Det var en bug i versjonen jeg la ut her, så hvis du avinstallerer tastaturet, får du opp beskjed om at "com.android.inputmethod.latin has stopped unexpectedly", og standardtastaturet virker ikke lengre. Dette fikses ved å restarte mobilen.

 

Det er ikke mulig å oppgradere til denne versjonen av tastaturet uten å avinstallere den gamle først, pga at jeg måtte lage min egen key til programmet når jeg skulle legge det ut på market.

 

Alle som innstallerte versjonen jeg la ut tidligere bør derfor avinstallere den, restarte mobilen, og installere denne versjonen. Jeg legger ut apk fila nå også, slik at de som ikke vil/kan installere fra Market, kan installere den.

 

NorwegianKeyboard.apk.zip

Lenke til kommentar

Merker jeg angrer litt på Dream-kjøpet allerede. Hvis jeg bare hadde vært litt mer tålmodig... Bedre byggekvalitet og bedre fargedybde hadde ihvertfall gjort seg. Menmen, skal ikke syte. Hvordan er det med programmer skrevet i C for Android? Mener det finnes til rooted-e telefoner, men er de da telefon-spesifikke hacks, eller fungerer de "i systemet"?

Lenke til kommentar

Ah, men det er bra. Synes ikke det skal være nødvendig å måtte "begrense" seg til Java.

Ellers har jeg en G1 på vei fra England straks. Jeg tror ikke den er aktivert. Bør jeg gjøre det før jeg installerer JF? Jeg regner med at det må gjøres omigjen uansett. Og er det JF som er "the thing", eller er det noe annet som er bedre? Virker som om det er mest standard av ikke-standard-FW-ene. Hvordan er det med sikkerhetsoppdateringer til den, forresten? Var jo snakk om at det kom en sikkerhetsoppdatering OTA nå nylig.

Lenke til kommentar

Prøver å legge inn endringene til hardware tastaturet som trygveaa la ut, men får det ikke helt til. Prøvde å følge oppskriften her, men klarer verken å kopiere filen fra pc til sd kortet (kan gjøre det manuelt via utforsker, men ikke via adb push), eller kopiere filen fra sd kortet til telefonen.

 

Får denne beskjeden når jeg prøver å flytte fra pc'en til sd kortet med adb push:

failed to copy '/trout-keypad-v3.kcm.bin' to '/sdcard/trout-keypad-v3.kcm.bin': Read-only file system

 

Når jeg prøver å flytte fra sd-kortet til telefonen (etter å ha flyttet den til sd-kortet via klipp og lim inn i explorer) får jeg følgende beskjed: /sdcard/trout-keypad-v3.kcm.bin: cannot open for read: No such file or directory

 

Så jeg hvet ikke helt hvordan jeg skal klare å få endringene i hardware-tastaturet inn på telefonen. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Hvis sd-kortet er mountet i pcen, har du bare tillgang til det der, ikke fra telefonen eller adb. For å kopiere direkte til /system/usr/keychars/trout-keypad-v3.kcm.bin må du først skrive adb shell, og så skrive:

mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system

Så gå ut av adb shell, og bruke adb push.

Lenke til kommentar
Hvis sd-kortet er mountet i pcen, har du bare tillgang til det der, ikke fra telefonen eller adb. For å kopiere direkte til /system/usr/keychars/trout-keypad-v3.kcm.bin må du først skrive adb shell, og så skrive:

mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system

Så gå ut av adb shell, og bruke adb push.

Takk

 

Funka bra å bare kopiere rett til /system/usr/keychars/trout-keypad-v3.kcm.bin. Den nye tastaturfiksen funker kjempebra, så tusen takk for denne trygveaa. Nå går d plutselig mye raskere å skrive :thumbup:

Lenke til kommentar

Da jeg la meg i går hørte jeg på musikk med imeem over wlan. Da jeg våkna i dag var batteriet helt tomt, og da jeg starta mobilen igjen sa netcounter at jeg hadde brukt 40 MB over wlan, og 190 MB over 3G... Vet noen hva som kan være grunnen til at wlan skrudde seg av? Jeg vet at wlan skrur seg av i sleep mode, men den skal jo ikke gå i sleep mode når den spiller musikk, og musikken hadde vel stoppet hvis den hadde gått i sleep mode. Har noen en måte å hindre programmer som imeem å bruke noe annet enn wlan?

Lenke til kommentar
Jeg så på det en gang, men tror jeg kom fram til at man bare kan legge inn egne ord. Uansett, med modifikasjonene til trygveaa synes jeg at jeg har en fullgod løsning :)

Joda, det funker med alt+ løsningen, men skulle gjerne hatt det enda bedre ;)

 

Ser at folk har requesta lignende funksjoner i android, så kasta meg på de og håper det blir gjort noe med.

Lenke til kommentar
Da jeg la meg i går hørte jeg på musikk med imeem over wlan. Da jeg våkna i dag var batteriet helt tomt, og da jeg starta mobilen igjen sa netcounter at jeg hadde brukt 40 MB over wlan, og 190 MB over 3G... Vet noen hva som kan være grunnen til at wlan skrudde seg av? Jeg vet at wlan skrur seg av i sleep mode, men den skal jo ikke gå i sleep mode når den spiller musikk, og musikken hadde vel stoppet hvis den hadde gått i sleep mode. Har noen en måte å hindre programmer som imeem å bruke noe annet enn wlan?

 

med mindre du har software for å force wlan på skrur det seg av i sleep mode, musikk er bakgrunns greie den skrur seg ikke av.

 

Når skjermen suspendes dreper den wlan (pga batteri), musikk må få stå på fordet.

Lenke til kommentar
Jeg så på det en gang, men tror jeg kom fram til at man bare kan legge inn egne ord. Uansett, med modifikasjonene til trygveaa synes jeg at jeg har en fullgod løsning :)

Joda, det funker med alt+ løsningen, men skulle gjerne hatt det enda bedre ;)

 

Ser at folk har requesta lignende funksjoner i android, så kasta meg på de og håper det blir gjort noe med.

Hva med trygveaa's andre løsning (qwerty2.zip), der du bytter ut z, x og @ for å, ø og æ. Blir ikke stort bedre enn det, med mindre du bruker z, x og @ mye (du har de jo fortsatt på alt+z, alt+x, alt+2). Du slipper da å holde inn alt+, slipper å trykke dobbel a eller o (som du foreslo) og slipper å holde inn a og o lenge. Meget rask løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at den går i sleep mode når musikk spilles? Utifra det jeg leste her, forsto jeg det som at den ikke vil gå i sleep når du spiller musikk, og derfor burde ikke wlan skru seg av heller. (Som det står i tråden, skjerm av er ikke samme som sleep mode.)

 

Hm, nope, jeg er ikke sikker. Veldig mye mindre sikker etter den url'en der også ;).

Lenke til kommentar
Da jeg la meg i går hørte jeg på musikk med imeem over wlan. Da jeg våkna i dag var batteriet helt tomt, og da jeg starta mobilen igjen sa netcounter at jeg hadde brukt 40 MB over wlan, og 190 MB over 3G... Vet noen hva som kan være grunnen til at wlan skrudde seg av? Jeg vet at wlan skrur seg av i sleep mode, men den skal jo ikke gå i sleep mode når den spiller musikk, og musikken hadde vel stoppet hvis den hadde gått i sleep mode. Har noen en måte å hindre programmer som imeem å bruke noe annet enn wlan?

 

Jeg la inn knapp som skrudde av 3G helt i begynnelsen, fordi den gikk inn litt ukontrollert. Tror du nå kan velge oppførsel i avanserte WLAN-innstillinger, husker jeg rett skrur den av WLAN når skjermen går av.

 

Virker som om mobilen er laget for kunder som har ubegrenset 3G (og det kan vel vi håpe på i fremtiden!)

 

edit: Sjekk i menyen. WLAN styres etter skjerm.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...