Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenker på G1 og G2 hvis du vil. Forskjellen på den gamle og nye :)
G1=HTC Dream. Det er den første telefonen, og den har tastatur.

G2= HTC Magic. Det er den andre telefonen, den har ikke tastatur, og den blir genrelt anstt for å være penere/mindre stygg, alt etter hvem du spør. Spesifikasjonsmessig tror jeg de kjører samme "hovedkort" med samme prosessor, skjermoppløsning og ram-mengde, men den har bedre kamera. Har ikke sjekket dette, men soesifikasjonene ligger vel ute nå, så det er vel mulig å sjekke.

Lenke til kommentar
Min nyinnkjøpte G1 vil absolutt roame på Netcom, selv når det faktisk er Netcom som mitt Tele2-abonnement bruker. I tillegg klarer den ikke kople seg opp mot google for å hente info fra kontoen min. Noen andre med Tele2 som kan hjelpe meg?

Hadde tele 2, men har nå byttet til OneCall pga dataprisene, og hadde samme problemene som deg. Det at telefonen roamer på netcom betyr ganske enkelt at den bruker netcom sitt nett i norge, siden tele 2 ikke har noe nett i Norge, og er ut i fra det jeg skønner ikke noe å bry seg om. (dvs. du betaler ikke noe mer for datatrafikk som roamer via Netcom sitt nett pga. avtale mellom Netcom og Tele 2).

 

Men har selv en ADP og fikk da til å koble opp mot google ved å skru på wifi under oppkoblingsprosessen. Men da trenger du adb tilgang og SDK en du får herfra. Men når det er skaffet er det bare å følge oppskriften her.

 

Håper dette var greit. Om ikke så er det bare å spørre igjen, så skal jeg forklare mer inngående

Lenke til kommentar
Noen som vet om en task application som støtter synkronisering, helst mot Gmail Tasks? I mangel av dette har jeg brukt Astrid som synker med RTM, men ettersom synkroniseringen ikke fungerer skikkelig ønsker jeg å finne et bedre alternativ.

 

Personelig bruker jeg google task sin android spesifikke mobil side, fungerer rimelig greit.

Lenke til kommentar

Får håpe HTC kommer med noe liknende til Magic (som forøvrig er hawt :love: ) til Norge med bedre skjermoppløsning. Blir ikke å klare gå fra Xperia med 800x480 til 480x320 eller hva det nå er på Magic. Men kapasitiv skjerm er digg, bare Android får støtte for multi-touch (som apple ikke fant opp, da'a)

Lenke til kommentar

Fant (kilde Wikipedia)

 

Android has native support for multi-touch but the feature is disabled (possibly to avoid infringing Apple patents on touch-screen technology[41]). An unofficial mod has been developed that enables multi-touch.[42]

 

Apple har ingen rett til å ta en slik funksjon fra andre produsenter da... Pluss at mange har jo det fra før av... På Surface blant annet

Lenke til kommentar
Apple har ingen rett til å ta en slik funksjon fra andre produsenter da... Pluss at mange har jo det fra før av...
Det er godt mulig den patenten ikke hadde holdt i retten, ja. Men da må man være villig til å ta en rettssak først. Det er ikke noe nytt at man betaler for å få bruke patenter det egentlig er enighet om at er ugyldige, fordi den ene parten ikke har råd til å ta en rettssak. I dette tilfellet har vel google råd, men ikke nødvendigvis lyst av den grunn.
Lenke til kommentar
Får håpe HTC kommer med noe liknende til Magic (som forøvrig er hawt :love: ) til Norge med bedre skjermoppløsning. Blir ikke å klare gå fra Xperia med 800x480 til 480x320 eller hva det nå er på Magic. Men kapasitiv skjerm er digg, bare Android får støtte for multi-touch (som apple ikke fant opp, da'a)

Jeg tror den neste versjonen, Donut, kommer til å fokusere på større oppløsninger. Man kan jo tenke seg at det fokuserer på hva produsentene trenger. Kilde

 

Fant (kilde Wikipedia)

 

Android has native support for multi-touch but the feature is disabled (possibly to avoid infringing Apple patents on touch-screen technology[41]). An unofficial mod has been developed that enables multi-touch.[42]

 

Apple har ingen rett til å ta en slik funksjon fra andre produsenter da... Pluss at mange har jo det fra før av... På Surface blant annet

Jeg mener å ha lest noe om at det var mer tekniske årsaker til at dette ikke er støttet. Slik jeg oppfattet det, støtter G1 og linux-kjernen multitouch, men java-rammeverket gjør ikke. Det betyr isåfall at Android ikke støtter multitouch, men at det finnes telefoner med hardware som støtter.

Lenke til kommentar
Men har selv en ADP og fikk da til å koble opp mot google ved å skru på wifi under oppkoblingsprosessen. Men da trenger du adb tilgang og SDK en du får herfra. Men når det er skaffet er det bare å følge oppskriften her.

 

Håper dette var greit. Om ikke så er det bare å spørre igjen, så skal jeg forklare mer inngående

 

Forklar gjerne! -bare installasjonen av SDKen var jo slitsom.

 

For å forklare: jeg kommer meg ikke forbi den initielle setup'en, der man MÅ sette opp eller logge seg på sin Google account. Feilmeldinggen jeg får for er

 

"There is a problem communicating with the Google servers: This could be a temporary problem or your SIM card may nok be provisioned for data services. If it continues, call Customer Care."

 

 

Jeg forstår ikke

Endret av johwan
Lenke til kommentar

Til deg som etterlyste g1:

 

http://phones.shop.ebay.co.uk/items/Mobile...286Q2ec0Q2em282

 

finn en selger med mer enn 100 feedbacks. Selv om det ikke står at de sender til Norge, send melding og spør ham. Ofte sender de til Norge :)

 

Cecolon, JF har inngebygget multitouch-støtte i sine roms. Sjekk browseren f.eks :)

 

Johwan, du har en vanlig g1, sant? Ikke en Google Android Developer Phone. Da vil det ikke funke, ettersom du ikke har root-tilgang.

Du må først få sync'et en gmail-konto til telefonen. Tungvint at det ikke kan gå via wifi.

 

Trykk på menu-knappen, og så valget for å legge til en ny apn-konfigurasjon. Opprett en ny.

 

name kan være hva enn du vil. apn-feltet pleier vanligvis å hete bare "internet". Bare små bokstaver.

 

Hvis dette ikke funker, kan du alltids låne et simkort av en kompis, opprette en fungerende apn-konfigurasjon, synce og så bytte tikbake til ditt simkort.

 

google fant en apn-tråd:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1036193&st=0

 

Men ingenting om tele2

 

google fant noen apn-innstillinger :)

 

http://www.tele2.no/bedrift/kundeservice/1805.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...