Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Får håpe HTC kommer med noe liknende til Magic (som forøvrig er hawt :love: ) til Norge med bedre skjermoppløsning. Blir ikke å klare gå fra Xperia med 800x480 til 480x320 eller hva det nå er på Magic. Men kapasitiv skjerm er digg, bare Android får støtte for multi-touch (som apple ikke fant opp, da'a)

Jeg tror den neste versjonen, Donut, kommer til å fokusere på større oppløsninger. Man kan jo tenke seg at det fokuserer på hva produsentene trenger. Kilde

 

Fant (kilde Wikipedia)

 

Android has native support for multi-touch but the feature is disabled (possibly to avoid infringing Apple patents on touch-screen technology[41]). An unofficial mod has been developed that enables multi-touch.[42]

 

Apple har ingen rett til å ta en slik funksjon fra andre produsenter da... Pluss at mange har jo det fra før av... På Surface blant annet

Jeg mener å ha lest noe om at det var mer tekniske årsaker til at dette ikke er støttet. Slik jeg oppfattet det, støtter G1 og linux-kjernen multitouch, men java-rammeverket gjør ikke. Det betyr isåfall at Android ikke støtter multitouch, men at det finnes telefoner med hardware som støtter.

 

Det er feil, det fungerer helt fint med custom firmware som patcher linux kernelen for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er rett, da støtter ikke Android multitouch, men det finnes annen firmware som gjør det.

 

Nei det er det ikke, du skriver at java rammeverket ikke støtter det, noe som er feil. Det som mangler er touch eventer til programmer du vil skal støtte det (aka lage en event for touch zoom = zoom i web browseren) og kernel patch'en.

Lenke til kommentar

Da var The Dude's cupcake installert! :D

 

Synes at Android er virkelig bra; godt gjennomført operativsystem som har masse gode funksjoner, på høyde med iPhone! -eller bedre

 

Tror vel at man kan si at Android's kjerne støtter multitouch, bare at det ennå ikke er implentert i det nåværende GUI.

Lenke til kommentar
Det er rett, da støtter ikke Android multitouch, men det finnes annen firmware som gjør det.

 

Nei det er det ikke, du skriver at java rammeverket ikke støtter det, noe som er feil. Det som mangler er touch eventer til programmer du vil skal støtte det (aka lage en event for touch zoom = zoom i web browseren) og kernel patch'en.

Jeg mener å huske at etter å ha patchet kernelen, vil den sende informasjon om den andre fingeren via attributter som ikke er ment til dette (via å utnytte noen bits i en verdi som ikke var i bruk?). Uansett: Android er vel ikke ment til å støtte multi touch, hvertfall på nåværende tidspunkt. Ja, man kan hacke seg til det, men det betyr ikke at Android støtter multi touch.

Lenke til kommentar
Jeg får snart meg en T-mobile G1. De holder på å sende ut 1.5 nå til telefonene. Vil ikke jeg kunne få den siden jeg ikke har et T-mobile abo? Blir jeg nødt til å legge inn feks The Dude's cupcake?

 

Aner ikke om du får den, men er det er jo nesten bare fordeler med å roote den pg legge in ROM selv. Da T-mobile og HTC Dream ikke finnes i Norge, har man ikke garanti eller andre rettigheter uansett.

Lenke til kommentar
Jeg får snart meg en T-mobile G1. De holder på å sende ut 1.5 nå til telefonene. Vil ikke jeg kunne få den siden jeg ikke har et T-mobile abo? Blir jeg nødt til å legge inn feks The Dude's cupcake?

 

Aner ikke om du får den, men er det er jo nesten bare fordeler med å roote den pg legge in ROM selv. Da T-mobile og HTC Dream ikke finnes i Norge, har man ikke garanti eller andre rettigheter uansett.

 

Ja kanskje jeg bare skal gjøre det. Var på XDA developer siden og det så ganske inviklet ut, men jeg klarer det vel...

Lenke til kommentar
Ja kanskje jeg bare skal gjøre det. Var på XDA developer siden og det så ganske inviklet ut, men jeg klarer det vel...

 

Det er jo ganske dramatiske endringer du er i ferd med å foreta, så er ikke rart at det inviklet. Ta deg god tid og sett deg godt inn i det før du prøver deg på noe i det hele tatt. -og for guds skyld, følg instruksjonene.

Lenke til kommentar
Ja kanskje jeg bare skal gjøre det. Var på XDA developer siden og det så ganske inviklet ut, men jeg klarer det vel...

 

Det er jo ganske dramatiske endringer du er i ferd med å foreta, så er ikke rart at det inviklet. Ta deg god tid og sett deg godt inn i det før du prøver deg på noe i det hele tatt. -og for guds skyld, følg instruksjonene.

 

Ja syns det er litt skummelt å gjøre det, men har funnet en step-by-step video på youtube om både jailbreaking og oppdatering til JF 1.5 het den vel. Hvis du bor i nærheten av Tønsberg så kan du gjerne hjelpe meg så skal jeg spandere en øl på deg ;)

Lenke til kommentar
Ja kanskje jeg bare skal gjøre det. Var på XDA developer siden og det så ganske inviklet ut, men jeg klarer det vel...

 

Det er jo ganske dramatiske endringer du er i ferd med å foreta, så er ikke rart at det inviklet. Ta deg god tid og sett deg godt inn i det før du prøver deg på noe i det hele tatt. -og for guds skyld, følg instruksjonene.

 

Ja syns det er litt skummelt å gjøre det, men har funnet en step-by-step video på youtube om både jailbreaking og oppdatering til JF 1.5 het den vel. Hvis du bor i nærheten av Tønsberg så kan du gjerne hjelpe meg så skal jeg spandere en øl på deg ;)

 

 

Trenger ikke jailbreake den og legge inn 1.5

1.5 dukka opp av seg selv på tlf! :)

Lenke til kommentar
Ja syns det er litt skummelt å gjøre det, men har funnet en step-by-step video på youtube om både jailbreaking og oppdatering til JF 1.5 het den vel. Hvis du bor i nærheten av Tønsberg så kan du gjerne hjelpe meg så skal jeg spandere en øl på deg ;)

 

Hehe, det går nok bra! Her er forøvrig gode guider:

 

Ordliste

 

Hvordan root'e din G1 og legge inn custom ROM/(operativsystemoppdatering)

 

The Dude's Android 1.5

 

Forøvrig finnes det mange flere customs der ute.

Lenke til kommentar
Ja syns det er litt skummelt å gjøre det, men har funnet en step-by-step video på youtube om både jailbreaking og oppdatering til JF 1.5 het den vel. Hvis du bor i nærheten av Tønsberg så kan du gjerne hjelpe meg så skal jeg spandere en øl på deg ;)

 

Hehe, det går nok bra! Her er forøvrig gode guider:

 

Ordliste

 

Hvordan root'e din G1 og legge inn custom ROM/(operativsystemoppdatering)

 

The Dude's Android 1.5

 

Forøvrig finnes det mange flere customs der ute.

 

Takk for det, men nå som jeg har fått 1.5 direkte på tlf så trenger jeg ikke å jailbreake den :)

Lenke til kommentar
Må si at batteriet på G1 regelrett suger. Har brukt den i bare 4 timer med Wifi og batterinivået er nede på 30 %. =(

 

Ja batteriet var vel ikke all verden merket jeg. Men nå står jo 3g og henter informasjon hele tiden da. Ihvertfall på min. Automatisk oppdatering av gmail, kaldender og kontaker. Trekker vel en del det.

Lenke til kommentar
Hvor ofte må dere lade den når dere bruker den "normalt" (for meg :p), dvs noen samtaler, en del sms, litt email-sjekking og kanskje lese et par nettsider?

Jeg lader annen hver dag, pluss kanskje litt skvettlading når jeg overfører frem og tilbake fra pc'n.

 

Batteriet lærer seg selv opp virket det som, da jeg hadde veldig dårlig batteritid de første dagene, men etter å ha ladet helt ut og helt opp et par ganger gikk batteritiden opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...