Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Dersom du hadde giddet å lage en med alt+z -> æ, alt+x -> ø og alt+c -> å hadde det vært supert. Tenker det er mer logisk å få dem i alfabetisk rekkefølge, eller hvertfall lettere å huske.

 

Lurer også på hvilken fil jeg skal bytte ut. getevent viser at jeg bruker "trout-keypad-v3", men din fil heter qwerty som også finnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det auto-replace du mener? Den kommer ikke opp med noen forslag, men retter dont til don't, i til I, og liknende ting. Hvis det er show suggestions under android keyboard du mener, virker det bare for skjermtastaturet. Innstillingene under android keyboard er bare for skjermtastaturet.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Er ikke syncing mot både gmail tasks og google calendar inkludert ut av boksen? Jaja, bare funambol kommer med en android-versjon nå, så blir jeg glad. :p

 

Har en G1 på vei fra England over helgen. Litt dyrere enn ønskelig (2300), men det overlever jeg. Mye billigere enn man får tak i det her til lands, og langt billigere enn en ADP1. Hvit og brand new, mmmm. :wee:

 

Så var det å fortelle madammen at man har skaffet seg nok en teknodings man strengt tatt ikke har bruk for da. :ermm:

Lenke til kommentar

Du vil ikke ha OpenMoko. Trust me. :p Been there, tried that. Den utvikles jo ikke lenger enda, heller. SHR (et communiy-prosjekt) derimot, var faktisk ikke helgærent. Litt mer PDA-feel enn Android på en måte. Kjører enlightenment som man jo kan kjøre like greit på desktopen og.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått laget norsk skjermtastatur også! :new_woot:

Det er en apk pakke som det bare er å installere, aktivere tastaturet i settings, og holde inne et på et inputfelt eller ?123-knappen for å velge tastaturet.

 

For de som er teknisk interesserte lagde jeg det ved å hente kildekoden til tastaturet som følger med, og endre alle steder det stod latin til norwegian, fordi det måtte ha et annet navn. Deretter var det bare å endre kbd_qwerty.xml og legge til æ, ø og å. For å kompilere til apk, måtte jeg kompilere hele Android. Feilen jeg hadde i koden i mitt tidligere innlegg tror jeg kom av at både standardtastaturet og det jeg lagde brukte libjni_latinime.so. I denne versjonen har jeg byttet til libjni_norwegianime.so. Kan også være at det var flere feil med den forrige.

 

post-72197-1243032928_thumb.png

 

Jeg legger ved både apk-fila, og kildekoden. Skal legge ut tastaturet på Market etterhvert også.

NorwegianKeyboard.apk.zip (Ikke bruk denne lengre, bruk den i dette innlegget, eller installer fra Market.)

 

Kildekode: http://t.pakten.org/android/NorwegianIME.zip

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

I landscape er den enda lettere å skrive på enn i portrait, siden knappene er større, men i landscape dekker tekstboksen og tastaturet hele skjermen. Her er bilde av den i landscape.

post-72197-1243035739_thumb.jpg

(Sorry for litt dårlig bilde, har ikke noe program til å ta screenshot av skjermen, og emulatoren har ikke landscape)

 

Er ikke så tungvindt å kompilere hele egentlig, men det tar en stund. Først måtte jeg laste ned hele kildekoden. Så kompilerte den i et par timer. Trengte heldigvis bare å kompilere hele første gang. De neste gangene kompilerer den bare det som er endret om igjen, så det tar bare et minutt eller noe sånt.

 

Angående spørsmålene dine lengre opp. Google calendar program med synkronisering følger med. Det følger ikke med Task program, men man kan gå på gmail.com/tasks, og få et bra grensesnitt i browseren. Ulempen med det er at man må være på internett.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått laget norsk skjermtastatur også! :new_woot:

Det er en apk pakke som det bare er å installere, aktivere tastaturet i settings, og holde inne et på et inputfelt eller ?123-knappen for å velge tastaturet.

 

For de som er teknisk interesserte lagde jeg det ved å hente kildekoden til tastaturet som følger med, og endre alle steder det stod latin til norwegian, fordi det måtte ha et annet navn. Deretter var det bare å endre kbd_qwerty.xml og legge til æ, ø og å. For å kompilere til apk, måtte jeg kompilere hele Android. Feilen jeg hadde i koden i mitt tidligere innlegg tror jeg kom av at både standardtastaturet og det jeg lagde brukte libjni_latinime.so. I denne versjonen har jeg byttet til libjni_norwegianime.so. Kan også være at det var flere feil med den forrige.

 

post-72197-1243032928_thumb.png

 

Jeg legger ved både apk-fila, og kildekoden. Skal legge ut tastaturet på Market etterhvert også.

NorwegianKeyboard.apk.zip

Kildekode: http://t.pakten.org/android/NorwegianIME.zip

 

 

Superbra jobba! Skal teste den selv nå! Med din tillatelse legger jeg den også ut på connect-utb.com (med all hederlig ære til deg naturligvis) slik at folk kan laste den ned der også! Yay!

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått laget norsk skjermtastatur også! :new_woot:

Det er en apk pakke som det bare er å installere, aktivere tastaturet i settings, og holde inne et på et inputfelt eller ?123-knappen for å velge tastaturet.

 

For de som er teknisk interesserte lagde jeg det ved å hente kildekoden til tastaturet som følger med, og endre alle steder det stod latin til norwegian, fordi det måtte ha et annet navn. Deretter var det bare å endre kbd_qwerty.xml og legge til æ, ø og å. For å kompilere til apk, måtte jeg kompilere hele Android. Feilen jeg hadde i koden i mitt tidligere innlegg tror jeg kom av at både standardtastaturet og det jeg lagde brukte libjni_latinime.so. I denne versjonen har jeg byttet til libjni_norwegianime.so. Kan også være at det var flere feil med den forrige.

 

*snip*

 

Jeg legger ved både apk-fila, og kildekoden. Skal legge ut tastaturet på Market etterhvert også.

NorwegianKeyboard.apk.zip

Kildekode: http://t.pakten.org/android/NorwegianIME.zip

Superbra jobba! Skal teste den selv nå! Med din tillatelse legger jeg den også ut på connect-utb.com (med all hederlig ære til deg naturligvis) slik at folk kan laste den ned der også! Yay!

Funker fjell

Endret av AlfSimen
Lenke til kommentar
Superbra jobba! Skal teste den selv nå! Med din tillatelse legger jeg den også ut på connect-utb.com (med all hederlig ære til deg naturligvis) slik at folk kan laste den ned der også! Yay!

Det kan du gjerne gjøre. Jeg skal legge det ut på Market etterhvert også, men det er noen ting jeg må fikse før jeg kan det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...