Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Thx Neuron, men det står likevel at man først skal oppdatere radio image, og SÅ system/recovery som også inneholder radio imaget. Jeg tok radioen først, seperat, just to be safe.

 

Hvordan er det med skinning folkens?

 

Er spent på å forandre homescreen, ikoner og theme :)

 

Ellers, etter å ha lekt meg litt med telefonen. Det er jo en multimedia-portal. Lett tilgang til internett, youtube og masse annet stash.

 

Dog, er det noe spesielt vi med android kan gjøre, som ikke iphone-brukere kan?

 

Så langt synes jeg g1'en er en billigere iPhone med hardwaretastatur.

Og jeg digger den! :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thx Neuron, men det står likevel at man først skal oppdatere radio image, og SÅ system/recovery som også inneholder radio imaget. Jeg tok radioen først, seperat, just to be safe.

 

Hm, mulig det, så jeg lite til før jeg patcha den ;)

 

Dog, er det noe spesielt vi med android kan gjøre, som ikke iphone-brukere kan?

 

Hardware messig er det samme features, så det går på om man liker iphone/mac/låst ned markedplace med google/alt (åpne protokoller)/veldig åpen marketplace + instalere fra alle andre steder uten rooting. Og ja, med hardware tastatur ;)

Lenke til kommentar

Har oppdatert førsteposten med en ny link, "Beginners Guide For Rooting Your Android G1 To Install Cupcake". Har ikke lest nøye eller fulgt den selv, men synes den så fin og oversiktlig ut.

 

Er det noen som har kommet over andre widgets enn de innebygde? Eneste jeg har funnet er en for vær, som ikke funker i Norge.. :(

Lenke til kommentar

Vi får ikke tak i betal-apps :( Jeg brukte aHome en liten stund, mest fordi den hadde vær-widget. Fint med flere home screens og sånt, men det tok ofte svært lang tid å returnere til aHome etter å ha brukt applikasjoner. Det samme merket jeg forøvrig etter å ha avinstallert det, så det kan godt være andre programmer som lagde problemet.

Lenke til kommentar
Hmm, finnes det ikke andre programportaler enn markedet?

 

 

 

Edit: Deas, du kan også teste "close everything" på markedet

 

Close everything virker definitivt ikke. Det var ett program lansert for 1.1 og api var ikke der uten root (og den ba ikke om root heller).

Lenke til kommentar

Funket delvis hos meg:

 

Avsluttet 6 prosesser

3 prosesser ble startet opp igjen

 

Av det som ble lukket var det trivielle ting som "settings"...

 

Håper det kommer et brukbart alternativ til oss som ikke har tilgang på betalte programmer også :)

 

Neuron, hvordan er det med theming?

 

Noen fete screenshots å briefe med?

Lenke til kommentar
Bruker ikke custom home programmer, trenger dem ikke etter at widgets kom i 1.5, og de trekker veeeldig mye resursjer.

Har det egentlig kommet noen widgets? Det hjelper ikke at muligheten er der, før noen lager de :)

 

Er egentlig kun calendar widget'en jeg virkelig trenger ;)

Lenke til kommentar

Til alle som har Chess og har kjøpt G1, så må dere skrive inn:

 

Netcom i det første feltet i APN innstillingene (ny APN) og så skal du få Edge tilgang. Dette gjøres ved å trykke på <Menu> knappen under skjermen når du har åpnet SIM kortet. Bare trykk <Menu> igjen og du vil få alternativet å lage en ny APN og det må du gjøre. Skriv så inn innstillingene.

 

Har slitt lenge med å få tilgang til nettet.

 

Håper dette hjelper noen Chess kunder der ute slik det hjalp meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...