Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nor, jeg fikk også min billigere hos ebay enn det en adp ville koste. Og så foretrekker jeg den i hvit :)

 

Selgere er det bare til å spørre om de gidder å sende til Norge. I de fleste tilfeller så gjør de det.

 

Folkens, jeg mener jeg leste noe om at de nyere oppdateringene hadde løst noen issues med synch'ingen. Jeg fikk til å nedgradere til RC7. Bør jeg oppgradere til RC9?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor jeg ikke får gått gjennom registrerings-skrittet?

 

Har prøvd å sette apn til

 

Name: Chess internet

apn: internet

 

og så har jeg testet å legge til chess på brukernavn og passord. Har restartet telefonen mellom hver apn-forandring. Nedgraderte til RC7.

 

Bør jeg oppgradere til RC9?

Lenke til kommentar

Skaffet meg et t-mobile simkort, så nå funker det. Har fått root'et den :grin:

 

Det neste jeg har lyst å gjøre er å innstallere 1.5

 

Men det stod noe om at man bør innstallere radio-firmwaren først. Trenger jeg noen spesielle verktøy, eller er det bare å slenge firmwaren over på minnekortet?

Lenke til kommentar

Hvis du følger HTC-guiden med recovery image, er fremgangsmåten omtrent identisk når du oppgraderer radio og recovery image. Det virker som det er lurt å følge instruksene og oppgradere i rett rekkefølge.

 

Noen som kan forklare forskjellen på fastboot og recovery image?

Lenke til kommentar

Jeg ser de bruker verktøyene fra sdk'en. Trenger jeg å ta dette i bruk?

 

Til nå har jeg bare renamet filen til update.zip

 

Funket fett å oppdatere radio-firmwaren på den måten ihvertfall.

 

men når jeg renamer JFv1.50_ADP1.5.zip til update.zip, og prøver å oppdatere med den, så får jeg error om at den ikke kan åpne pakken/pakken er bad.

 

Må jeg gå via en tidligere JF-rom?

 

Av de tidligere rom'ene hans fant jeg bare *tar.gz-versjoner, som ikke går an å rename til update.zip

 

Ga meg i kast med adp, men når jeg kjører "adp devices" får jeg ikke opp at telefonen min er tilkoblet. Hvis det har noe å si, så kjører jeg fortsatt RC7 og har ikke flashet noe annet enn radioen.

Lenke til kommentar

Fulgte instruksjonene til htc og fikk oppdatert radio og lagt over adp 1.5 via adb push.

 

Oppdateringen skulle visst gå fint, ifølge tilbakemeldingene. Jeg ser android har fått en ny lasteskjerm, Blå logo med hvitt som beveger seg langs bokstavene. Problemet er at denne lasteskjermen har stått sånn i snart 10 minutter nå. Den stopper opp i blandt,for så å fortsette eller starte på nytt, akkurat som om den jobber eller noe, for så å restarte seg selv.

 

Har noen andre opplevd dette?

Lenke til kommentar
Skaffet meg et t-mobile simkort, så nå funker det. Har fått root'et den :grin:

 

Det neste jeg har lyst å gjøre er å innstallere 1.5

 

Men det stod noe om at man bør innstallere radio-firmwaren først. Trenger jeg noen spesielle verktøy, eller er det bare å slenge firmwaren over på minnekortet?

 

Hvis du åpner oppdaterings fila fra htc og ser så ligger det en radio fil der med identisk checksum som radio oppdateringen, så jeg mener den er inkludert.

 

Trodde du måtte ha ADP1 for å bruke adb, men er ikke sikker. Jeg tror nesten du må følge guides hvis ingen andre her har vært gjennom samme prosedyre før. Lykke til :)

 

Du trenger ikke det, du trenger å ha på device debugging på telefonen. Du kan bruke alle andre android modeller for å debugge.

 

Forresten, når jeg wiper telefonen, mister jeg root?

 

Hvilken fremgangsmåte bruker du for å flashe?

 

Du mister root via terminalen men har det via adb shell su hvis du går fra ADP software til ADP software. Du kan bruke f.eks superuser app'et for å sette opp så du har root på telefonen.

 

Legg det på minnekortet, istedet for adb push bruk cat /sdcard/superuser/bin/bla > /system/bin/bla fra superuser adb shell, husker ikke akkurat hva filene heter.

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe HTC Magic, men nå ser det ut som at den blir mye dyrere enn ADP1 (530 € på vodafone.de uten binding). Så derfor tror jeg at jeg kjøper ADP1 isteden, hvis ingen av dere har noe sted jeg kan få tak i Magic billigere. Hvor lønner det seg å få ADP1 levert til? USA, og bruke JetCarrier, eller er noe annet bedre? Hvor mye moms må jeg betale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...