Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Det snakkes om at Android har 160.000 aktiveringer hver dag. Men hva innebærer det?

Jeg, som sikkert mange andre her har installert custom ROMs på sin Android-enhet flere ganger. Blir det da aktivert hver gang? Eller er aktiveringen noe som skjer hos maskinvareprodusent, én gang per enhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det snakkes om at Android har 160.000 aktiveringer hver dag. Men hva innebærer det?

Jeg, som sikkert mange andre her har installert custom ROMs på sin Android-enhet flere ganger. Blir det da aktivert hver gang? Eller er aktiveringen noe som skjer hos maskinvareprodusent, én gang per enhet?

Nå er vel vi som legger inn custom roms kun en bitteliten promille av androidbrukerne, så tror ikke det medfører noen feilkilde idet hele tatt.

Lenke til kommentar

Ser ut som Google mener det er antall nye telefoner som blir aktivert , siden de hadde tallet oppe i en graf der det ble sammenlignet med antall solgte Iphone pr dag.

 

Hvis oppdateringer eller flasher påvirket dette tallet, kunne de kjapt bli nødt til å "spise hatten sin" så det tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Det snakkes om at Android har 160.000 aktiveringer hver dag. Men hva innebærer det?

Jeg, som sikkert mange andre her har installert custom ROMs på sin Android-enhet flere ganger. Blir det da aktivert hver gang? Eller er aktiveringen noe som skjer hos maskinvareprodusent, én gang per enhet?

 

 

Hvor er det dette står hend?

Lenke til kommentar

Det snakkes om at Android har 160.000 aktiveringer hver dag. Men hva innebærer det?

Jeg, som sikkert mange andre her har installert custom ROMs på sin Android-enhet flere ganger. Blir det da aktivert hver gang? Eller er aktiveringen noe som skjer hos maskinvareprodusent, én gang per enhet?

 

 

Hvor er det dette står hend?

 

Hvis du mener mitt utsagn om 160k aktiverte enheter, jeg har det herfra: Førstepost

 

edit: Der står det "solgte", ikke aktiverte. Men jeg spurte jo også om det var det samme for statistikken

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Nå har jeg forsøkt å søke og lete etter hjelp, men finner jo pent lite.

 

Hvordan i alle dager overfører jeg telefonkontaktene på min HTC Magic fra telefonminne til sim? Kjører Offisiell Sense.

 

EDIT: Evt hvordan jeg kan sende alle kontaktene over blåtann i 1 trøkk.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Aspic, hvordan liker du Froyo?

 

Store forandringer?

No har eg i teorien hatt Froyo ei stund ettersom eg installerte den "leaka" presseversjonen, men mitt inntrykk er i alle fall veldig bra. Det er fleire etterlengta funksjonar som kjem inn, i tillegg til eit overall kjappare system. Batteritida er vel nogonlunde den same, noko som ikkje var heilt uventa. Med Froyo er i alle fall Google eit langt steg på veg mot eit komplett mobilt operativsystem, no må dei berre få i gong market for norske, europeiske og asiatiske kjøparar/utviklarar, så blir dette gode greier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...