Gå til innhold

Hvor dårlig kundeservice tåler man før man blir irritert?


Anbefalte innlegg

Spaceworld fikser ting uten diskusjon og godt innen rimelig tid de gangene du har vært innom, som heller ikke har vært så altfor ofte siden 2005. Etter nesten 2 år ble alt byttet i nytt utstyr for deg. Uten diskusjoner i det hele tatt ut fra det du skriver. Ett år senere får du fikset anlegget igjen på 5 dager.

 

Og du ber om en kompensasjon pga. alle problemene dine? Ja, du er en smålig kunde som faktisk presterer å diskutere med butikken om 20 kroner. Kommentaren "HERREGUD! Er det MULIG?" høres ut som helt vanlig menneskelig reaksjon fra den butikkansatte på din tåpelige oppførsel. Synd at du hørte det kanskje, men that's it.

 

Jeg er nok ganske sikker på at Spaceworld Jessheim er meget glad for å slippe ubehagelige og smålige kranglekunder som deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sjekket det elektriske anlegget, men jeg har mye annet sensitivt utstyr stående på, så jeg burde ha merket det på noe annet.

 

Hvorfor går det ikke an å skjønne at jeg er ikke sur for at jeg måtte betale for en sikring, men det er måten det blir gjort på, og at de kanskje burde ha strukket seg en millimeter for å kanskje beholde meg som kunde. Dette burde de i hvert fall ha gjort med tanke på hvor mye problemer jeg har hatt. Man forventer selvfølgelig å få en vare som fungerer.

 

 

Det som fikk det til å renne over, var at han åpenlyst ga uttrykk for hva han mente til andre som var i butikken. Sånt gjør man ikke i en butikk. Jeg var heller ikke frekk i tonen til han. Jeg sa at jeg takket for veldig bra kundeservice, og såpass bør folk tåle å høre når de jobber i servicebransjen.

Lenke til kommentar
Spaceworld fikser ting uten diskusjon og godt innen rimelig tid de gangene du har vært innom, som heller ikke har vært så altfor ofte siden 2005. Etter nesten 2 år ble alt byttet i nytt utstyr for deg. Uten diskusjoner i det hele tatt ut fra det du skriver. Ett år senere får du fikset anlegget igjen på 5 dager.

 

Og du ber om en kompensasjon pga. alle problemene dine? Ja, du er en smålig kunde som faktisk presterer å diskutere med butikken om 20 kroner. Kommentaren "HERREGUD! Er det MULIG?" høres ut som helt vanlig menneskelig reaksjon fra den butikkansatte på din tåpelige oppførsel. Synd at du hørte det kanskje, men that's it.

 

Jeg er nok ganske sikker på at Spaceworld Jessheim er meget glad for å slippe ubehagelige og smålige kranglekunder som deg.

 

Jeg spurte om det kanskje var mulig å få med seg en ekstra, hvis det var noe som gikk rett som det var, og jeg hadde vært inne med anlegget 3 ganger. Da blir man relativt lei.

Forlangte ingen verdens ting.

 

Tydelig at du ikke skjønner nøkkelordet service her.

Lenke til kommentar
Jeg spurte om det kanskje var mulig å få med seg en ekstra, hvis det var noe som gikk rett som det var, og jeg hadde vært inne med anlegget 3 ganger. Da blir man relativt lei.

Forlangte ingen verdens ting.

 

Tydelig at du ikke skjønner nøkkelordet service her.

 

Det er opp til butikken å velge hvilken service de vil yte. Inntjeningen på slike produkter er ofte så lav, og med det presset det er på priser innenfor denne bransjen skal det ikke mange minuttene med en kranglen kunde før butikken har tapt hele sin inntjening i lønn til han du krangler med. Butikken tjener kanskje enkelt å greit ikke penger på service. Når det er nevnt har du jo fått utmerket service. Det du klager på er at du ikke fikk en sikring gratis fordi du syntes du fortjente det for tort og svie. En sikring som kostet 20 kr. Her har butikken gjort alt de skal, fikset produktet ditt hver gang uten å stille spørsmål og du er fornærmet fordi du ikke får en ussel sikring gratis ?

Lenke til kommentar

Du har jo fått den servicen du har krav på! Butikken har jo fikset det uten noen spesiell lang tid hver gang og. Du kan ikke kreve noen ekstra reservedeler i sånn tilfelle, selv om vi snakker om småbeløp her.

 

Sikringer er også noe man kan anse som slitedel, og behøver ikke være feil på produktet heller.

 

Butikken har ikke vært smålig, du har fått det du har hatt krav på. Kanskje mer og, for siden dette har gått så ofte tror jeg det kan være feil på kursen i en eller annen form og. Og slike skader er ikke butikk/produsents ansvar. Husk at en forsterker har enormt stort svinging i effektbruk på svært korte tider.

 

Det er jo helt klart du som er smålig som ikke vil betale for deg. Du har ikke hatt noen tull med service og det har ikke vært lang ventetid mellom hver gang, og da er det ingen krav eller grunn på noen kompensasjon heller.

 

Det er helt tydelig at du ikke har hatt mye problemer med butikker før. Selv den servicen du har fått er langt fra vanlig hos mange. Selv den mest opplagte ting du har krav på kan føre til mye heft mange steder. Jeg har levert varer som ikke virka fem minutter senere enn jeg gikk ut av butikken. Enda da har jeg de krevd at jeg må vente 7-14 dager før jeg får noe nytt!

Lenke til kommentar

Det høres også for meg ut som at du har fått alt det du har krav på innen rimelig tid og vel så det. At selger da blir irritert og svarer tilbake med samme mynt når du står og fornærmer vedkommende, er ikke uforståelig. Personlig ville jeg hevet meg over oppførselen din i et slikt tilfelle og holdt kjeft, men ikke gå rundt og forvent at alle butikkansatte lar seg tråkke på.

Lenke til kommentar

Skjønner godt hva trådstarter mener , spaceworld JESSHEIM har vel de mest bedritne ansatte jeg noengang har vært ute for. Gjennomgående kunnskapsløse uintresserte late og små sure.En venn av meg som fikk jobb der for ett par tre år siden , sluttet etter noen uker , da det var det mest utrivelig arbeidsmiljøet han noen gang hadde opplevd , og han hadde jobbet i en del butikker. Godt vi har fått Platekompaniet,siba,teknikmagasinet etc.på Jessheim, så vi har noen andre å handle hos.

Lenke til kommentar
Har man ikke krav på å heve kjøpet om man må levere produktet inn 3 ganger? Det hadde jeg gjort og heller kjøpt i en butikk med normale priser, for spaceworld er overpriset til de grader.

 

Man kan, ved tredje gangs feil kreve heving. Det behøver ikke være samme komponent, så lenge det gir samme feil. De har riktig nok lov til å undersøke produktet for å utelukke evnetuelle brukerfeil.

 

Egentlig er det du som kjøper som kan velge mellom reperasjon eller omlevering. Det er kun om det medfører stor ulempe/urimelige kostnader for selger at han kan nekte omlevering. For normale hyllevarer uten større verdi er normalt omlevering noe du kan få. For mindre verdier er det som oftest ulønnsomt å reparere også, grunnet høy timepris på verksteder.

 

 

Det er også viktig å vite på hvilket grunnlag man klager på og. En garanti kan gi deg fordeler utover kjøpsloven, men kjøpsloven gjelder uansett og ingen kan ta fra deg rettigheter der. Det er dessuten ikke lov å kalle det garanti om det ikke gir deg noen fordeler utover det man allerede har i kjøpsloven.

 

Egentlig burde ALLE, uansett om man er selger eller kjøpe lese litt mer om kjøpsloven. Kjøpe ting gjør vi alle stort sett hver dag. Så egentlig er dette det viktigste lovverket å lese. Man bruker trossalt mange tusenkroner årlig på varer og tjenester. Hvorfor da ikke sette seg litt inn i loven så en ikke blir lurt eller går glipp av rettigheter.

 

http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2002/1025252455.2

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Har man ikke krav på å heve kjøpet om man må levere produktet inn 3 ganger? Det hadde jeg gjort og heller kjøpt i en butikk med normale priser, for spaceworld er overpriset til de grader.

Du vet da vel ikke hva kunde har betalt for anlegget sitt engang vet du vel? Kan godt hende han har fått en utrolig god pris på det for alt vi vet, og da blir det bare drittslenging det du kommer med. Desverre..

Lenke til kommentar
Har man ikke krav på å heve kjøpet om man må levere produktet inn 3 ganger? Det hadde jeg gjort og heller kjøpt i en butikk med normale priser, for spaceworld er overpriset til de grader.

Du vet da vel ikke hva kunde har betalt for anlegget sitt engang vet du vel? Kan godt hende han har fått en utrolig god pris på det for alt vi vet, og da blir det bare drittslenging det du kommer med. Desverre..

 

Jeg betalte 1000 kr over nettbutikkpris for anlegget, ikke vesentlig uansett..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Spaceworld fikser ting uten diskusjon og godt innen rimelig tid de gangene du har vært innom, som heller ikke har vært så altfor ofte siden 2005. Etter nesten 2 år ble alt byttet i nytt utstyr for deg. Uten diskusjoner i det hele tatt ut fra det du skriver. Ett år senere får du fikset anlegget igjen på 5 dager.

 

Og du ber om en kompensasjon pga. alle problemene dine? Ja, du er en smålig kunde som faktisk presterer å diskutere med butikken om 20 kroner. Kommentaren "HERREGUD! Er det MULIG?" høres ut som helt vanlig menneskelig reaksjon fra den butikkansatte på din tåpelige oppførsel. Synd at du hørte det kanskje, men that's it.

 

Jeg er nok ganske sikker på at Spaceworld Jessheim er meget glad for å slippe ubehagelige og smålige kranglekunder som deg.

 

Du har jo en grei "disclaimer" i siggen din TEE, men en slik holdning er jo ikke helt forenlig med kundeservice. :)

Selv om jeg er enig i din (med fleres) betraktninger her, så er det rett og slett ikke akseptabelt å oppføre seg slik som trådstarter beskriver/oppfattet ekspeditøren på Spaceworld Jessheim.

Man kan da ikke ha en slik jobb og oppføre seg som beskrevet i første post?

Hadde jeg vært sjefen på Spaceworld hadde jeg sterkt vurdert om vedkommende burde kontakte NAV/annen potensiell arbeidsgiver.

Det går an å være bestemt/"streng" uten å være direkte uforskammet mot "vanskelige" kunder.

 

Ja, jeg synes trådstarter er en sikkelig "gnier", men han har faktsk rett til å være det.

Jeg hadde kasta/gitt opp høytalerne, men så er jeg da ogås en sløser/ødeland (som Onkel Skrue ville sagt det). :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er dette som skiller de gode butikkmedarbeiderne fra de dårlige.

Dessverre er det utrolig mange brødhuer som jobber i butikk, og de ødelegger for de som er normalt oppegående.

Gode butikkansatte senker seg aldri ned på et sutrenivå. Det er mange ansatte i butikker som kan jobbe i årevis uten å havne i krangel med kunde, og de samme folkene kan få rasende kunder til å gå ut av butikken med et smil. Det kjennetengner en god butikkmedarbeider.

 

Det som kjennetegner en dårlig butikkmedarbeider er at de alltid havner i krangel med kunder, at de ikke klarer å argumentere saklig uavhengig av hva kunden sier, og at de er kunnskapsløse.

 

For meg virker det som om du har støtt på en butikkansatt som jeg ville definert som et brødhue. Det kan godt være at vedkommende har tolket deg som frekk når du ba om en gratis sikring, men det unnskylder ikke det faktum at han forvandlet seg til en infantil idiot. Sånne ansatte bør ikke en butikk ha.

 

Jeg mener de kunne gitt deg den sikringen, men situasjonen kunne løst seg like fint uten at du hadde fått sikringen. Hadde bare betjeningen vært normalt oppegående.

Lenke til kommentar
Du har jo en grei "disclaimer" i siggen din TEE, men en slik holdning er jo ikke helt forenlig med kundeservice. :)

Selv om jeg er enig i din (med fleres) betraktninger her, så er det rett og slett ikke akseptabelt å oppføre seg slik som trådstarter beskriver/oppfattet ekspeditøren på Spaceworld Jessheim.

Det er ikke akseptabelt at kunder hører/ser slik oppførsel. Tidligere, før jeg rykket opp i rangsstigene så var det flere som fikk en grov utskjelling etter avsluttet samtale. Dette sørger for at nestemann er sikret en profesjonell behandling og ikke får "grums" fra tidligere vanskelige kunder. Men å slenge kommentarer til kunden direkte skal aldri forekomme.

 

Den ansatte på Spaceworld burde ha tatt samtalen med kollegaen på bakrommet, ikke i butikken. Og hvertfall ikke der kunder kan høre det.

 

Håper det oppklarer litt :)

Lenke til kommentar

Spaceworld har ytt god service etter hva jeg kan skjønne. Selvsagt er det kjedelig at selgeren ikke kunne holde kommentaren noen sekunder til, slik at du var ute a hørelengde.

 

I tillegg var det uprofft å kommentere tilbake med samme mynt. Men ærlig talt, det å spøre om en ekstra sikring, for deretter å kalle den ansatte smålig, er ja.. ikke lurt. Skal ikke så mye til for en ansatt som kanskje har hatt en lang eller dårlig dag, å si noe lite gjennomtenkt tilbake. Jeg ville aldri kalt en kunde smålig, men det hender da at jeg har bedt kunder roe seg ned og "ta en annen tone".

 

Jeg lurer på hvordan denne episoden hadde hørtes ut dersom den ble fortalt fra den ansatte på Spaceworld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...