Gå til innhold

Vurderer ny bærbar pc


Straits

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å bruke opp til 8000,-

Jeg har allerede 2 stasjonære pc'er jeg kan spille på, dette er kun til surfing, msn, og kanskje litt film.

Den bør være generelt rask og ikke gå som sirup. W-lan er vel en selvfølge. 120GB HDD er nok, 1GB RAM er nok da jeg har RAM liggende.

 

Ellers vil Ubuntu være os og batterikapasiteten er heller ikke så viktig da den stort sett vil stå i stua med strøm lett tilgjengelig.

 

Jeg er generelt litt begeistred for Lenovo, og har lagt merke til at dem virker veldig solide.

 

Lenovo 3000 N500 T3200 1 GB

Lenovo ThinkPad SL500 T5670 XPP

Lenovo ThinkPad SL300 T5670

 

Noen forslag? Tips og advarsler?

Endret av Farskaka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med den bruken ville jeg vurdert en nettpc (som f.eks asus eee 1000h, msi wind, lenovo s10 osv.) som har 1gb ram, 160gb harddisk, 10" skjerm og tilnærmet normalt stort taststur, eller en 12"/13" laptop. Dell inspiron mini 12 er en billig(4000kr!) 12" laptop men har bare 40gb harddisk (er ikke sikker i skrivende stund, kan hende de har økt størrelsen, sjekk dell.no). Ellers er jo macbookene veldig fine, men blir jo fort over 8000kr.

 

Av de du nevnte virker sl300 som en knakende god maskin. Den er litt større og tyngre enn de andre jeg har nevnt, men om den stort sett skal stå på ett sted gjør jo ikke det noe :)

Lenke til kommentar

Ja den er sikkert fin i bruk den. Lenovo er kjent for kvalitet. Du kan jo også vurdere denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=102857 Den er også grei til ditt bruk :)

 

Hva angår tastaturet på eee 1000h (det jeg skriver på nå) så er det 95% av vanlig størrelse, og større enn du får inntrykk av på bilder etc. Nå har jeg ganske små jentefingre, men kjæresten min klarer å skrive touch på det uten problemer med sine store mannefingre.. Men om du har et tastatur liggende (fra stasjonær pc) kan du uten problemer koble det til via usb, om du foretrekker det. En god grunn til å velge eee 1000h fremfor den lenovo'en er windows xp istedet for vista ;)

Lenke til kommentar

Den der var ikke dum ;)

Jeg har allerede en HTPC i stua med blåtann tastatur og mus tilhørende.. Men lat som jeg er så vil jeg heller sitte i sofan med pc'n på fanget :p

Uansett så er det litt vanskelig å sitte langt unna tv og surfe og skrive på msn.

Angående det med os, så vil uansett både vista og xp bli bytta ut med ubuntu, sånn er det bare :p

Takk for hjelpa så langt ;)

 

Forresten, er det HDMI på den asus maskina?

Endret av Farskaka
Lenke til kommentar

Ubuntu er en fin linux-distribusjon så det forstår jeg godt :thumbup: . Det er laget en egen versjon av ubuntu til asus eee, den heter (ikke overraskende) eeebuntu og inneholder alt av drivere til laptopen, så alt virker med en gang. Prøvde eeebuntu live fra en minnepenn og synes det fungerte veldig bra.

eee 1000h har ikke hdmi-utgang, bare vga. Det gjelder alle de små nettpcene. Den lenovoen til litt over 4000kr er kanskje vel så grei for deg da du sier den skal stå i stua med strøm, og isåfall er det vel ikke så viktig med en liten (og lett) laptop med god batteritid (som eee 1000h er)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...