Gå til innhold

Falsk antivirus sprer malware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke noe som heter Errorfix eller noe sånt også? ;D

 

Husker søskenbarnet mitt hadde dette på pc'en, og sa til meg at han hadde så bra program som skulle fjerne alt. Då han sa navnet på programmet, holdt eg på å dette i bakken xD

 

Kan det være "Combofix" du mener?

Har brukt det en rekke ganger på forskjellige maskiner, og ofte der andre programer har mislykkes i rensing.

Du finner det her, sammen med brukerveiledning som bør leses før bruk:

http://www.bleepingcomputer.com/combofix/how-to-use-combofix

 

Nei, det er ikke combofix :-) Jeg har hørt om Combofix mange ganger, men det han hadde installert var bare tull. Altså, malware. Og han hadde ikke antivirus eller noke sånt, bare det programmet xD

 

EDIT:

Etter å ha sett på listen til norbat, fant eg ut at det heiter ErrorSafe ;D

 

Søskenbarnet mitt hadde installert det på pc'en sin i god tro om at no var han sikra mot det eine og det andre.

Endret av Hope93
Lenke til kommentar

Derfor mener jeg at det burde finnes et pakkebrønnsystem for Windows også. Dersom MS har sin egen pakkebrønn og download.com etc har sine egne pakkebrønner, er det svært lett å sikre seg mot å laste ned uønskede programmer, og det er et svært godt argument for hvorfor folk bør bruke programvare som har åpen kildekode. Selv har jeg lagt Windows på hylla for lenge siden, men jeg ser at folk som ikke har så god greie på data trenger litt ekstra hjelp, og mener sånne pakkebrønner er et godt hjelpemiddel.

Lenke til kommentar

Vel, da eg sist fikk eit slik brukte eg bare hijacthis... det er no eit enkelt og godt alternativ til oss som ikkje betaler får å vere "sikker" mot virus og slikt... hater slike programmer som pop'er opp og sier; kjøp meg, så fjerner eg de "virusene" som ligger på data'en! måtte dere som lage sike programm brenne for alltid!

Lenke til kommentar
AVG Antivirus 8.0 Free Version

Er et bra gratis alternativ,avira free er også bra.

 

Ad-Aware Anaversary Edition/Free..`?

Nei den er overhode ikke bra.

Bruk Malwarebytes Anti-Malware.

Norbat har gjort en test som jeg postet link til før.

Da er man sikker på at testen er gjort med veldig høy kvalithet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1075335

 

brukte eg bare hijacthis

Med hijackthis kan du kun fjerne registeroppføringer,er filer og annet grums bruker vi logg fra combofix og lager script for og fjerne alt.

hijacthis var med et pår år i veiledningen.Norbat fjernet den fordi vi får samme info fra combofix + en god del mere.

 

det er no eit enkelt og godt alternativ til oss som ikkje betaler får å vere "sikker" mot virus og slikt...

Vi renser pcer hver dag for malware,vil noen ha hjelp følger dem Veiledningen og poster logger her.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131

Lenke til kommentar
Hvem gidder å bruker antivirus? Det er jo bare tull. Har aldri hatt virus. Firefox + noscript, så slepper du problemene. Også selvfølgelig surf på sider du vet ikke driver med snusk. Herlighet, blir nesten litt redd over nett paranoiaen til folk generelt.

 

Holdningen om du og altfor mange andre fremviser er vel noe av årsaken til at vi får sånne resultater.. Når det gjelder datasikkerhet er det bedre å være litt for paranoid enn litt for naiv..

Lenke til kommentar
Hvem gidder å bruker antivirus? Det er jo bare tull. Har aldri hatt virus. Firefox + noscript, så slepper du problemene. Også selvfølgelig surf på sider du vet ikke driver med snusk. Herlighet, blir nesten litt redd over nett paranoiaen til folk generelt.

 

Husk å pass deg for minnepenner som har vært koblet til andre maskiner enn din da. Er enormt mange steder du kan få virus fra, din holdning fungerer gjerne på Mac, men på Windows blir det fort risky uansett hvor forsiktig man er. Får sjeldent virus selv, men er veldig greit å ha et antivirusprogram til å si ifra om at maskinen din er i ferd med å bli medlem i et botnet når du først har fått et. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er jo ikke første gangen jeg hører om sånne programmer. Jeg har hatt en sånn sak på min maskin 2003, og sett mange som har hatt det siden den gang.

Helt vanlig hvis du søker, finner noe som ser spennende ut, laster ned og installerer. Ikke så veldig lurt, men jeg har prøvd det selv, og lært av det. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...