Gå til innhold

Apple er best likt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uheldigvis er det ikke nok av de "fordyrende komponentene" som du nevner her, i Apple maskiner til å forsvare prisen.

Ja, da kan sikkert du vise meg noen "windows-laptoper" til under 23 000,- som har betraktelig bedre kvaliteter enn:

- 17" skjerm med 1920 x 1200-oppløsning.

- Åtte timer batterilevetid.

- 3 kilo tung.

- 2,5 cm tykk.

- Aluminiumskonstruksjon.

 

Greit, er du ute etter en leet gamer pz er det kanskje ikke noe for deg, men du må da være i stand til å forstå at enkelte verdesetter ingeniørkunst høyere enn muligheten til å kjøre Far Cry, eller hva det nå enn er kidsa spiller for tiden, på høyeste grafikkinstillinger.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Har ikke noen kilder å vise til, dere får bare ta meg på ordet.

 

Det er tall fra Apple sin ansatt på bedriften jeg jobber. Jeg som ansatt i den bedriften kan få 25% på apple sine produkter, men jeg tror det er begrensa til feks MacBooks og de andre PC'ene de har.

Får nok ikke 25% på ipod eller iphone. Men noe er det.

 

(Edit; Dette er ikke noe nytt, det er flere firma som har samme praksis, bla. Yamaha og Pioneer for å nevne noen. Og om det er noe tap inne i bildet for apple ved en slik ordning, vet jeg ikke)

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Skal sjekke opp med de jeg skjenner også. Ene er daglig leder og han andre er reparatør og service. En av dem burde vite om det.

 

(Edit; Dette er ikke noe nytt, det er flere firma som har samme praksis, bla. Yamaha og Pioneer for å nevne noen. Og om det er noe tap inne i bildet for apple ved en slik ordning, vet jeg ikke)

Sikrer deg litt etter at du skjønner uttalelsen din var veldig grov?

 

Synes ikke Apple tar seg så altfor godt betalt, og derfor høres det rart ut.

Lenke til kommentar

Sikre meg? For hva da?

 

Klart det høres grovt ut, men det er realitet.

 

Det er ikke så veldig rart heller, tenk deg litt om. Herr og frøken nordmann vandrer glad og fornøyd inn på nærmeste elektrosjappe, og blir stående og prate med en selger. De ender opp med å spørre selgeren hva han har privat, han svarer XX fra firmaet XX.

"Hvis selgeren som jobber med dette daglig har dette, må det jo være bra" tenker jo herr og fru nordmann.

 

etc.

 

Dette vet de fleste store merkene at er _god_ reklame.

 

Enkelte firmaer har en slik ordning, men om de taper på det eller ikke vet jo bare de.

 

Jeg klager hvertfall ikke :)

Lenke til kommentar
Har ikke noen kilder å vise til, dere får bare ta meg på ordet.

 

Det er tall fra Apple sin ansatt på bedriften jeg jobber. Jeg som ansatt i den bedriften kan få 25% på apple sine produkter, men jeg tror det er begrensa til feks MacBooks og de andre PC'ene de har.

Får nok ikke 25% på ipod eller iphone. Men noe er det.

 

(Edit; Dette er ikke noe nytt, det er flere firma som har samme praksis, bla. Yamaha og Pioneer for å nevne noen. Og om det er noe tap inne i bildet for apple ved en slik ordning, vet jeg ikke)

 

Jeg tipper leverandørene blir kjempefornøyd med at du annonserer på et offentlig forum hva de gir av personalpriser. Kanskje det vanker en klapp på skulderen av sjefen i tillegg.

Lenke til kommentar
Har ikke noen kilder å vise til, dere får bare ta meg på ordet.

 

Det er tall fra Apple sin ansatt på bedriften jeg jobber. Jeg som ansatt i den bedriften kan få 25% på apple sine produkter, men jeg tror det er begrensa til feks MacBooks og de andre PC'ene de har.

Får nok ikke 25% på ipod eller iphone. Men noe er det.

 

(Edit; Dette er ikke noe nytt, det er flere firma som har samme praksis, bla. Yamaha og Pioneer for å nevne noen. Og om det er noe tap inne i bildet for apple ved en slik ordning, vet jeg ikke)

 

Jeg tipper leverandørene blir kjempefornøyd med at du annonserer på et offentlig forum hva de gir av personalpriser. Kanskje det vanker en klapp på skulderen av sjefen i tillegg.

Pft, dette er ikke noe hemmelighet.

Lenke til kommentar
Har ikke noen kilder å vise til, dere får bare ta meg på ordet.

 

Det er tall fra Apple sin ansatt på bedriften jeg jobber. Jeg som ansatt i den bedriften kan få 25% på apple sine produkter, men jeg tror det er begrensa til feks MacBooks og de andre PC'ene de har.

Får nok ikke 25% på ipod eller iphone. Men noe er det.

 

(Edit; Dette er ikke noe nytt, det er flere firma som har samme praksis, bla. Yamaha og Pioneer for å nevne noen. Og om det er noe tap inne i bildet for apple ved en slik ordning, vet jeg ikke)

 

Jeg tipper leverandørene blir kjempefornøyd med at du annonserer på et offentlig forum hva de gir av personalpriser. Kanskje det vanker en klapp på skulderen av sjefen i tillegg.

 

Og hva så er det lov å spørre seg? De ønsker vel sikkert at det skal være hemmlig, jeg ser ikke på det sm noen ulempe at konsumentene får vite dette.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Har ikke noen kilder å vise til, dere får bare ta meg på ordet.

 

Det er tall fra Apple sin ansatt på bedriften jeg jobber. Jeg som ansatt i den bedriften kan få 25% på apple sine produkter, men jeg tror det er begrensa til feks MacBooks og de andre PC'ene de har.

Får nok ikke 25% på ipod eller iphone. Men noe er det.

 

(Edit; Dette er ikke noe nytt, det er flere firma som har samme praksis, bla. Yamaha og Pioneer for å nevne noen. Og om det er noe tap inne i bildet for apple ved en slik ordning, vet jeg ikke)

 

Jeg tipper leverandørene blir kjempefornøyd med at du annonserer på et offentlig forum hva de gir av personalpriser. Kanskje det vanker en klapp på skulderen av sjefen i tillegg.

 

Og hva så er det lov å spørre seg? De ønsker vel sikkert at det skal være hemmlig, jeg ser ikke på det sm noen ulempe at konsumentene får vite dette.

 

AtW

 

Man trenger ikke være rakettingeniør for å sjønne at firmaer tar provisjon for å tjene noen kroner heller ? Dette er vel vanlig praksis hos de aller fleste som selger hva det måtte være, og burde ikke komme som noe sjokk på noen ;) Kanskje bortsett fra invandrere som skal på død og liv prute ned alt som er..

Lenke til kommentar

Om man ønsker å vite hva slags marginer Apple opererer med må det da være greiere å sjekke i regnskapet, heller enn å sitte som medisinmenn med en finger opp i luften i håp om å kjenne hvilken retning vinden blåser? :)

 

Høye marginer betyr ikke nødvendigvis at produktene er dyre, om de bare tilfører tilstrekkelig med verdi. Det mener jeg utvetydig Apple gjør, andre har kommet med noen reele argumenter for at alternative løsninger er like greit, mens mesteparten av Apple-motstanden i tråden er ren og skjær misunnelse. Om man ikke har råd til en ordentlig maskin kan man finne seg en jobb.

Lenke til kommentar
Først påstår du at de tjener så grovt på prisene sine at de "gir bort" 25% av prisen til sine ansatte. Deretter sier du at de muligens kan gå med tap, men det vet du ikke og sier det er god reklame.

 

For min del høres/ser dette ut som en helomvending, ergo; sikring.

Det var nok litt bastant å si at de tjener grovt på produktene, men de tjener jo penger de og, som alle andre, og jeg tror man betaler endel ekstra for å ha et lysende eple på lokket.

 

Men om de taper eller ei på ansattprodukter, har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar
Uheldigvis er det ikke nok av de "fordyrende komponentene" som du nevner her, i Apple maskiner til å forsvare prisen.

Ja, da kan sikkert du vise meg noen "windows-laptoper" til under 23 000,- som har betraktelig bedre kvaliteter enn:

- 17" skjerm med 1920 x 1200-oppløsning.

- Åtte timer batterilevetid.

- 3 kilo tung.

- 2,5 cm tykk.

- Aluminiumskonstruksjon.

 

Greit, er du ute etter en leet gamer pz er det kanskje ikke noe for deg, men du må da være i stand til å forstå at enkelte verdesetter ingeniørkunst høyere enn muligheten til å kjøre Far Cry, eller hva det nå enn er kidsa spiller for tiden, på høyeste grafikkinstillinger.

Tja, velg og vrak: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11156&...00.A00140.16-17.

 

Tror mann skal passe seg litt for å påstå at mann ikke betaler for selve merke når mann kjøper mac. Virker som du har mer innsikt i mote enn ingeniør verden, så vil tro du selv vet godt hva du betaler for når du velger apple.

 

Mac har sine kvaliteter, uten tvil, men ikke bli alt for naiv.

Lenke til kommentar

Hva? Ingen av de PC-ene oppfylte de kravene. Ikke et eneste ett av dem engang.

 

Alt du har gjort er å sortere etter skjemstørrelse.

 

Dette underbygger egentlig bare inntrykket jeg har av at de som har så mye imot Apple ikke bryr seg det grann om annet enn ytelse.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Hva? Ingen av de PC-ene oppfylte de kravene. Ikke et eneste ett av dem engang.

 

Alt du har gjort er å sortere etter skjemstørrelse.

... og pris. Om du ser litt under overflaten ser du rimelig tydelig at de er ganske mye mer spesifikasjoner for pengene enn mac. De er selvfølgelig ikke helt like en mac, for da ville de jo vært en, men de har ting som HDMI, bluetooth, bluray, minnekort leser, og kamera. Dette har større verdi enn manglene de har i forhold til macbooken til 23000,- og de koster knappe 9000,-... skal ikke all verden til får å se logikken her.

Lenke til kommentar
... og pris. Om du ser litt under overflaten ser du rimelig tydelig at de er ganske mye mer spesifikasjoner for pengene enn mac. De er selvfølgelig ikke helt like en mac, for da ville de jo vært en, men de har ting som HDMI, bluetooth, bluray, minnekort leser, og kamera. Dette har større verdi enn manglene de har i forhold til macbooken til 23000,- og de koster knappe 9000,-... skal ikke all verden til får å se logikken her.

Gratulerer, du befestet akkurat poenget mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Kan vel også legge til en detalj her. For en som ikke har peiling på data, så er et kjøp at en ferdig oppsatt pc totalt ubrukelig. Min far kjøpte nettopp en ny acer bærbar, hvor jeg skulle installere anti-virus på. Nå er det lenge siden jeg har hatt en flett ny bærbar i hende, men jeg ble riktig så skremt over all dritten som er pre-installert og en pest og en plage uten like.

 

Så en ferdigkjøpt pc er kun brukelig om man vet hvordan man kan reinstallere egentlig.. eller kjenner noen som kan fjerne alt søppelet som kommer med. Kan legge til at dette ikke er tilfellet med Mac, så om mulig for de som setter pris på det, mye enklere.

 

Nå skal OSX også ha cred for å ikke forsøple "My Documents" mappa med alt mulig skrot og konfigurasjons mapper og filer til allverdens programmer..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
... og pris. Om du ser litt under overflaten ser du rimelig tydelig at de er ganske mye mer spesifikasjoner for pengene enn mac. De er selvfølgelig ikke helt like en mac, for da ville de jo vært en, men de har ting som HDMI, bluetooth, bluray, minnekort leser, og kamera. Dette har større verdi enn manglene de har i forhold til macbooken til 23000,- og de koster knappe 9000,-... skal ikke all verden til får å se logikken her.

Gratulerer, du befestet akkurat poenget mitt.

Å? At pc er over det dobbelte for pengene? Om du forsto posten min som noe annet tror jeg du må rette på lesebrillene.

 

Er åpen for diskusjon jeg, og ikke blind for macs kvaliteter på noen måte. Men å prøve å diskutere med noen som bare tar til seg det de føler for, og forkaster brorparten av det jeg sier, ble jeg ferdig med for lenge side.

 

Dette som begynte så greit også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...