Gå til innhold

Telletråden - hvor langt klarer vi å telle?


Sondre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheDarkSapling - SCM skrev (11 timer siden):

Niti þúsund fimm hundruð og fimmtíu og sjö.

Se førstesiden. Prøver ikke å starte dårlig stemning her men det er veldig greit om vi klarer å holde oss til tall og kun det.

90 563

Endret av Scarvo
Lenke til kommentar
Scarvo skrev (36 minutter siden):

Se førstesiden. Prøver ikke å starte dårlig stemning her men det er veldig greit om vi klarer å holde oss til tall og kun det.

90 563

Jeg har jo skrevet tallet på islandsk. Jeg ser ikke noe gernt i å skrive tallet. Hva er gernt i å skrive tallet? :glare: :glare: :glare:

Nititusend femhundre og sekstifire.

Og forresten, det er ingen andre som har klaget på dette, at jeg skriver tallet. Igjen, jeg oppfatter ikke slik du gjør, at det er kun ment for tallsifrer.

 

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar

90 566

Jeg har ikke brydd meg nok til å si noe om det, men jeg er egentlig enig i at vi kan holde oss til siffer.

Det blir mer oversiktlig for min del med sifre. Dessuten, selv om f.eks. islandsk er likt nok norsk til at de fleste skjønner det, blir det litt slitsomt i lengden da jeg føler at jeg må lese det nøyere for å skjønne hva det står.

DarkSapling må gjerne fortsette på islandsk hvis han vil, men jeg føler det blir enklere å bare registrere innlegget og ignorere det som står enn å begynne å tyde det fordi det er på et annet språk.

Greit å holde det enkelt i grunn :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...