Gå til innhold

Kommentar: Når underholdningsbransjen sover i timen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott artikkel!

 

Personlig mener jeg hele torrent protokollen bør stenges og forbys. Vet den også brukes til mye vettug, men denne massedelingen av piratkopiert data har tatt helt av. Hvordan kommer samfunnet til å bli når ingen lengre vil lage musikk og den vanlige mannen i gata syns det er greit å stjele arbeidet til naboen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg er helt på linje med artikkelen. Det er en desperasjon innad i underholdningsbransjen som vil tviholde på dagens musikkbutikk idé, dette er analogt med papiravisenes menglende evne til å godta det teknologiske nederlaget.

 

Gi oss noen få nettbutikker med bredt utvalg, fornuftige priser og lossless formater! (Med bredt utvalg menes all utgitt musikk/film fra 1900 og frem til i dag fra de produksjonsselskaper som støtter opp om butikken).

Lenke til kommentar

Torrent protokollen burde ikke forbys. Da burde ting som Gnutella osv. forbys lenge før det, da torrents brukes til veldig mye lovlig, som nedlastning av linux distroer og andre relativt store nedlastninger.

 

Det å forby en standard er heller ikke veien å gå, veien å gå er rett og slett at musikk ikke bare må selges på cd, men også tilbys over nettet. Da selvsagt til en pris som gjenspeiler det utgiverne sparer på ikke bruke cd'er, med butikker og masse aktører som alle skal ha penger. Altså musikk/film/spill til en billigere penge distribuert over nettet.

Lenke til kommentar

Flott artikkel.

 

Som jeg har sagt i evig lang tid. Bransjen må se på piratkopiering som en konkurrent, ikke som en fiend. De må forbedre seg selv slik at de overgår piratene, ikke tråkke de ned i bakken. Det gangner ingen og det har vi sett igjennom mange års utvikling.

 

Den stadig økte mediainteressen rundt temaet og den kommende Urospreder filmen kan kanskje bidra til enda større fokus og forståelse. jeg tror vi har gode ting i vente :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Personlig mener jeg hele torrent protokollen bør stenges og forbys.

Smart, "kill the messenger".

Hvordan kommer samfunnet til å bli når ingen lengre vil lage musikk og den vanlige mannen i gata syns det er greit å stjele arbeidet til naboen?

Ingen er interresert i å stjele for stjelingens skyld. Folk gjør det i stor grad pga. mangelen på alternativer.

Lenke til kommentar

Jeg laster ned ganske enkelt fordi det er enklest. That's it.

 

Jeg laster ned nye dataspill og tester dem på PCen, og finner ut at mesteparten er søppel ikke verdt 5 minutter.

Jeg laster ned musikk og hører på det, og mesteparten der er også søppel.

 

Slik er det med alt. Det lille som faktisk er bra, ender jeg opp med å bestille via Amazon eller lignende sider. Steam var også et godt alternativ, til de skrudde prisene til værs.

Lenke til kommentar
Flott artikkel!

 

Personlig mener jeg hele torrent protokollen bør stenges og forbys. Vet den også brukes til mye vettug, men denne massedelingen av piratkopiert data har tatt helt av. Hvordan kommer samfunnet til å bli når ingen lengre vil lage musikk og den vanlige mannen i gata syns det er greit å stjele arbeidet til naboen?

 

Filoverføring må man jo uansett ha, forbyr man en protokoll vil en annen ta over til fildeling, et slikt forbud framstår som helt meningsløst i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Spotify...:
Kvaliteten er heller ikke den beste med vanlig MP3-bithastighet (opp til 160 kbit/s).

 

Spotify kjører vel Ogg Vorbis, som er en god del bedre en MP3 ved tilsvarende bitrate.

 

 

selv om det er vobis , så er kvaliteten ikke "bra". noe man fort hører om man spiller musikk i spotify på noe annet en laptop høytalerne dine.

 

Filoverføring må man jo uansett ha, forbyr man en protokoll vil en annen ta over til fildeling, et slikt forbud framstår som helt meningsløst i mine øyne.

 

AtW

 

det vil jo altid være folk som kommer med meningsløse forslag, det jeg ofte gjør er å ignorere dem =)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Ingen er interresert i å stjele for stjelingens skyld. Folk gjør det i stor grad pga. mangelen på alternativer.

Så hva gjorde vi før internett, mon tro...?

 

Vi gikk i platebutikken og hørte på radio. De som har fulgt med på min iPod-tråd, vil ha merket at hvis noen foreslår musikk fra før 1990 så har jeg i 9 av 10 tilfeller hørt det før. Helt uten internett.

 

Jeg tror for ordens skyld at toget er gått, som det sies i kommentaren. Men det er ikke slik at alternativene manglet. Det er bare så fordømt vanskelig å konkurrere med gratis, når du skal betale lønn og husleie og andre utgifter.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Blir bare tull å si at TPB er uskyldige fordi filene ligger på brukernes dataer. Lovverket må tilpasses den nye digitale alderen.

 

Selv om filene ikke ligger på TPB servere så laster jo brukerne torrents ned fra TPB og da kunnne jo like så greit filene ligget på TPB's servere for brukerne hadde ikke fått tak i Greys anatomy eller fear2 hadde det ikke vært for nettopp torrenten fra TPB. Derfor burde TPB kunne straffes som om de hadde hostet filene selv på deres servere.

 

At dem selv ikke gjør noe for å hindre at brukerne sprer "ulovlige torrents" via deres side sier jo en del om TPB. Kanskje de fortsatt tror det det bare blir distribuert demoer o.l. ?

m er lovlige?

Endret av rosewell
Lenke til kommentar

Se på www.2l.no (Lindberg lyd).

De har skjønt det når det kommer til kvalitet. Her får du alt fra stereo flac i 44,1khz, 16bit til WAV DXD 24BIT/352.8kHz som jeg tviler på at noen her har lydkort til å gjengi. I tillegg til 5.1 innspillinger i forskjellige kvaliteter.

 

Legg lista dit, med mp3 i tillegg for folk med ipod, et bedre salgs/brukergrensesnitt og litt finere priser, så har vi en vinner.

Lenke til kommentar
Blir bare tull å si at TPB er uskyldige fordi filene ligger på brukernes dataer. Lovverket må tilpasses den nye digitale alderen.

 

Selv om filene ikke ligger på TPB servere så laster jo brukerne torrents ned fra TPB og da kunnne jo like så greit filene ligget på TPB's servere for brukerne hadde ikke fått tak i Greys anatomy eller fear2 hadde det ikke vært for nettopp torrenten fra TPB. Derfor burde TPB kunne straffes som om de hadde hostet filene selv på deres servere.

 

At dem selv ikke gjør noe for å hindre at brukerne sprer "ulovlige torrents" via deres side sier jo en del om TPB. Kanskje de fortsatt tror det det bare blir distribuert demoer o.l. ?

m er lovlige?

 

ok?, så om noen hadde tilbudt en lignene side som tpb , og ikke serva torrent filene selv. men brukt googles feed proxy, så hadde det vært greit?

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Jeg tror for ordens skyld at toget er gått, som det sies i kommentaren. Men det er ikke slik at alternativene manglet. Det er bare så fordømt vanskelig å konkurrere med gratis, når du skal betale lønn og husleie og andre utgifter.

Ikke bare mot gratis, men også mot tilgjengelighet. Dersom jeg er ute etter musikk fra litt tilbake kan du banne på det ikke er mulig å få tak i (kanskje brukt) annet enn via torrent søk. Platebutikker (på nett og fysiske) har "gått ut av produksjon" som favoritt frase.

 

Nei, hadde det dukka opp en nettbutikk (eller tre) med all musikk i .flac format med nedlastbare cover (.jpg) og sirlig gjennomført låtinfo (med tekster) hadde jeg benytta den istedenfor søk etter lavkvalitetsripp i det store "gratisland".

 

Ulempen jeg ser er vel at dersom en nettbutikk distribuerer høykvalitets data vil vel disse data også til slutt havne som torrent's...

Lenke til kommentar
Blir bare tull å si at TPB er uskyldige fordi filene ligger på brukernes dataer. Lovverket må tilpasses den nye digitale alderen.

Hva om heller prodsentene tilpasser seg den digitale alderen istedet for å skrike og hoie etter lover som skal oppretteholde kunstige barrierer og eldgamle forretningsmodeller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Blir bare tull å si at TPB er uskyldige fordi filene ligger på brukernes dataer. Lovverket må tilpasses den nye digitale alderen.

Hva da med våpenselgere, disse må etter alle solemerker tilrettelegge for drap og straffes deretter ?

Burde ikke også Volvo etc. straffes for å levere biler som går fortere enn 100 km/t her til lands ?

 

Jeg er enig i at TPB, i likhet med mange andre, lever av folks ulovligheter. Dette kan du imidlertid ikke dømme noen for.

Lenke til kommentar
Blir bare tull å si at TPB er uskyldige fordi filene ligger på brukernes dataer. Lovverket må tilpasses den nye digitale alderen.

 

Selv om filene ikke ligger på TPB servere så laster jo brukerne torrents ned fra TPB og da kunnne jo like så greit filene ligget på TPB's servere for brukerne hadde ikke fått tak i Greys anatomy eller fear2 hadde det ikke vært for nettopp torrenten fra TPB. Derfor burde TPB kunne straffes som om de hadde hostet filene selv på deres servere.

 

At dem selv ikke gjør noe for å hindre at brukerne sprer "ulovlige torrents" via deres side sier jo en del om TPB. Kanskje de fortsatt tror det det bare blir distribuert demoer o.l. ?

m er lovlige?

 

For det første er det lov å dele ting uansett om det er ulovlig men ikke at man har det på sin egen server. Det er du som gjør noe ulovlig fordi du hoster en torrent fil på dem sin side også har du filene på din datamaskin. TBP er som vg eller dagbladet. Gir bare ut nyheter angående torrent som finnes.

 

Uansett å stenge TPB er til å grine av, det finnes for mange veier rundt at å bare å stoppe TPB blir feil Da må man stenge, mininova, torrentz, torrentreactor også alle andre sidene uansett! TPB blir aldri tatt ned uansett fordi serverne er spredd rundt i verden. Blir den skrudd av i Sverige går den opp i India var det vel?

 

Uansett sier svenske lover at de får lov til det og det de gjør er ikke i mot svenske lover!

 

Pluss artikkelen sier mye bra, eksempel er bare at forbrukerne som får problemer men ikke pirater. Vanlig forbrukere får hemmelige programmer på sin datamaskin uten at de veit om det i hele TATT! SecuROM?!

 

Folk som sier de bør stoppe alt av fil deling veit ikke hva de blir overvåket også videre. EA kan stenge din CD-rom fordi du har noe ulovlig på din datamaskin også videre.

 

Men de jeg ler mest av er disse: De som sier nei til tildeling også videre MEN da spør jeg: Så du er ikke på youtube.com? Jo, sier de. DA ER DE MED PÅ Å GJØRE NOE ULOVLIG. Å høre på musikk på youtube du ikke har er ulovlig og det er mange sanger der som ikke får lov å være der

 

Steng TPB da må disse stenges også:

 

google.com/og resten av .~

Alle torrent sider.

EA og spillutviklerne sine sider fordi inneholder ulovlige programmer som SecuROM også DRMs

youtube.com /og resten av .~

OSV OSV OSV OSV OSV

 

Man kan si at hele 90% av hele nette på ned :| Det blir feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...