Gå til innhold

Skolebolle vs Skolebrød


Sameboe

Heter det skolebolle eller skolebrød?  

596 stemmer

  1. 1. Heter det skolebolle eller skolebrød?

    • Skolebrød
      307
    • Skolebolle
      242
    • Driter i det, de smaker godt!
      48


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For meg er jo skolebrød og skolebolle to vidt forskjellige ting. bolle er den runde lille saken, mens brød er den avlange, kanskje 20 cm lange, med en stripe vaniljekrem i midten. Hva heter liksom det da, for dere som kaller den lille runde for et brød?

HVETESTANG! Det heter hvetestang.

Lenke til kommentar

ooookai!

 

Men i alle fall.. en bolle er en bolle. Den er relativt liten og rund. Et brød er større, og som oftest avlangt. Finnes selvfølgelig runde brød, men de er betraktelig større enn en bolle. Er "brødet" i bollestørrelse, blir det bare en grov bolle.

 

Hva er din definisjon på en bolle?

Endret av WhiteKnight
Lenke til kommentar
Går mot KLAR bolleseier her! Dette er en herlig revansj for meg som var på den tapende siden i den store Ostekrigen!

Det er svært lite som tyder på det, siden det store flertallet vet at det heter skolebrød og har ordbøkene på sin side. Men om det mot all formodning virkelig skulle bli flertall for dem som som innbiller seg at det heter skolebolle, er dette bare en bekreftelse på ordtaket om at mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves.

 

Ellers er det forbausende hvordan en slik fillesak (eller snarere ikkesak, siden det forlengst er slått fast hva som er korrekt) har greid å engasjere forumpublikumet. Faktisk enda mer enn et par tidligere fillesaker jeg fortsatt har friskt i minnet, "Kuken - Kukken? Hva er feil/rett?" og "Er brød pupper eller penis?".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...