Gå til innhold

Madla mars 2009!


Flakkmeister

Anbefalte innlegg

Kondisen min er også ræv, og har helt normal/"på grensa-tynn" kroppsbygning, så blir sikkert puls-eksplosjon :p

 

 

 

 

 

Kommer nok til å bli jæævlig slit, kjenner det sjæl at jeg kommer til å slite litt underveis med det fysiske! Men tar det som en utfordring, regner med at man ikke blir kasta ut så lenge man gjør sitt beste får man håpe! ;)

 

Planlegger nemmelig å være jævla flink på teorien!

 

Noen som vet hva passivt forsvar spesialist går ut på? Utover det som står på nettet til forsvaret og i den boka vi fikk for non dager siden:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kondisen min er også ræv, og har helt normal/"på grensa-tynn" kroppsbygning, så blir sikkert puls-eksplosjon :p

 

 

 

 

 

Kommer nok til å bli jæævlig slit, kjenner det sjæl at jeg kommer til å slite litt underveis med det fysiske! Men tar det som en utfordring, regner med at man ikke blir kasta ut så lenge man gjør sitt beste får man håpe! ;)

 

Planlegger nemmelig å være jævla flink på teorien!

 

Noen som vet hva passivt forsvar spesialist går ut på? Utover det som står på nettet til forsvaret og i den boka vi fikk for non dager siden:)

 

Sånn jeg har forstått det; kort fortalt virker det som man driver med alt som er "grunnmuren" for at basen du er på skal fungere. Da snakker vi drivstoffkjøring til fly, bygging av bygninger, bistand med reparasjon av radar (kanskje? Tenkte da på kranbilen. Bare et eksempel), vedlikeholde veier og rullebane, bygge vernetiltak osv osv. Kanskje man også kjører matvarer og vann osv?

 

Noen som har vært der som kan forklare? :) Prøvde bare å tolke infoen på MIL-sida

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar
Ingen andre som tar DRAMMEN - STAVANGER 15:44 - 22:57 toget altså? Det går vel fra Oslo (Lillehammer?) også. Sitter på Vogn nr: 1 (NSB KOMFORT 56), så jeg dør først :)

 

 

halla, jeg tar toget 1111 fra oslo til stavanger, så der treffer du meg ;) i vogn 440 så sitter ganske lagt bak i toget :p

Lenke til kommentar
Ingen andre som tar DRAMMEN - STAVANGER 15:44 - 22:57 toget altså? Det går vel fra Oslo (Lillehammer?) også. Sitter på Vogn nr: 1 (NSB KOMFORT 56), så jeg dør først :)

 

 

halla, jeg tar toget 1111 fra oslo til stavanger, så der treffer du meg ;) i vogn 440 så sitter ganske lagt bak i toget :p

 

Vogn 440?! I hælv... How many wagons is there :p

Lenke til kommentar
Ingen andre som tar DRAMMEN - STAVANGER 15:44 - 22:57 toget altså? Det går vel fra Oslo (Lillehammer?) også. Sitter på Vogn nr: 1 (NSB KOMFORT 56), så jeg dør først :)

 

 

halla, jeg tar toget 1111 fra oslo til stavanger, så der treffer du meg ;) i vogn 440 så sitter ganske lagt bak i toget :p

 

Vogn 440?! I hælv... How many wagons is there :p

 

 

Hehe er annet type vognsett så begynnet med 440 som er første og 446 er siste ;)

 

 

 

Fy fan begynner å bli bra nervøs nå! Ekke lenge igjen, ekke heelt sikker på hva man går til! Føler seg ganske safe med god jobb og fast lønn!;)

Endret av jonasali
Lenke til kommentar

En bekjent av meg som jobber på en fabrikk her i byen leverte inn søknad om permisjon med full lønn, uten at han egentlig regnet med å få det (han har ingen spesiell kompetanse, og kun ett års ansiennitet). Heldigvis for han la ikke dama på personalkontoret merke til hva han hadde krysset av på (hun tok det som en selvfølge at han søkte om permisjon uten lønn), så hun skrev under og godkjente ett års permisjon med full lønn. Så han får 4200 i tjenestetillegg (skattefritt), pluss 30'000 i måneden i lønn når han er inne.

Lenke til kommentar
En bekjent av meg som jobber på en fabrikk her i byen leverte inn søknad om permisjon med full lønn, uten at han egentlig regnet med å få det (han har ingen spesiell kompetanse, og kun ett års ansiennitet). Heldigvis for han la ikke dama på personalkontoret merke til hva han hadde krysset av på (hun tok det som en selvfølge at han søkte om permisjon uten lønn), så hun skrev under og godkjente ett års permisjon med full lønn. Så han får 4200 i tjenestetillegg (skattefritt), pluss 30'000 i måneden i lønn når han er inne.

 

Lykkelig mann med andre ord ;)

Lenke til kommentar
En bekjent av meg som jobber på en fabrikk her i byen leverte inn søknad om permisjon med full lønn, uten at han egentlig regnet med å få det (han har ingen spesiell kompetanse, og kun ett års ansiennitet). Heldigvis for han la ikke dama på personalkontoret merke til hva han hadde krysset av på (hun tok det som en selvfølge at han søkte om permisjon uten lønn), så hun skrev under og godkjente ett års permisjon med full lønn. Så han får 4200 i tjenestetillegg (skattefritt), pluss 30'000 i måneden i lønn når han er inne.

 

Min arbeidsgiver praktiserte full lønn under militærtjeneste fram til for 4 år siden. Livet er urettferdig :)

 

Men men, penger kommer og går hele livet.

 

Pengekarma, det finnes!

Lenke til kommentar
Sitter og leser på pakketips.

 

Dette blir stress. :(

Anbefaler deg å ta med DET ABSOLUTT MEST NØDVENDIGSTE! Den første uken/2 første kommer dere bare til å gå rundt i US og permuniform. Sivilt tøy utgår med skyhøye kneløft. Billig å reise hjem i permuniformen er det også. Ta med deg klokke - ID - laptop/bok/tidsfordriv - litt penger (du trenger ikke mye..greit å ha kort derimot men også kontanter.) Utover det trenger du egentlig ikke så mye.

 

Ikke ta rent utgangspunkt i det jeg sier - for det kan være ting jeg glemmer - men greit å ta utgangspunkt i...

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å ta med DET ABSOLUTT MEST NØDVENDIGSTE! Den første uken/2 første kommer dere bare til å gå rundt i US og permuniform. Sivilt tøy utgår med skyhøye kneløft. Billig å reise hjem i permuniformen er det også. Ta med deg klokke - ID - laptop/bok/tidsfordriv - litt penger (du trenger ikke mye..greit å ha kort derimot men også kontanter.) Utover det trenger du egentlig ikke så mye.

 

Ikke ta rent utgangspunkt i det jeg sier - for det kan være ting jeg glemmer - men greit å ta utgangspunkt i...

 

Hvordan er det med sikkerhet der ute da? Får man låst inne ting som laptop? Internettilgang der ute? :S

Og hvorfor er det billigere å reise i permuniform da? trodde man skulle vise bevis, thats it.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å ta med DET ABSOLUTT MEST NØDVENDIGSTE! Den første uken/2 første kommer dere bare til å gå rundt i US og permuniform. Sivilt tøy utgår med skyhøye kneløft. Billig å reise hjem i permuniformen er det også. Ta med deg klokke - ID - laptop/bok/tidsfordriv - litt penger (du trenger ikke mye..greit å ha kort derimot men også kontanter.) Utover det trenger du egentlig ikke så mye.

 

Ikke ta rent utgangspunkt i det jeg sier - for det kan være ting jeg glemmer - men greit å ta utgangspunkt i...

 

Hvordan er det med sikkerhet der ute da? Får man låst inne ting som laptop? Internettilgang der ute? :S

Og hvorfor er det billigere å reise i permuniform da? trodde man skulle vise bevis, thats it.

Når du er på kleslager får du, eller har du ihvertfall fått utlevert en/to hengelåser som du kan ha på skapet, der du foruten skal ha ekstremt pen skapbrett...Det er internett på velferden. Fungerer helt greit til surfing - blir som 3g men er litt tregt til større ting.. Slik jeg har forstått det får du 50% som vernepliktig - og 90% når du reiser i uniform.

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...