Gå til innhold

Madla mars 2009!


Flakkmeister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde det vært "honnør"-funksjon her, så hadde du fått det.

Tusen takk :)

Kommer sikkert med flere spørsmål senere. men vi har lov å bruke mobil på kveldstid, eller skal vi være uten mobil gjennom hele rekrutten? Virker som de er litt strenge på mobilbruk.

Alt avhenger av befalet men det pleier å være slik at du får bruke mobilen etter endt tjeneste på dagene - eller i pauser hvis du må ta en viktig tlf. Ellers ligger den innelåst og av i skapet...

Lenke til kommentar

Har du fått endelig innkalling?

har bare fått varsling. Og da jeg ringte sa hun at jeg 100% sikkert skal inn og får beskjed før 1 mai.

trodde desuten man fikk vite slikt når man møtte opp på Madla :p

Hvordan pleier folk å reise ned der?

De dekker jo de "billigeste" reisemåtene. Så det hjelper altså ikke ta cruisebåt fra Bergen.

Blir vell tog da? vet ikke om de dekker flybilletter.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar
Vil anbefale deg å lese tråden om livet på Madla. :)

 

Min rekruttperiode på Madla varte 6 1/2 uke.

Hvor ender man etter de 6-7 ukene med "rekrutt"? Vil man fortsatt være på Madla? Er innkalt til sjøforsvars-delen om det har noe å si. Blir vel stasjonert i Stavanger også etter rekrutten? :hmm:

Lenke til kommentar

kommer vell an på hvor du bor og hvor godt du gjør det på rakrutten?

Jeg håper ihvertfall at jeg blir videreført til Haakonsvern i Bergen etter rekrutten, da de har den største basen til Sjøforsvaret.

Men de har jo selvsagt mindre baser andre steder her i landet og.

Nå husker jeg ikke om Haakonsvern er den største basen til Sjøforsvaret eller største militære basen i Norge..

Lenke til kommentar
De fleste i sjø blir overført til HOS ja. De har nemlig lagt ned så godt som alt annet... Og hvor i landet du bor har ingen innvirkning på tjenestested og -stilling.

 

hehe, da så. De sa bare på sesjon at siden jeg bor i bergen, så kunne jeg spørre på rekrutten om jeg kan bli overført hit.

 

6-8 uker er jo lenge nok til å få en oversikt over en by det.. :p

Lenke til kommentar

Du blir ikke kjent med stavanger som by under rekrutten nei. Du kommer deg ut et par lørdagskvelder, men ikke noe mer.

Og ja, du kan selvfølgelig velge å søke deg til Bergen, men de tar ikke hensyn til hvor du bor når de finner ut hvem som vil hvor. Du kan også søke deg til videre tjeneste på madla etter rekrutten, noen må jo drifte leiren.

Lenke til kommentar
Du blir ikke kjent med stavanger som by under rekrutten nei. Du kommer deg ut et par lørdagskvelder, men ikke noe mer.

Og ja, du kan selvfølgelig velge å søke deg til Bergen, men de tar ikke hensyn til hvor du bor når de finner ut hvem som vil hvor. Du kan også søke deg til videre tjeneste på madla etter rekrutten, noen må jo drifte leiren.

 

du kan fint bli godt kjent med stavanger i rekrutten, bare første uken man har portforbud... etter det er det bare å henge rundt i stavanger i helgene og eet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...