Gå til innhold

Madla mars 2009!


Flakkmeister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer på en ting, hvordan ser brakkene ut? Er det tv på hvert rom, eller er det fellesrom med tv? Hvordan er det med treningsmuligheter på Madla?

Det er mer mulighet for trening enn det er for tv-titting. Stort treningssenter og en tv-stue per kaserne.

Lenke til kommentar

Feltøvelsen vår (2. komp) var i alle fall rimelig kjedelig siden vi ikke fikk bruke rødplast grunnet tørt gress. Synes likevel det er morsomt at vi fikk inn en mann i basen til det andre laget ved å sende han igjennom en vaktpost med en vannkanne og BC-poser. Han gikk rett inn forbi postene, og satte seg på BC-en og tegnet opp hele leiren.

En annen patrulje kom helt oppi en av det andre laget sine hovedvaktposter, der hele laget lå og sov. Gratulerer :p

 

Selv så hadde vi klart å slippe inn en fenrik fra det andre laget, som fløy rundt og tok bilder av CO-en vår, og var på vei til å kutte sambandet før han ble oppdaget.

 

Har nå kommet til vakt og sikring, hvor vi under de 4 ukene med kurs, skal ha en ny uke med feltøvelse. Ser egentlig ikke frem til en ny uke uten søvn og god hygiene.

Lenke til kommentar
Feltøvelsen vår (2. komp) var i alle fall rimelig kjedelig siden vi ikke fikk bruke rødplast grunnet tørt gress. Synes likevel det er morsomt at vi fikk inn en mann i basen til det andre laget ved å sende han igjennom en vaktpost med en vannkanne og BC-poser. Han gikk rett inn forbi postene, og satte seg på BC-en og tegnet opp hele leiren.

En annen patrulje kom helt oppi en av det andre laget sine hovedvaktposter, der hele laget lå og sov. Gratulerer :p

 

Selv så hadde vi klart å slippe inn en fenrik fra det andre laget, som fløy rundt og tok bilder av CO-en vår, og var på vei til å kutte sambandet før han ble oppdaget.

 

Har nå kommet til vakt og sikring, hvor vi under de 4 ukene med kurs, skal ha en ny uke med feltøvelse. Ser egentlig ikke frem til en ny uke uten søvn og god hygiene.

 

Han var sersjant ;) Og lagførern min :p Lå i buskene og siktet på 2-3 mann som var i nærheten av ham :p

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting, hvordan ser brakkene ut? Er det tv på hvert rom, eller er det fellesrom med tv? Hvordan er det med treningsmuligheter på Madla?

Det er mer mulighet for trening enn det er for tv-titting. Stort treningssenter og en tv-stue per kaserne.

Ok, er det trådløst nett så man får inn dette på rommene da?

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting, hvordan ser brakkene ut? Er det tv på hvert rom, eller er det fellesrom med tv? Hvordan er det med treningsmuligheter på Madla?

Det er mer mulighet for trening enn det er for tv-titting. Stort treningssenter og en tv-stue per kaserne.

Ok, er det trådløst nett så man får inn dette på rommene da?

 

Nei. Er på velferdsbygget og man får tilgangskode som varer i 3 timer. Nettet er også møkktregt. Om du har prøvd Mobilt bredbånd så vet du hva du har å vente ;)

Lenke til kommentar
Hehe, hører ut som det er dårlig standard :tease: Får satse på å trene endel, og at det er mer "lukseriøst" der jeg skal tjenestegjøre. Noe som mest sannsynelig blir Rygge, Ørland eller Bodø :thumbup:

 

Hah! Luksuriøst.... Kom på rygge i dag... Trodde kasserna på Madla var dårlig... Den på rygge var værre :p

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting, hvordan ser brakkene ut? Er det tv på hvert rom, eller er det fellesrom med tv? Hvordan er det med treningsmuligheter på Madla?

Det er mer mulighet for trening enn det er for tv-titting. Stort treningssenter og en tv-stue per kaserne.

Ok, er det trådløst nett så man får inn dette på rommene da?

 

Om du bor på 4. kompani så får du ihvertfall inn trådløst nett fra velferden om du sitter ved vinduet.

 

Men uansett så er nettet helt rævva der nede. Lønner seg å investere i mobilt bredbånd om du absolutt må ha internett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sats på å bli fast mannskap i stavanger-regionen. Kasernene på Madla har dusj og dass på rommet, mulighet for å legge inn GET-bredbånd hvis du ønsker det, egen kinosal, kabel-tv på rommet (vi har tre tv-er på våres rom) og er generelt ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...