Gå til innhold

Hva er døden for deg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er vitsen med å tro på gjenfødelse når man ikke husker noe fra forige liv uansett? Da kan man ikke være sikker på at man faktisk er blitt gjenfødt og ikke bare er et nytt menneske.

Det er veldig sant. Men hvis det fungerer slik så er det på en måte ingen forskjell på å bli gjenfødt og å være et annet menneske. Og heller ingen forskjell på det å "sove uten drømmer" i evig tid for så å bli reinkarnert eller bare bli reinkarnert.

 

En annen teori er forresten at man lever det samme livet om igjen og om igjen i evig tid. Enten at men gjør identisk det samme eller at man får det samme livet, samme utgangspunkt, men "et nytt forsøk" hver gang. Da også uten å huske det forrige livet. Men denne teorien tar jo som utgangspunkt at du er "universets midtpunkt", eller at verden går utifra deg, ihvertfall i forhold til deg.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å tro på gjennfødelse når man ikke husker noe fra forige liv uansett? Da kan man ikke være sikker på at man faktisk er blitt gjenfødt og ikke bare er et nytt menneske.

Akkurat det samme jeg tenker på ;p

Og tanken på å være liten igjen frister ikke så veldig, det med å glede seg til man blir 18 osv...

Lenke til kommentar
jeg som ateist må si at akkurat dette misunner jeg de religiøse som tror på et evig liv etter døden.

 

Så du ville foretrekke å narre deg selv dersom du klarte det?

 

Er eksistens nødvendigvis bedre enn ikke-eksistens?

 

Det ville jeg, iallefall. Tenk så deilig å slippe å være ansvarlig for noe. o-o

 

Man kan bare påpeke at det er skjeggmannens vilje eller skylde på den lille mannen med hornene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...