Gå til innhold

Hva er døden for deg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Døden for meg eksisterer ikke, vi begyner enten å leve i et annet liv og sted eller så lever vi i en verden som er veldig bevist og vanskeligt og forklare...

 

Vi blir omgjort til noe nyt,som alt annet, jord som blir til gjørme -> så sand -> så støv

 

Vann som blir til skyer-> så regn-> så en del av havet event

 

alt varer på en måte evig, bare i en anen form en de våre 2 øyne kan see

Lenke til kommentar

I ulike universer dør man til ulike tider, ja. Den livslinjen som varer lengst, vil være den som stadig får den beste «kvantemekaniske hjelpen» i dødelige situasjoner. (Heldigvis er sannsynligheten for å ende opp på den linjen veldig liten.)

Kanskje uendelig liten, men det er uendelig mange sjanser for at du lever uendelig lenge i et eller annet univers.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen ting når det gjelder døden, men jeg har lagd min egen teori som jeg i det heletatt ikke tror på men for meg er mest logisk.

 

Si teoretisk at når du dør så blir en "kode" med forskjellige partikler sluppet løs fra hode ditt, denne koden er bevisstheten din og det som styrer deg.

Disse partiklene går hver sin vei og du sovner inn, men engang så møtes akkurat denne koden igjen.

Så de lager dine bevissthet igjen og du får et nytt liv, Ifølge denne teorien er alle bevisstheter lagd av disse partiklene som av og til møter din eksakte kode og lager din bevissthet, men av og til så blir de brukt i andre sine bevisstheter.

 

Jeg finner denne teorien ganske interressant, men tror ikke på den personlig som sagt.

Lenke til kommentar

Døden for meg eksisterer ikke, vi begyner enten å leve i et annet liv og sted eller så lever vi i en verden som er veldig bevist og vanskeligt og forklare...

 

Vi blir omgjort til noe nyt,som alt annet, jord som blir til gjørme -> så sand -> så støv

 

Vann som blir til skyer-> så regn-> så en del av havet event

 

alt varer på en måte evig, bare i en anen form en de våre 2 øyne kan see

Hva du er nå henger sammen med hva du er siden.

Lenke til kommentar

 

Hva du er nå henger sammen med hva du er siden.

Så er du full av jesus i dette livet er du garantert homo seksuel i det neste livet mener du...? Er redd jeg ikke henger helt med... :p:)

 

Døden er noe de færreste av oss velger selv, så alt jeg håper på er at den blir så smertefri som mulig... Hva mer er det å håpe på da det pokker meg ikke er noen som har overlevd.... Skal ihvertfall IKKE ligge på et uykehjem med vannvittige smerter så sant det er opp til meg.... Da heter slutten revolver... Da jeg nok er mer redd for smerten enn jeg er for døden...

Lenke til kommentar

Hva du er nå henger sammen med hva du er siden.

Så er du full av jesus i dette livet er du garantert homo seksuel i det neste livet mener du...? Er redd jeg ikke henger helt med... :p:)

Din oppfatning av Jesus Kristus har ingen ting med virkelighten å gjøre, RWS

Du er i en fullstendig fantasi verden, uten kontakt med virkelighten.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hva du er nå henger sammen med hva du er siden.

Så er du full av jesus i dette livet er du garantert homo seksuel i det neste livet mener du...? Er redd jeg ikke henger helt med... :p:)

Din oppfatning av Jesus Kristus har ingen ting med virkelighten å gjøre, RWS

Du er i en fullstendig fantasi verden, uten kontakt med virkelighten.

Haha!

 

Paradokser til side, så synes jeg ikke livet er så ille :) Skulle bare ønske jeg hadde færre forpliktelser.

Lenke til kommentar

Forstiller meg at døden er som å være uten bevissthet, eller som en drøm man ikke husker som flere andre her har sagt. Jeg ser ingen grunn til at det skulle skje noe annet med mennesker, enn det vil gjøre med dyr. Dog er jeg også litt skeptisk på dette, da jeg selv har grunn til å tro at personer gjengår etter sin død.

 

Jeg har ihvertfall opplevd skremmende, uforklarlige hendelser som får meg til å lure om det faktisk finnes noe mellom himmel og jord..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall opplevd skremmende, uforklarlige hendelser som får meg til å lure om det faktisk finnes noe mellom himmel og jord..

Me too!! Mange ganger til og med... Men jeg tenker slik jeg da, at selv om JEG ikke kan forklare dem (for alt jeg vet kan det ha vært hjernen min som spilte meg et puss...) så skal jeg neimen ikke falle i den fella at jeg hopper til konklusjoner jeg ikke kan stå inne for og da får jeg heller lete etter en forklaring...

 

For jeg nekter å hoppe fra A til C uten å ha prøvd B skikkelig først... :) For når jeg heller ikke kan si hva C er så er det jo liten vits i å hoppe dit, ikke sant?

 

"Det er mer mellom himmel og jord enn noe annet sted i verden!", sa alltid min ateistiske mormor før hun tilføyde "Hvor faan ellers skulle de ha gjort av det...." He he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...