Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, jeg kan vel bli underholdt av den i like stor grad som jeg blir underholdt av Ancient Aliens, høres det ut som : )

 

Men var hovedsakelig ute etter dokumentar ja, hvis noen har sett noe? Setter pris på alle anbefalinger. Kanskje hvis det finnes noe om Wall Street generelt, så er det også interessant.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Zeitgeist er like mye dokumentar som alt annet. Det er dessuten den eneste dokumentaren jeg har sett som nevner finanskrisen.

Men med mindre du er en konspirasjonteoretiker uten særlig interesse i sannhet og rasjonalitet, så bør du være forsiktig med å anbefale Zeitgeist i en anbefalingstråd :) Fordi det er alt for mye løgn og missinformasjon i de filmene.

 

Blir litt som å anbefale Expelled: No Intelligence Allowed (2008) når noen spør etter en dokumentar om evolusjon :p

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Zeitgeist er like mye dokumentar som alt annet. Det er dessuten den eneste dokumentaren jeg har sett som nevner finanskrisen.

Men med mindre du er en konspirasjonteoretiker uten særlig interesse i sannhet og rasjonalitet, så bør du være forsiktig med å anbefale Zeitgeist i en anbefalingstråd :) Fordi det er alt for mye løgn og missinformasjon i de filmene.

 

Blir litt som å anbefale Expelled: No Intelligence Allowed (2008) når noen spør om dokumentar om evolusjon :p

 

I HEARD "ZEITGEIST: THE MOVIE" WAS "DEBUNKED"... IS THIS TRUE?

 

The term "Debunked" is found to be used mostly by those individuals or groups who hold an emotional/ideological disposition that is contrary to the message(s) of the film. The three most common groups that tote this rhetoric are the orthodox religious communities, the "patriot" (or nationalist) communities and the monetary/capitalist communities. Zeitgeist: The Movie consists of 100s of points and while there are many angles of obvious debate the work is far from un-sourced or unfounded. In 2010, an update was made to the work that corrected small problems while also clarifying and updating the work in general - replacing the prior version. (See more below) Upon this update a free 220 page "Companion Source Guide" was created to openly show the sources and reasoning. To "debunk Zeitgeist: The Movie" is to debunk this guide. This has not occurred. In fact, it is technically impossible to do so in such a context. Only sections can be isolated and argued. It is important to point out that many who claim to have "debunked" this or that are really often working from the standpoint of debate for the sake of a wanted external perception. In other words, given the nature of semantics and interpretation, many can twist/manipulate points to fit what could be perceived as a viable argument or refutation while, in effect, they are really just denying data, creating "straw men" or simply lying. Anyone who doesn't understand or believe the film's points should read the free Companion Source Guide.

 

 

Anbefaler deg å lese det som er i denne linken, det forklarer en del rundt forvirringene om filmen:

http://www.zeitgeistmovie.com/Zeitgeist,%20The%20Movie-%20Companion%20Guide%20PDF.pdf

 

Dessuten påstår selv ikke filmskaperen at alt er en absolutt sannhet. I filmen sies det til og med at man bør søke ut sannheten for seg selv og komme til sin egen konklusjon, søke flere kilder, sammenligne etc.

 

Det er ikke mange dokumentarer som er så frisinnede. Det er det jeg liker med Zeitgeist.

Lenke til kommentar

Diskusjon avsluttet.

 

Noen bra actionfilmer? (filmer jeg likte godt, f.eks.: pearl harbor, act of valor, die hard 4, swordfish, enemy at the gates, saving private ryan)

 

Gjerne actionfilmer med teknologi som i swordfish elr die hard 4, eller ww2.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

filmene bør være produsert i 2007 og oppover

 

Leter etter film jeg som er ganske litt beskrivelsene mine;

 

Action; kanskje som The Expandables? eller, noe du selv vet er bra som det er mye moderne ting i?

 

komedie; må være veldig morsom, jeg ler nesten ALDRI.. så, må være lett å få latter av filmen :p

 

krig; helst av moderne krig

 

zombie/alien invasion: at jorda blir invadert av noe og militæret/vanlige folk med kule våpen må gripe inn

 

annet; Teknologi på høyt nivå som Iron Man 2

kan nevne filmer jeg har sett som jeg liker og kanskje dere kan anbefale noe linkende?

 

The avegers, iron man 2, immortals,hot rod, fast five, taken, thor osv.

Lenke til kommentar

Ser etter filmer som er laget i 1995 og oppover

 

Action; Kanskje mye ekspolosjoner og skyting? noe ala fast furios 5? the expendables? Iron man 2?

 

Drama; Her vil jeg akkurat ha det slik; Gutt mellom 13-16 år som har problemer med faren eller no sånt, og har det både dårlig hjemme og i sosial livet (gidder ikke å se på filmer med mobbing i seg), og at HAN sloss med faren eller no sånt.. ja dere skjønte hva jeg mente ? ;)

 

komedie; noe som Hot Rod, Life Of brian osv.

 

Scifi; noe alien/zombie invasion, og at en gjeng med mennesker må skyte/drepe zombiene med VÅPEN.. helst sånn sniper, submachine osv.. ikke mye overdrevent..

 

annet; Jeg ELSKER gode filmer med teknologi på høyt NIVÅ. AKK. som Iron Man 2 og Avatar.

Lenke til kommentar

Ser etter filmer som er laget i 1995 og oppover

 

Action; Kanskje mye ekspolosjoner og skyting? noe ala fast furios 5? the expendables? Iron man 2?

 

Drama; Her vil jeg akkurat ha det slik; Gutt mellom 13-16 år som har problemer med faren eller no sånt, og har det både dårlig hjemme og i sosial livet (gidder ikke å se på filmer med mobbing i seg), og at HAN sloss med faren eller no sånt.. ja dere skjønte hva jeg mente ? ;)

 

komedie; noe som Hot Rod, Life Of brian osv.

 

Scifi; noe alien/zombie invasion, og at en gjeng med mennesker må skyte/drepe zombiene med VÅPEN.. helst sånn sniper, submachine osv.. ikke mye overdrevent..

 

annet; Jeg ELSKER gode filmer med teknologi på høyt NIVÅ. AKK. som Iron Man 2 og Avatar.

Du har sikkert sett den, men død snø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...