Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om en nyere film som gir deg den samme følelsen som første gang du så ringenes herre? For oss som likte den da ;)

Det er litt vanskelig for oss andre å vite hva du følte da du så filmene. Om du kan forsøke å beskrive det vil det være til god hjelp. Men sånn på sparket tenker jeg at Battlestar Galactica kanskje kan passe. I likhet med LOTR er det en episk historie satt i et annet univers (sci-fi dog, ikke fantasy). Begge handler på sett og vis om en desperat kamp mot det onde, men selve kampen foregår på ganske forskjellig vis. BSG er først og fremst en TV-serie, men inkluderer også et par filmer og web episoder mellom sesongene, og har også fått en spin-off som utbroderer forhistorien. Filmatiseringen er dermed mye mer omfattende enn LOTR, som er mitt største ankepunkt til sistnevnte. Om det er episk historie og et alternativt univers du er ute etter, og det ikke er viktig at det er fantasy, tror jeg det vil falle i smak. For fantasy er det nok lettere å finne igjen denne følelsen i spillmediet.

Lenke til kommentar

Hello, trenger noen anbefalinger. Jeg liker veldig godt filmer hvor folk "er på rømmen" om det er fra politiet, ondskapen, verden etc. Nylig så jeg Children of Men som jeg blei helt oppslukt av, blant annet på grunn av at de nettopp var på rømmen. Post apokalyptiske filmer er også nice, men de eldre syntes jeg blir for sære. Hadde vært flott om folk kunne komme med et par forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...