Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er filmer som Salo: 120 days of Sodom og The Girl next door å anbefale? Kan tenke meg å se filmer som tar for seg menneskelig lidelse (voldtekt, drap etc.), uten å være alt for drøye, og i tillegg være gode filmer. Ønsker filmer om vold, ikke bare med vold, men filmer som reflekterer om vold.

La Grande bouffe anbefales da.

 

Anbefaler Cannibal Holocaust (1980) på det varmeste:)

Lenke til kommentar
Trener tips til noen gode forstyrrende filmer, vet ike om det kan kalles som forstyrrende, men filmer som ichi the killer.

Vet ikk om noen filmer som ligner på Ichi the Killer, men er jo en del filmer med mange forstyrrende elementer.

Irreversible, Funny Games, A Clockwork Orange, Salo, Requiem For A Dream, Idioterne, David Cronenberg-filmer (Naked Lunch, Videodrome, Crash, osv) og en del David Lynch-filmer (Eraserhead, Mulholland Drive, Lost Highway, Inland Empire, Wild At Heart)

Lenke til kommentar

Trenger litt rask hjelp til julegave kjøp.

Er på jakt etter en meget god drama film. Gjerne en type psykologisk-drama, hvor du kommer nært inn på mennesker og deres relasjoner. Gjerne en film som får deg til å tenke, hvor du sitter igjen med den spesielle følelsen etter å ha sett. Og desverre kan det ikke være en altfor spessiel film, da den må være tilgjengelig i en av de "vanlige" butikken, og jeg ikke har mulighet til å bestille på nettet.

Alle forslag taes i mot med stor takk:)

Lenke til kommentar
Trenger litt rask hjelp til julegave kjøp.

Er på jakt etter en meget god drama film. Gjerne en type psykologisk-drama, hvor du kommer nært inn på mennesker og deres relasjoner. Gjerne en film som får deg til å tenke, hvor du sitter igjen med den spesielle følelsen etter å ha sett. Og desverre kan det ikke være en altfor spessiel film, da den må være tilgjengelig i en av de "vanlige" butikken, og jeg ikke har mulighet til å bestille på nettet.

Alle forslag taes i mot med stor takk:)

Mainstreamfilmer som kan falle i smak er

 

The Usual Suspects

American Beauty

Seven

Oldboy

.

Lenke til kommentar
Trenger litt rask hjelp til julegave kjøp.

Er på jakt etter en meget god drama film. Gjerne en type psykologisk-drama, hvor du kommer nært inn på mennesker og deres relasjoner. Gjerne en film som får deg til å tenke, hvor du sitter igjen med den spesielle følelsen etter å ha sett. Og desverre kan det ikke være en altfor spessiel film, da den må være tilgjengelig i en av de "vanlige" butikken, og jeg ikke har mulighet til å bestille på nettet.

Alle forslag taes i mot med stor takk:)

Mainstreamfilmer som kan falle i smak er

 

The Usual Suspects

American Beauty

Seven

Oldboy

.

 

Takk, skal sjekke ut de nærmere. Seven var en av de første filmene jeg tenkte på, men har desverre fått streng beskjed om å holde meg unna altfor voldelig filmer, med groteske sener. Nå er det en stund siden jeg har sett den, men så vidt jeg husker kommer Seven innenfor den kategorien.

Endret av gulnisse
Lenke til kommentar
Den jeg skal kjøpe gave til har gitt meg noen tips om hva jeg skal styre unna.

Og hva har alderen min med dette og gjøre?;P

Glem det, jeg trodde du skulle ha en film til deg selv og lurte derfor på hvorfor du måtte 'holde deg unna voldelige filmer'. Hehe, beklager. Men anbefaler de tre andre i alle fall, er psykologiske filmer som pleier å åpne opp sinnet til folk som ikke har sett titlene før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...