Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se Alien og Aliens! :)

Takk, skal sjekke ut dette.

 

Todda: American beauty kanskje? Blade runner er ganske bra.

Sett dem. Det står på listen.

 

Takker for hjelp allikevel.

 

Flere?

 

Du har et par åpenbare mangler på lista. Dr. Strangelove, Amélie, Alien(s), Full Metal Jacket osv. Jeg anbefaler å se resten av filmene der.

Lenke til kommentar

Nå er jeg i humør til høypanne-film. Anbefal meg "intelektuelle filmer", med filosofi, gjerne eksistensialisme, og gjerne en film som diskuterer mellom det jordlige og det åndelige. Eksempler kan være Stalker og My Dinner With Andre.

 

Trenger ikke å være like direkte som My Dinner With Andre. Er det framstilt allegorisk er det egentlig bare et pluss.

Lenke til kommentar

Jeg trenger anbefalinger til filmer på lik linje med Scream (1996) og Scream 2 (1997). Treeren søg ræv.

 

Enkelt og greit grunnlag for de som ikke har sett filmene: Morderen(e) tar liv av eventuelt vennene sine, andre bekjente etc., men vi vet ikke hvem som er morderen(e) før nærmere slutten av filmen.

 

KRAV: Filmen må være 1990+, morderen må nesten ha en sentral rolle i filmen som f.eks en av hovedkarakterene. Skal ikke være en tilfeldig jokkemann som ruller rundt på bakken med forkle i en kort sekvens også returnerer han i sluttdelen av filmen og viser seg å være morderen - med mindre filmen er jævlig bra!

 

Så... Vær så snill og kom med anbefalinger da slike type thrillere er noe av det beste jeg vet!

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
Jeg trenger anbefalinger til filmer på lik linje med Scream (1996) og Scream 2 (1997). Treeren søg ræv.

 

Enkelt og greit grunnlag for de som ikke har sett filmene: Morderen(e) tar liv av eventuelt vennene sine, andre bekjente etc., men vi vet ikke hvem som er morderen(e) før nærmere slutten av filmen.

 

KRAV: Filmen må være 1990+, morderen må nesten ha en sentral rolle i filmen som f.eks en av hovedkarakterene. Skal ikke være en tilfeldig jokkemann som ruller rundt på bakken med forkle i en kort sekvens også returnerer han i sluttdelen av filmen og viser seg å være morderen - med mindre filmen er jævlig bra!

 

Så... Vær så snill og kom med anbefalinger da slike type thrillere er noe av det beste jeg vet!

I Know What You Did Last Summer (1997)

The Glass House (2001)

The Hitcher (2007) Anbefaler den fra '86

Lenke til kommentar

Takk for forslag. Både 'I Know What You Did Last Summer' en og to og 'The Glass House' har jeg sett fra før. Skal se The Hitcher nå i ett-tiden, men jeg må innrømme at jeg føler meg litt ille til mote med tanke på hvordan jeg får tak i filmen...

 

-------

 

Ennå en forespørsel

 

Kunne noen gitt meg en anbefaling til en film fra nyere tid som er usedvanlig god? Tenker da på sjangeren kjærlighet og drama. Alt ifra at kvinnen i en manns liv blir tatt fra ham, familien blir splittet på godt og vondt (sånn som i American Beauty) osv.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...