Gå til innhold

Tråden for «gode» avisoverskrifter


Rocambole2

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet mange interessante tråder i språkforumet, men kan ikke huske å ha sett noen som tar for seg avisoverskrifter, hvor det finnes mye rart. Derfor denne tråden. Mitt første bidrag stammer fra Aftenpostens morgenutgave 28. januar 2009, hvor man på side 9 i hovedseksjonen finner denne:

 

Trikkeulykkeanke trekkes

 

Rene bokstavrimet, og kanskje norgesrekord i antall k-er i en overskrift på bare to ord?

Endret av Rocambole2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

25. juni kunne man i VG - både på nett og papir - lese denne morsomme overskriften:

 

Siktet etter å ha skutt bjørn

 

Godt gjort å sikte etter at man har skutt bjørnen. De fleste ville nok ha siktet før de skjøt.

Men fra spøk til alvor gjelder overskriften selvsagt en siktelse, og så får man håpe at vedkommende bjørnejeger får straff som fortjent i rettsapparatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tittelen på denne tråden er selvsagt ironisk ment. Denne overskriften på en notis i Dagbladet 26. august er på ingen måte god, men kan vel snarere betegnes som patetisk:

 

Slange faker to hoder

 

I brødteksten framkommer det at det dreier seg om en slange som later som om den har to hoder for å unngå bakholdsangrep. I avisverdenen er det viktigere å ha korte overskrifter enn å ha gode, og dermed ble resultatet som det ble istedenfor f.eks. Slange later som om den har to hoder. Ja ja.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mulig dette er litt feil tråd å poste i, men når jeg nå nettopp kom over en helt avsindig absurd overskrift på VGs nettsider, måtte jeg bare dele den med noen, men fant ingen annen passende tråd. Overskriften lyder som følger:

 

Kvinne (65) pågrepet for øyedråpe-drap på dvergwrestling-tvillinger

 

Man skal lese mye rart.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...