Gå til innhold

Intel utvider repertoaret


Anbefalte innlegg

Problemet er er å få til Boot på OS Raid0 i Windows. Har sjekket helt opp til Windows 2008. Linux er lett, men finner ingen støtte i Windows. Lette rimelig lenge til kl. 2 i natt etter workarounds med Linux Lilo osv, men kom til kort.

 

Har du noen annen info Anders Jensen?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en MTRON SSD MOBI 3000 Series 2,5" 32GB kjøpers tilbakemelding på komplett.no's sider:

Helt fantastisk.

52008-09-05Anmelder: Andrè Ugland

 

Dette er noe jeg har drømt om lenge. Det er den raskeste disken jeg noen gang har prøvd. Har allerede to 150gb raptor disker i raid 0(stripa). Raptor disker blir bare som en floppy disk i forhold. Biosen Bruker mer tid enn det tar å starte windows.Det tar 20 sekunder fra den begynner å laste Windows til den er ferdiglasta med nod32 antivirus og trådløst nett oppe.

 

Å operere i windows med denne disken er helt fantastisk. Alt man trykker kommer helt momentant. For dem som er kresen på å vente på programmer, så er dette tingen.

 

Hardisken er den skjulte flaskehalsen i datamaskinen. En rask hardisk eller Solid State Drive SSD som det nå heter er ABSOLUTT verd pengene.

 

NB: Husk å enable raid i bios(del) på den porten du har koblet disken, så må du velge striping i raid controllpanel (F10) og si at disken skal være bootdisk. Jeg plundret litt med dette i begynnelsen, men når dette er på plass så er det en fullverdig bootdisk.

Lenke til kommentar
Jeg har også en LG T1 Express, og irriterer meg over 4200rpm disken. Den er en gedigen flaskehals. Ellers er det en genial PC. Jeg så en produsent som lanserte SSD-er i fjor høst en gang og de lagde også en i 1,8" PATA, men husker ikke hvem det var, men den har ikke kommet til norske butikker.

Til gamle Macbook Air (den med Intel brikkesett og X3100) så var det PATA HDD/SSD. Tror det var denne fra samsung: 39984018_pata_zif_datasheet.pdf

 

Er det ZIF sokkel på disken dere har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...