Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Tror Camlon bare misforstår hva opener og close faktisk betyr.

Det er ikke noe annet enn begreper som beskriver hendelser. Et felles språk om du vil, som beskriver hendelsene i løpet av en sosial interaksjon på en enkel og grei måte.

 

Opener: Det første du gjør/sier for å starte samtalen. Uansett om dette er en innøvd rutine, eller om det kun er å gå bort og si "Hei, jeg heter XXXXXX" så er det en opener.

 

Close: Det som er resultatet av hele den sosiale interaksjonen fra start til slutt. Skilles dere ad med et kyss er det en kiss-close. Skilles dere ad med å utveksle nummer, er det en number-close.

 

Alt man gjør i løpet av en sosial interaksjon, uansett om det er en samtale med en kollega på jobb, eller hardcore sjekking på byen, så har det en opener og en close.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er lei av hele debatten, jeg vifter med hvite flagget og sier heia gutta.. Altfor mange lange innlegg og svare på og jeg er lite innstilt på å svare hvert enkelt og også bruke timer med å sette meg inn i dette stoffet. Jeg er bare ærlig når jeg sier det..

 

Så ja, dere "vant" om dere vil..

 

ikke at det handler om vinning men ja dere skjønner..

Lol, dette hadde jeg ikke fått med meg.

 

Da har jeg bare en ting og si og jeg føler jeg har mange usynlige forumbrukere vedsiden av og i ryggen når jeg nå på datarommet shouter ut(!):

 

 

DEVAAAASTATIOOOOON!!! And A FLAWLESS EPIC VICTORY for MANKIND! :w00t:

Endret av QBab
Lenke til kommentar

All ens aspirasjoner og alt en har oppnådd er bundet til egoet, ser ingen guruer som er noe som ligner på f.eks. en Zen-mester. PU promoterer slik jeg ser saken det som innen Zen kalles buji, er disse guruene villig til å forsake alt? .. eller er de sorte brødre som tar seg betalt?

 

Kunnskap (daath) har ingen verdi annet enn i relasjon til noe annet, det er selve kunnskapens natur, den er og alltid vil alltid være fragmentert, samme hvor komplett den tilsynelatende virker.

 

Det er mange veier, en behøver ikke å sverge eden som beskrevet i Liber Os Abysmi. vel Da'ath, en kan benytte seg av zazen eller hva nå en mener er sin egen vei. Det jeg vil frem til er grensen for PU, systemet er langt i fra perfekt, går mer i mot dagens kjønnsroller, mer en reaksjon på nettopp det.

 

All hallelujaen kan så være, de som velger PU må ikke ta alt som god fisk. Å være kritisk mot hva en får servert er noe jeg ser lite av, slikt blir møtt med bevis som hvis jeg skal gjette.. sjekker opp den hotteste dama på utestedet overbeviser de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvordan endte du situasjonen med hun i bassenget da, camlon?

Vel, jeg var ikke hjemme. Jeg var på en skole som jeg besøkte opp i møre og romsdal. Det var internetskole og dermed var det litt vanskelig å hjemme seg i senga hennes, men det fungerte. Vi hadde det fint når vi var der oppe i ca en uke, og jeg begynte med en gang å savne henne når jeg dro.

 

Hun skulle komme til Oslo en måned senere og vi planla å ringe ca 1 ganger i uken, pluss at vi hadde flere ganger kontakt på Skype, men da skrev vi bare. Problemet var at vi mistet følelsene for hverandre. Ihvertfall, jeg mistet følelsene for henne. Da hun kom til Oslo var det ikke helt det samme, og jeg begynte å irritere meg over andre ting som at hun shoppet for mye, og andre hendelser som at hun kunne ikke gå på skøyter i det hele tatt og klaget på skader og slikt. Jeg irriterte meg også over at jeg ikke fikk lov til å dra hjem til henne og at vi alltid skulle dra hjem til meg. Hun fortalte meg aldri at vertsfamilien hennes ikke ville at hun skulle ha en kjæreste, men kom med istedenfor unnskyldninger. Irriterte meg også over at hun ikke gikk litt bedre kledd.

 

Til slutt forsto vertsforeldrene hennes at jeg var kjæresten hennes, og de kjeftet på henne. Hun kom til meg og forklarte situasjonen, og lurte på om vi skulle vente med å se hverandre på en uke for å minske mistanken. Jeg sa at da er det heller bedre om vi slår opp fullstendig. Hun var heller ikke åpen for kritikk, så når jeg slo opp sa jeg litt hva jeg mente om henne, og det gjorde henne ganske sur. Hun prøvde å bli sammen med meg to ganger etterpå, men jeg har sagt nei. Verste forholdet jeg noensinne har hatt.

 

Føler allikavel at det var min skyld og at det var noe jeg kunne ha gjort annerledes.

 

Edit: jeg må stikke snart, så jeg får ikke skrevet noe mer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Meget meget interessant Ba al, men hva i alle dager er du snakker om?

 

Edit4Camlon:

Hey hey! Møre og Romsdal, ja? Er jo der jeg bor det, var vel ikke på en folkehøyskole også? :p

Synd forholdet gikk i dass btw.

 

Edit2: Fjernet et urelevant spørsmål.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Hey hey! Møre og Romsdal, ja? Er jo der jeg bor det, var vel ikke på en folkehøyskole også?

Uansett, det jeg lurte på var hva dere gjorde etter dere hadde vert i bassenget den kvelden?

Har ikke lyst til å identifisere meg, så jeg sier ikke direkte hvor det var. Men nei, det var ikke på folkehøyskole. Da ville vel hun også vært litt gammel for meg.

 

Um... etter kysset så hun først "du er den første gutten jeg har kysst". Den kommentaren har jeg fått hver gang jeg har kysset en jente, unntatt en eller annen random jente i Peru jeg traff på et utested. Problemet er at du kan bare si det tilbake en gang. Uansett, vi stakk og lagde litt middag og koste litt. Dereter stakk vi til vasketrommet sånn at vi ikke ble observert, men gjorde ikke noe mer enn kosing og kyssing og snakking. Til slutt stakk vi til rommet hennes. Hun hadde vært litt syk tidligere (ikke smitsom) så hun var på sykestua som var flott siden da fikk vi alenerom, men vi måtte forsatt passe på fordi noen kunne plutselig banke på. Vi sov i samme seng, og klinte og så tok jeg under skjorten hennes. Vet ikke helt hvorfor, jeg bare gjorde det. Hun var først, nei, nei, men ga meg lov fem sekunder senere. Vi gjorde ikke noe mer den natten.

 

Om dagen hadde vi timer, så vi traff ikke hverandre før om ettermiddagen. Husker ikke helt hva vi gjorde, men jeg vet ihvertfall at jeg eskalerte til fingring og oralsex en gang iløpet av uken. Pluss at vi var mye sammen og gjorde ting. Gjorde også andre ting. jeg var f.eks. med på en løpekonkuranse der borte, og litt andre ting.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du er utrolig frekk og uforskammet for å være en moderator.

 

Jeg kjenner deg ikke, men jeg antok at du drev med PUA-dating og det jeg driver på med er ikke PUA-dating. Jeg ga eksemplene for å vise hvordan det er forskjellig, og at openerene ikke telte i det hele tatt. Jeg kunne ha sagt hva som helst, nærmet meg på hvilken som helst måte og det ville ikke betydd noe som helst.

 

Det måtte komme. Du kaller meg frekk fordi du ikke skjønner mye av det jeg skriver og fordi vi er uenige. Så lenge jeg følger retningslinjene, så trenger jeg ikke gjøre deg blid.

 

Du skal ikke anta, da ødelegger du for deg selv. Det kommer vel ikke som en bombe, men du tar feil. Jeg vet ikke hva du legger i "PUA-dating", jeg vet bare at jeg er opptatt.

 

La oss kalle en spade for en spade. Dette er en diskusjon, ikke en popularitetskonkurranse. Hvis du synes jeg ikke ter meg som en moderator står du fritt til å sende meg PM eller mail til forumstyret.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om PUA en dag vil være såpass kjent, at jenter vil lære å oppdage en PUA. Jeg har selv erfart å buste PUAer (de har ikke sjekket opp meg da:P).

Ja, det vil det.

Ikke slik miljøet utvikler seg nå. Moderne PUA greier er ingenting annet enn selvtillitsbygging og verdibygging, det som kalles "naturals" av PUA gjengen på forumet. Det er jo bare god gammel psykologi. Ingen hokus pokus og ingen 1-2-3 step by steps som kan avsløres.

 

"Åh han han selvtillit, han må være en PUA, huff og huff" kommer aldri til å skje.

Så lenge PUA'er må drilers med "millitær sjargong" og få "fagspråk" for å distansere seg fra virkeligheten så vil det avsløres. Å drille teknikker holder forå få pult, det hjelper ikke en spøtt for å takle virkeligheten med alle sine nedturer og motgang. Fremdeles så er "wingman" det mest illustrerende for hvor patetisk det i bunn og grunn er.

Lenke til kommentar
Så lenge PUA'er må drilers med "millitær sjargong" og få "fagspråk" for å distansere seg fra virkeligheten så vil det avsløres. Å drille teknikker holder forå få pult, det hjelper ikke en spøtt for å takle virkeligheten med alle sine nedturer og motgang. Fremdeles så er "wingman" det mest illustrerende for hvor patetisk det i bunn og grunn er.

Kontroversiell påstand coming up: Jeg tror du er litt for gammel til å se dette som hva det er for de som driver med det. Det er ikke sånn at man ved å drive med pickup står mindre rustet til å takle motgang enn hvis man ikke driver med det. Du hører sikkert til den litt eldre skolen, men har nok sikkert også brukt et og annet triks opp gjennom årene du også. No offence :)

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk lest litt av de PUA-greiene. Det jeg synes er at det er alt for fokusert på å date på utesteder og random pick up på gata.

 

Du har lest litt. Der har du svaret ditt.

En perfekt PUA. En arrgoant drittsekk som ikke gidder å svare på ærlige spørsmål og kritsike spørsmål :cool: Dette er bitch-shield manøver så det griner etter :D

Lenke til kommentar
PUA handler om å være maskin i hodet. Slik en trener soldater til å ikke tenke, men til å reagere "instinktivt" og på ordre, slik trener en opp en PUA. Problemet er at en PUA skjelden eller aldri kommer forbi det stadiet. Som det i forsvaret er et mindretall som kan bli offiser, er det et mindretall av PUA'er som vil klare å danne et "idealistisk a4" liv. Det vil si, et samliv der en må takle motgang i lange perioder om gangen.

 

Vet ikke om noen har påpekt det tidligere, men dette er renspikka bullshit. :)

Hvor er det du baserer denne påstanden ut i fra?

 

Dette gutten min kommer fra å ha levd noen deci og erfart livet på godt og vondt. Både på egne og andre sine vegne. PUA er et symptom på en ekstremt overfladisk verden der jakt og bytte er alt som betyr noe. Solid forankring er ikke så viktig, for rastløsheten fører en videre til neste jakt. PUA gjør deg meget flink til å plukke opp damer, men lærer deg ikke en dritt om langsiktighet.

Lenke til kommentar

Vil du si at man lærer mindre om langsiktighet av PU enn av ingenting? Altså at PU forhindrer deg i å lære om langsiktighet? Hvis ikke så ser jeg ikke problemet, om ikke annet så gir PU en mulighet til å lære og erfare.

 

Du som selv har levd i noen-og-femti år er vel smertelig klar over at erfaring er roten til all kunnskap, da vil du vel ikke nekte noen andre den kunnskapen fordi du selv er eldre og derfor vet alt? Alle må komme frem til sannheten på egen måte, og det at det finnes andre brukere på forumet som har levd like lenge som deg uten å bli kjipe og kyniske viser jo at man ikke nødvendigvis har rett bare fordi man er eldst. Da ser jeg ikke poenget i å vifte med tissen fordi man har levd lenge, når man kun har opplevd livet fra eget ståsted.

Lenke til kommentar
Jeg er annerledes person enn deg, og ingen av jentene jeg har blitt sammen med har jeg fått igjennom pubdating, eller stevnemøter.

 

Ikke lat som du kjenner meg. Det virker mot sin hensikt. Jeg ser du prøver å kvalifisere deg med historiene dine. Det virker også mot sin hensikt. Det er ganske åpenbart at du prøver å imponere, for ingen av dine eksempler er gode argumenter.

 

Jeg ser du sliter med å finne åpneren. "Hei" er populært og jeg vil anta at du har brukt den selv.

Arrogansen til wh1te er bare til å ta å føle på :cool: Det er som å se Scientologne i arbeid :D Angrep er det beste forsvar heter det der i gården. Ren dissing av person, konsekvent fokus på å unngå å diskutere poeng. Tsk tsk tsk... Hadde wh1te datet min datter hadde det vert på hue og ræva ut :cool:

 

Det jeg skrev over er forøvrig et godt eksempel på manipulerende oppførsel i tråd med PUA. Noe sier meg at wh1te er stuck på "la oss disse jenta ned til vårt 'valu level'" fasen. Mao, wh1te fremstår som et skoleeksempel på mye av det som er galt med PUA.

Lenke til kommentar
PUA gjør deg meget flink til å plukke opp damer, men lærer deg ikke en dritt om langsiktighet.

Hvorfor ikke pule rundt litt mens man plukker opp erfaring på veien? Du virker jo selv å være en veldig stor fan av dette i alle dine andre innlegg. Her er et eksempel:

Dropp det. Hevn er for pyser. Lev heller livet og nyt sammvær med så mange kvinner du klarer.

Tror du lister opp noen av kjerneverdiene til en pickup-artist her. ;)

 

Er det galt siden man bruker litt triksing for å få en kickstart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...