Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Gjør virkelig PU deg til den beste versjonen av deg selv?

Du skal ikke bare bli bra for andre, det er kun en person som må holde ut med deg og det er deg selv. Hvorfor ikke heller forbedre deg selv for deg selv?

Er det ikke det selvhjelp går ut på? Personlig føler jeg meg bra om meg selv uansett hva jeg gjør, men jeg føler meg selvsagt mye bedre når jeg får god respons og folk liker meg. Jeg blir glad av å ha venner og jenter rundt meg, er det ikke riktig måte å bli glad på? Jeg synes faktisk at PU kan gjøre deg til den beste versjonen av deg selv, fordi man bestemmer selv hva man ønsker å ta til seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør virkelig PU deg til den beste versjonen av deg selv?

Du skal ikke bare bli bra for andre, det er kun en person som må holde ut med deg og det er deg selv. Hvorfor ikke heller forbedre deg selv for deg selv?

Ja?

Vi har da ikke skrevet noe om at man gjør seg bedre for alle andre? Er jo for seg selv man forbedrer seg. :)

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar
Gjør virkelig PU deg til den beste versjonen av deg selv?

Du skal ikke bare bli bra for andre, det er kun en person som må holde ut med deg og det er deg selv. Hvorfor ikke heller forbedre deg selv for deg selv?

 

Det er helt klart det folk burde begynne å gjøre, og som de fleste kommer frem til etterhvert. At man kan egentlig bare måle sin suksess opp mot seg selv.

Lenke til kommentar

Det er jo noe i det argumentet om bruk av begreper. Om noen av dere har jobbet med salg så kjenner dere til de "ødelagte" selgerne, de personene som har blitt hjernevaska av salgsteknikkene. De virker nesten som tomme mennesker uten noen egne tanker.

Jeg sier ikke at noen av dere som driver med PU nødvendigvis har blitt slik, men jeg ser potensialet. Når man former sin oppfatning av hvordan verden fungerer (det sosiale) og hvordan mennesker er så må man være forsiktig.

 

 

Jeg klarer ikke å få argumentet helt klart frem siden jeg ikke akkurat er en skriftlig person, men det jeg prøver å si er at man må være forsiktig når man former sine holdninger.

Endret av Gronko
Lenke til kommentar

Ja, og at jeg holder meg unna PUA tråden så jeg ikke blir påvirka av skryte historiene der inne..

 

Har ikke mye til overs for opplegg som er direkte mynta på personer eller kjønn.. Er noe der som ikke fenger for meg.

 

La meg ta et eksempel med jobbintervju da. Der får man masse triks og tips og til og med nesten et manus for å kunne få jobben. Det synes jeg ikke blir riktig. Noe lignende dette føler jeg ovenfor PUA..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Melisma: Du henger deg veldig opp i trisk og fanterier. Det er ikke det dette handler om. Les gjerne den litt lengere posten min på forrige side. Du tar alt under en kam, det er akkurat dette folkene reagere på.

 

Gronko: Jeg har jobbet som selger i nesten 6 år før jeg sluttet med det, så jeg skjønner hva du mener. Det å være skeptisk til en ting er bra. Men innen pu blir det veldig ofte lagt frem at folk er forskjellige og det finnes ingen magic pill, noe som blir sagt ofte. Altså det finnes noen grunnprinsipper, som faktisk Melisma er inne på, som flere mennesker ser på som attraktive.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvor mange "guider" finnes det ikke i kvinneblad?

 

"Slik gjør du ham fornøyd i sengen."

"10 tips for å sprite opp forholdet."

"Slik får du drømmemannen."

 

Det er nøyaktig de samme, kyniske triksene som blir kritisert her. Reflekterte meninger, vær hilset. Det verste er at mange tilhengere av PU tar avstand fra disse overfladiske tipsene. Så da er spørsmålet hvem tråden egentlig burde rette seg mot.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

pua opplegget er veldig teit og missforstått blant de fleste norske gutter.

De bekrefter det utallige ganger bare ved å si "fortjener ikke de å få seg noe", det drar hele greia ned på et nivå som er støtende.Ingen fortjener eller ikke fortjener å få seg noe, sex er ingen rettighet du har.

 

Dessuten går ikke opplegge på å "få seg noe" sånn som veeeldig mange tror, det går på å bygge selvtillitt, sånn at du kan tilnærme deg jenter å få dem til å falle for den du virkelig er . Poenget er at mange ikke tørr i utgangspunktet, og at de trenger selvtillitt. Poenget er ikke å lure og manipulere jenter til å pule dem.

Jeg liker iallefall ikke de "ferdigskrevne oppskriftene"..

Men selvtilit og selvforbedring er noe alle har godt av.

Lenke til kommentar
Oooooh! Noen har tjent seg griserike på å selge PUA og har fått seg dame... Sorry, men når det kommer til "Joe sixpack" så er det dessverre slik at det virkelige livet innhenter en. Om en da ikke har tenkt gjennom hva en vil med sitt liv, hvorfor en vil det OG HVA KONSEKVENSENE BLIR, så er en i bunn og grunn føkked. Den sosialdynamikken du snakker om hjelper lite når regningene skal betales, ungene griner, bikkja har stukket av og en PUA har satt kona de som "target".

Du forfekter poenget totalt. Elegant. Jeg tar det en gang til: poenget var at PUAs kommer i alle varianter, noen har dame, noen har ikke dame. Man gjør det som gir en mest. Det finnes fuckups i alle samfunnslag og klasser. Ikke kom her å fortell oss at pickup øker sjangsene dine til å tabbe deg ut om man etterhvert får seg kone og barn. :!:

Lenke til kommentar
Tror Camlon bare misforstår hva opener og close faktisk betyr.

Det er ikke noe annet enn begreper som beskriver hendelser. Et felles språk om du vil, som beskriver hendelsene i løpet av en sosial interaksjon på en enkel og grei måte.

 

Opener: Det første du gjør/sier for å starte samtalen. Uansett om dette er en innøvd rutine, eller om det kun er å gå bort og si "Hei, jeg heter XXXXXX" så er det en opener.

 

Close: Det som er resultatet av hele den sosiale interaksjonen fra start til slutt. Skilles dere ad med et kyss er det en kiss-close. Skilles dere ad med å utveksle nummer, er det en number-close.

 

Alt man gjør i løpet av en sosial interaksjon, uansett om det er en samtale med en kollega på jobb, eller hardcore sjekking på byen, så har det en opener og en close.

Enig at jeg har misforstått hva opener og close faktisk betyr. Det jeg mener er at veldig mye teori der ute snakker som som om det eneste steder du henter opp jenter er på barer. F.eks. se her http://www.pickupguide.com/ Dette stedet er fullstedig fokusert på å hente opp jenter på gata og på utesteder. Jeg mener at de burde være litt mer fokusert på å date jenter alle slags mulige steder.

 

Jeg har sendt inn en klage mot den frekke moderatoren wh1te. Jeg vil si at de fleste andre som har vært mot meg har vært hyggelige, men han har hevdet at jeg er en sosial taper som dikter opp historier for å få større e-penis, samt at han har det perfekte liv med kona si. Håper at de ikke ignorer meg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Enig at jeg har misforstått hva opener og close faktisk betyr. Det jeg mener er at veldig mye teori der ute snakker som som om det eneste steder du henter opp jenter er på barer. F.eks. se her http://www.pickupguide.com/ Dette stedet er fullstedig fokusert på å hente opp jenter på gata og på utesteder. Jeg mener at de burde være litt mer fokusert på å date jenter alle slags mulige steder.

 

Det finnes all mulig type informasjon der ute fra forskjellige folk. Alle driver på sin måte, og det er de som fokusere på andre sjekkearena enn andre. Sjekking er ikke begrenset til et utested eller gata, men overalt hvor du ferdes.

 

Som jeg nevnte i en tidligere post her så finnes det et fåtall med folk som kun bryr seg om å ligge med flest mulig damer på kortest mulig tid. Det er ikke å komme unna. Men siden dette er langt fra hva de fleste "gamere" ønsker blir det feil å dømme hele opplegget utfra denne ene tingen :)

Lenke til kommentar
Enig at jeg har misforstått hva opener og close faktisk betyr. Det jeg mener er at veldig mye teori der ute snakker som som om det eneste steder du henter opp jenter er på barer. F.eks. se her http://www.pickupguide.com/ Dette stedet er fullstedig fokusert på å hente opp jenter på gata og på utesteder. Jeg mener at de burde være litt mer fokusert på å date jenter alle slags mulige steder.

 

Det finnes all mulig type informasjon der ute fra forskjellige folk. Alle driver på sin måte, og det er de som fokusere på andre sjekkearena enn andre. Sjekking er ikke begrenset til et utested eller gata, men overalt hvor du ferdes.

 

Som jeg nevnte i en tidligere post her så finnes det et fåtall med folk som kun bryr seg om å ligge med flest mulig damer på kortest mulig tid. Det er ikke å komme unna. Men siden dette er langt fra hva de fleste "gamere" ønsker blir det feil å dømme hele opplegget utfra denne ene tingen :)

Må bare signere denne, og komplimentere med et: AMEN! :)

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg Melisma. Mennesker er ikke like, selv om de fleste kanskje reagerer likt på enkelte situasjoner. Jeg prøver å være meg selv, jeg får ikke flere damer om jeg prøver å være en annen.

 

Hvem har sagt at du skal være en annen? "Trikset" er å tilpasse seg teoriene slik at de blir en del av deg. Man blir ikke en annen bare fordi man f.eks. slutter å være needy.

 

Blir heller ikke en annen selv om man klarer å likestille seg med jentene man tar kontakt med.

Lenke til kommentar
Hvem har sagt at du skal være en annen? "Trikset" er å tilpasse seg teoriene slik at de blir en del av deg. Man blir ikke en annen bare fordi man f.eks. slutter å være needy.

 

Blir heller ikke en annen selv om man klarer å likestille seg med jentene man tar kontakt med.

Var litt dårlig formulert av meg. Poenget var at man ikke skal trenge å ta i bruk metoder andre har suksess med. Syns det er like greit og være seg selv.
Lenke til kommentar

Hvorfor bare venter jeg på at han pervo kompisen til Peter Griffin skal dukke opp og si "giggety giggety" og eksponere de guttene som gjemmer seg bak at det kun er selvtillitsbygging ? :hrm: Ja, vet at dere desperat prøver å skygge unna av at de fleste ikke er sånn, men jeg synes det er rart at meg og mine venninner kun møter på slike gutter, og de sitter der gang på gang og ser nedi gulvet og lurer på hvor det ble av gutten..

 

Det setter spor i meg og jeg blir ganske skeptisk, selvom gutter sier at "åneeeida, vi er ikke slik!" Så joda, jeg har fått andre beviser.. Hvor er dere hen her i byen? Merkelig at man ikke skal treffe på en eneste en av dere!

 

At det er direkte mot å sjekke opp jenter høres ikke ut som "ekte" selvtillitsbygging.. Dere kan vel skjønne meg litt vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...