Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

De har lært segå få kjering, de vet null niks og ingenting om hva et samliv går ut på.

 

Og det gjør ungdom/unge voksne flest mener du?

Nei. Men PUA bidrar til å forverre statistikken.

Fordi flere får dame eller fordi de som får dame gjør det verre som følge av PU?

Fordi grunne mennesker, med grunne tankesett kommer i situasjoner som krever helt andre "skills" en å finne "target" for å få livet på rett sjøl. Når kjeringa tilter i vinkel fordi du har vert sjukk på tredje døgnet mens knøttet skriker av kolikk og elstemann har diare så hjelper PUA niks nada.

Og slike situasjoner ville de slitt med uten PU også, så det er helt meningsløst det du skriver. Det blir som å si at det er bortkastet å lære seg å padle i kajakk fordi det ikke vil hjelpe deg med Guitar Hero - de har ingenting med hverandre å gjøre og det vil ikke trekke deg ned, så hva er problemet? Jeg ville slitt med den situasjonen uansett om jeg leste PU eller ikke, akkurat som folk flest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahaha Brutal_Mann, du mener altså at hvis man lærer seg litt om hvordan skal oppføre seg i sosiale sammenhenger, med vekt på kvinner, så vil man stå blankt når helt andre problemer oppstår?

 

Jeg ser ingen grunn til at en person som ikke har lest PuA skal takle et samlivsproblem lettere enn en som har lest det? It makes no sense.

 

Hvis man får "skills" i å plukke damer, så vil man ikke automatisk miste andre "skills". Det blir som å si at hvis man er flink i matte så blir man automatisk dårligere i norsk. "Ehh, du er jo så glad i tall... du forstår ikke bokstaver!"

Lenke til kommentar
Selgere: folk som sier hva som helst for å få tilslaget hos kunden. Når salget er i boks er saken glemt og en jakter videre på neste "target" for å "close".

 

PUA: Se over.

 

Ja, jeg har lest forrige siden også. Er fremdeles ikke overbevist. Det er for mye salg i PUA til at jeg noen som helst gang kommer til å kjøpe det.

 

Du tar du alle selgere over en kam, på link linje med at du tar alle "pua's" over en kam. Og dessuten er ikke mit mål å overbevise deg, eller noen andre for den saks skyld, men snarere svare på de spørsmålene dere måtte ha om dette. personlig mener jeg det er bedre og vente, gjøre litt reasearch før man dømmer en ting opp og ned.

Men som flere har sagt, folk er forskjellige ;)

 

Edit: Etter å ha lest noen av de andre svarene dine vil jeg slenge til det er ingen i pick-up tråden på dette forumet som på noe som helst måte er en guru. Og hvis du tar kun den informasjonen du får fra dette forumet som grunnlag for din dom ovenfor pick-up er det greit for meg. Men du har da ikke helt skjønt begrepet.

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar
Hvis de dummer seg ut med lån eller kone så er det ikke på grunn av at de har drevet med PU. Forskjellen er kanskje at de har litt hottere kone enn de kunne hatt uten PU. ;)

 

Det siste der tillater jeg meg å tvile på.

 

Har noen som helst av PUA-guruene etablert seg med en kone som er fotogenisk vakrere/hottere enn dem selv?

 

Jeg leste i DN Lørdag sommeren 2000 om undersøkelser som viste at de mest stabile parene var de som bestod av mann/dame som scoret likt utseendemessig på skala fra 1 til 10.

 

PU-tips kan helt sikkert hjelpe gutter å plukke opp (PU, ikke sant.. ) damer som egentlig er for flotte for dem. Men å holde på dem så lenge at det blir giftemål, uten at flottere karer enn PU-en blander seg inn og snatcher disse hotte damene, DET tviler jeg på.. Men, if it floats your boat, dream on.. :whistle:

Lenke til kommentar
Hvis de dummer seg ut med lån eller kone så er det ikke på grunn av at de har drevet med PU. Forskjellen er kanskje at de har litt hottere kone enn de kunne hatt uten PU. ;)

 

Det siste der tillater jeg meg å tvile på.

 

Har noen som helst av PUA-guruene etablert seg med en kone som er fotogenisk vakrere/hottere enn dem selv?

 

Jeg leste i DN Lørdag sommeren 2000 om undersøkelser som viste at de mest stabile parene var de som bestod av mann/dame som scoret likt utseendemessig på skala fra 1 til 10.

 

PU-tips kan helt sikkert hjelpe gutter å plukke opp (PU, ikke sant.. ) damer som egentlig er for flotte for dem. Men å holde på dem så lenge at det blir giftemål, uten at flottere karer enn PU-en blander seg inn og snatcher disse hotte damene, DET tviler jeg på.. Men, if it floats your boat, dream on.. :whistle:

 

I fare for skivebom så virker det som du her går i samme fella som en del andre mannfolk, nemlig å tro at damer er like opptatt av utseende som vårs menn, og at de automagisk vil løpe etter den "hotteste".

Nå er ikke telepati særlig utbredt, så 110% sikker blir man aldri, men både egne og andres erfaring hinter ganske sterkt om at damer flest vektlegger utseende i ganske liten grad, og at ting som positiv energi, karisma og komfort med seg selv og situasjonen lett kan danke ut trynefaktor.

Lenke til kommentar
I fare for skivebom så virker det som du her går i samme fella som en del andre mannfolk, nemlig å tro at damer er like opptatt av utseende som vårs menn, og at de automagisk vil løpe etter den "hotteste".

Nå er ikke telepati særlig utbredt, så 110% sikker blir man aldri, men både egne og andres erfaring hinter ganske sterkt om at damer flest vektlegger utseende i ganske liten grad, og at ting som positiv energi, karisma og komfort med seg selv og situasjonen lett kan danke ut trynefaktor.

 

Hehe.. Det er vel litt skivebom fra deg denne gangen, ja.. ;)

 

For det første så er det ikke mine egne meninger eller preferanser dette, men gjengivelse av innhold fra en seriøs artikkel i Dagens Næringslivs lørdagsutgave (DN Lørdag), hvor det ble drøftet hvordan kjønnsmarkedet er det tøffeste, hardeste og mest ubarmhjertige av alle markeder. Jeg skisserte hovedtrekkene derfra.

 

For det andre så er jeg vel ikke umiddelbart enig i at menn er så mye mer opptatt av utseende enn damer. Jeg finner lite belegg for en sånn påstand i virkeligheten. Jeg ser veldig mange staute, ranke karer med kropp, utseende og karriere i orden, som finner seg ei dame å slå seg til ro med som er rimelig grå mus, og under dem selv på utseendeskalaen. På motsatt side er det sjelden akkurat JEG ser hotte damer henge sammen med en mann som er klart under dem på utseendeskalaen - eller er lavere enn dem i fysisk høyde eller inntekt/formue - for lengre tidsrom av gangen.. Det kan skje i korte tidsrom, men da er det mer som et eksperiment, eller kanskje han er en kar som hun bruker som enten rebound-mann (for virkelig å hisse opp eksen hun dumpet, f.eks.) eller fordi han er en lettlurt tulling som hun lopper for hva han er god for, før hun går videre til neste fyr.

 

Poenget var for øvrig at par som er på samme nivå på utseendeskalen er de mest stabile parene. Det var hverken ment å tolkes som at disse parene alltid er stabile, eller at det overhodet ikke finnes par med markant forskjell i utseendeverdi, som ikke kan vare. Poenget var jo at forskningen skisserte en hovedregel, en trend.

 

Kan for øvrig ikke vente til jeg leser Brutal Mann sin respons på ditt innlegg - blir nok stor humor ;)

Lenke til kommentar
Hvis de dummer seg ut med lån eller kone så er det ikke på grunn av at de har drevet med PU. Forskjellen er kanskje at de har litt hottere kone enn de kunne hatt uten PU. ;)

 

Det siste der tillater jeg meg å tvile på.

 

Har noen som helst av PUA-guruene etablert seg med en kone som er fotogenisk vakrere/hottere enn dem selv?

Flere. Neil Strauss blant annet. Veit flere har gjort det men kommer ikke på flere nå. Hvem som er Guru og not bryr meg egentlig langt oppi røven. Poenget mitt er at jeg hvertfall er 110 % sikker på at en hel haug med mennesker har funnet sin "sjelevenn" ved hjelp av PU :) Når alt kommer til alt er det det de aller fleste som tilegner seg PU-informasjon søker, ubevisst eller bevisst.

Lenke til kommentar
Hvis de dummer seg ut med lån eller kone så er det ikke på grunn av at de har drevet med PU. Forskjellen er kanskje at de har litt hottere kone enn de kunne hatt uten PU. ;)

 

Det siste der tillater jeg meg å tvile på.

 

Har noen som helst av PUA-guruene etablert seg med en kone som er fotogenisk vakrere/hottere enn dem selv?

Flere. Neil Strauss blant annet. Veit flere har gjort det men kommer ikke på flere nå. Hvem som er Guru og not bryr meg egentlig langt oppi røven. Poenget mitt er at jeg hvertfall er 110 % sikker på at en hel haug med mennesker har funnet sin "sjelevenn" ved hjelp av PU :) Når alt kommer til alt er det det de aller fleste som tilegner seg PU-informasjon søker, ubevisst eller bevisst.

 

Jaja, "sjelevenn" og alt slags slik, for all del.. :) Men nå snakker vi jo om koner som er hottere enn dem. Og akkurat det svarte du ikke på om noen av dem har funnet ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor bare venter jeg på at han pervo kompisen til Peter Griffin skal dukke opp og si "giggety giggety" og eksponere de guttene som gjemmer seg bak at det kun er selvtillitsbygging ? :hrm: Ja, vet at dere desperat prøver å skygge unna av at de fleste ikke er sånn, men jeg synes det er rart at meg og mine venninner kun møter på slike gutter, og de sitter der gang på gang og ser nedi gulvet og lurer på hvor det ble av gutten..

 

Det setter spor i meg og jeg blir ganske skeptisk, selvom gutter sier at "åneeeida, vi er ikke slik!" Så joda, jeg har fått andre beviser.. Hvor er dere hen her i byen? Merkelig at man ikke skal treffe på en eneste en av dere!

 

At det er direkte mot å sjekke opp jenter høres ikke ut som "ekte" selvtillitsbygging.. Dere kan vel skjønne meg litt vel?

Jeg er enig i det du er så skeptisk til. Og jeg skjønner deg på det punktet. Manipulering og innøvde triks har ingenting der ute å gjøre..

MEN det jeg ikke skjønner deg på, er hvorfor du fortsetter å ignorere alle som prøver å forklare at PU er et enormt vidt begrep med mange undergrener. Noen baserer seg på manipulering og triks, andre fokuserer på selvtillitbygging og å bli en mer utadvendt person som trives i soiale settinger.

Noen bruker PU til å få seg så mange ligg som mulig. Men de playerne der ute hadde eksistert uansett om PU hadde eksistert eller ikke.

Men mesteparten bruker faktisk PU til å forbedre seg selv på alle sosiale aspekter i livet. Om det er i jobb, i vennegjengen, alene, eller rundt jenter.

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det er som regel den yngre delen av PU-gjengen som går for Mystery Method og innøvde rutiner. Om du og venninnene dine KUN møter på gutter som bruker triks og manipulering, det nekter jeg å tro. Jeg er sikker på at dere har møtt andre gutte også. Og de guttene har enten blitt avvist av dere, eller "vært seg selv". De som har "vært seg selv" har enten alltid hatt det sånn, eller så er det en som meg. En som før var sosialt tilbakestående, hadde dårlig selvtillit, følte seg verdiløs, og var sikker på at man kom til å dø alene. Men som nå har brukt PU til å lære seg å være seg selv i enhver sosial situasjon, være mer enn nok fornøyd med seg selv, og by på seg selv.

 

Mange er så fastlåst på at PU kun er Mystery Method, og drar hele greia ned i søla pga det. Og jeg er helt enig i at MM ikke er veien å gå. Jeg har til og med flere ganger når jeg snakker med fremmede jenter på byen kommet inn på snakk om PU og har advart jentene mot de som bruker MM, og hva som er de mest kjente rutinene så de skal kjenne de igjen.

 

Helt greit at dere som er så mye i mot PU misliker Mystery Method. Jeg gjør det samme, og alle har rett til sin mening. Men ikke kom her og si at det er bare det PU går ut på. Ikke kom her og trekk ned i søla det som har gjort så jeg endelig etter mange år er en person som ikke hater seg selv. Ikke kom her og døm nord og ned det som har gjort at jeg ser lyst på livet igjen, og har blitt en utadvendt person som ikke bare gjemmer seg i hjørnet ved enhver sosial interaksjon.

Og IKKE kom her og si at alle som lærer seg PU kun er ute etter å få seg fitte! Jeg er ute etter å finne ei jente jeg kan dele resten av livet mitt med. Noe jeg hadde gitt opp å finne for kun 5-6mnd siden. Nå, takket være PU, vet jeg at den jenta finns der ute, og at jeg kommer til å finne henne. Eneste jeg ikke vet er når. Og 95% av alle "gamerne" jeg har møtt ute, eller i miljøet, har samme mål. Finne den ene spesielle jenta.

Og hvordan skal en kar finne seg jenta i livet sitt og "være seg selv", hvis han så vidt tør å snakke med ekspeditøren i matbutikken?

 

Så kan dere slutte å være så J**LA trangsynte, og faktisk se helheten? Se på hva folk skriver, og ikke bare se på de som beskriver MM. PU har forbedret min livssituasjon til de grader, og livet mitt har vært bedre de siste 5-6mnd, enn det har vært sammenlagt i mitt 25-år gamle liv. Og jeg har ikke hatt ET ENESTE ONS, rett og slett fordi det ikke er sånn jeg vil ha det.

 

Ikke veit jeg hvorfor jeg skriver dette, for Melisma og de andre kommer bare til å ignorere denne posten og ikke svare, som de gjør med alle andre lange poster som har noen gode poenger.

Fikk ut litt frustrasjon i hvert fall...

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar
Ikke veit jeg hvorfor jeg skriver dette, for Melisma og de andre kommer bare til å ignorere denne posten og ikke svare, som de gjør med alle andre lange poster som har noen gode poenger.

Fikk ut litt frustrasjon i hvert fall...

 

Selv om posten blir oversett, så føles det godt å få det ut ikke sant?

 

Men la dem evt være, virker som de er fastlåst på at selve opplegget med PU være negativt. Men dem om det :)

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig lei denne diskusjonen her.

Ja, melissima, PUA-gutter utnytter jentene og ser på de som objekt, en utfordring.

Og ja, det funker på de jentene det funker på (ikke alle).

Det er en ypperlig måte for gutter å få seg et ligg, eller knuse isen for noe mer.

 

Du er ikke nødvendigvis deg selv, men det kan du være etter du har knust isen.

 

Jeg er enig i både Milissima og flere av PUA-folkene.

Lenke til kommentar
Ikke veit jeg hvorfor jeg skriver dette, for Melisma og de andre kommer bare til å ignorere denne posten og ikke svare, som de gjør med alle andre lange poster som har noen gode poenger.

Fikk ut litt frustrasjon i hvert fall...

 

Selv om posten blir oversett, så føles det godt å få det ut ikke sant?

 

Men la dem evt være, virker som de er fastlåst på at selve opplegget med PU være negativt. Men dem om det :)

Det føltes veldig bra :D

 

Jau, får bare slutte å reagere på det. Er bare litt vanskelig når jeg ser det som har forbedret livet mitt grasalt, bli dratt ned i søla som om det var no dritt. :p

Lenke til kommentar
Det føltes veldig bra :D

 

Jau, får bare slutte å reagere på det. Er bare litt vanskelig når jeg ser det som har forbedret livet mitt grasalt, bli dratt ned i søla som om det var no dritt. :p

 

Det er opptil en hver enkelt å finne ut egne meninger om emnet, det setter jeg ingen spørsmålstegn ved. Og slik som det legges frem gjennom denne tråden blir MM slaktet, noe jeg også skjønner veldig godt. Men hvis målet er å hakke ned på de som "gamer" vil den logiske måten å gjøre det på, er å nettopp dra frem MM og legge frem hvor kyniske og manipulerende det er.

Dette er noe folk gjennom tråden er veldig flinke til, og velger og se bort fra det restrende 95% av type matreiale som finnes der ute.

Lenke til kommentar
Jeg er rimelig lei denne diskusjonen her.

Ja, melissima, PUA-gutter utnytter jentene og ser på de som objekt, en utfordring.

Og ja, det funker på de jentene det funker på (ikke alle).

Det er en ypperlig måte for gutter å få seg et ligg, eller knuse isen for noe mer.

 

Du er ikke nødvendigvis deg selv, men det kan du være etter du har knust isen.

 

Jeg er enig i både Milissima og flere av PUA-folkene.

 

Noe rett, og delvis helt feil. For å få ett par fakta på bordet:

 

- Nei, det handler ikke om å være en annen enn man er. Det handler om å bli den personen man innerst inne ønsker at man våget å være.

- Man kan ikke snakke om PU som teknikker som fungerer eller ikke fungerer.

- Man trenger ikke ha ett negativt kvinnesyn selv om man går på byen og har One night stands uten å ønske noe mer.

 

Feromon

Lenke til kommentar

Det er enkelte som ikke gir slipp på at å bevisst endre på egen holdning, stil, oppførsel, væremåte eller innstilling betyr at man ikke lenger er seg selv. Personlig har jeg endret stil ganske drastisk de siste 2-3 årene, og tror ikke jeg har et eneste plagg igjen fra den tiden. Jeg er fortsatt meg selv, jeg er bare den nye versjonen av meg selv som er eldre og litt annerledes. Dette skjedde selvfølgelig ikke av seg selv, jeg tok et bevisst valg om å bry meg mer om utseendet og samtidig prøve en ny retning som jeg synes var spennende. Dette likestiller jeg med at man leser litt om sosialdynamikk og innser at man ikke trenger være redd jenter og at man kan tulle og spøke og flørte med dem uten at det er farlig eller flaut, og hvis man utvikler seg til å bli et annet menneske (gjerne et bedre et) så er det ingenting galt med det. Så mye som en forandrer seg hver dag av alle de andre erfaringene man opplever så synes jeg det er småtåpelig at det er en overfladisk eller falsk endring med en gang man gjør det bevisst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...