Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Når du sier:

- Jeg gidder ikke sette meg mer inn i stoffet enn det jeg har fått fra wikipedia

- Jeg gidder ikke svare dere som skriver lange innlegg

- Grunnen til at jeg ikke gidder det, er at jeg er lat..

 

Ikke veldig ydmykt spør du meg.. Her fremstiller du deg heller som en som har bestemt seg på forhånd hva hun mener, og ikke snakk om at noen skal komme med noen gyldige argumenter mot din mening.

 

Ikke ta dette som direkte angrep på deg, men for å kunne ha en saklig diskusjon om hvilket som helst emne må man i hvert fall:

- Ha en grunnleggende peiling på emnet som en helhet, og ikke bare en bitteliten del.

- Ta seg tiden til å høre på hva andre har å si, og svare de i stedet for å ignorere de.

 

Dette gjelder spesielt når man selv er trådstarteren, etter som alle deltagerne i diskusjonen kommer til å basere seg på trådstarters meninger og erfaringer. Kanskje derfor du føler at dette ble en tråd hvor alle angriper deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wh1te: Det er din tolkning av det.. Ikke min hensikt hvertfall.

 

Trenger ikke å male meg som helt clueless bare for at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i alt som PUA går ut på. Er det jeg ville frem til.

 

 

De andre som ikke liker player PUA teknikker og fake settinger, har ikke fått det fra meg. Det er noe de har reagert på selv.

 

Og ja, jeg mister dessverre interessen når ti stk kaster inn lange innlegg som jeg må svare på. Har altfor liten tålmodighet.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
De andre som ikke liker player PUA teknikker og fake settinger, har ikke fått det fra meg. Det er noe de har reagert på selv.

 

Trangsynt. Feilinformert. Kverulant. Velg et ord.

 

Gutter liker ikke konkurransen og jenter liker ikke tanken på at de blir valgt i stedet for å være den som velger. The hunter has become the hunted. Samfunnet utvikler seg, noen har funnet ut at det er smart å utvikle seg i samme takt.

Lenke til kommentar

Jeg poster en post jeg skrev tidligere her for å vise hvorfor jeg var litt kritisk til PUA. For Fikk ikke noe svar forrige gangen jeg skrev annet enn the_man_apart som var enig med meg. For se om jeg får det nå.

 

Jeg har faktisk lest litt av de PUA-greiene. Det jeg synes er at det er alt for fokusert på å date på utesteder og random pick up på gata. Det er veldig lite om å date folk som du møter, får tid til å bli kjent med og dereteter bir sammen. Jeg, mener hva hjelper det å lære å deale med bitch shield når ingen av de du er ineresert i har bitch shield. Hva er vitsen med å lære om åpning, kino, close når det ikke er slik du møter jentene.

 

En annen ting som jeg synes er tåplig er at de antar at du har en interesse, og det er jenta med de største velformete puppene, men timeglassformet kropp, dynket fjeset sitt ned i sminke og er en idiot på alle plan. Vel, folks interesser er forskjellige, og ikke alle liker samme typer jenter. Forskjellige jenter trenger forskjellige strategier, og dette blir tatt veldig lite hensyn til i PUA-teknikkene.

 

Jeg skal ikke nekte for at grunnprinsippene i PUA er gode. Du bør ikke legge deg panneflat for noen, og du bør ikke kjøpe alt mulig til dem. Da er det en stor risiko for at du blir brukt. Kino, er ekstremt viktig for å ikke havne i venne-fella. Og mange andre ting er viktig også. Jeg synes bare at teknikkene ikke er særlig gode rett og slett fordi de er designet til en type jenter i noen få spesifikke situasjoner.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

toth: Nei, jeg bare sier at jeg ikke har skolert meg så mye som guttene som bruker dette, det betyr da ikke at jeg ikke vet det "overfladiske" av det.

 

Men ja, om jeg gidder å sette meg punkt for punkt inn i det som en flittig elev, så skal jeg fortsette diskusjonen. Jeg holder fortsatt på mitt og at manipulasjon av situasjonen er falskt. Og det jeg har sagt tidligere i tråden også.

 

Link gjerne til steder der man kan lære mer om dette, så skal jeg være flink jente.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har faktisk lest litt av de PUA-greiene. Det jeg synes er at det er alt for fokusert på å date på utesteder og random pick up på gata.

 

Du har lest litt. Der har du svaret ditt.

Lenke til kommentar
Kino, er ekstremt viktig for å ikke havne i venne-fella.

 

Hva er dette "kino"-greiene? Ser at flere nevner det i tråden her..

 

Noen som kan gi en kort og grunnleggende forklaring, eller poste en link til forklarende tekst?

 

TIA

Kino, handler bare om å ta på jenta når dere begynner å snakke sammen for å skape tiltrekning. Eller bare les her http://www.pickupguide.com/layguide/kino.htm

 

wh1te: Bli litt mer useriøs da. Man trenger ikke å være ekspert innenfor et emne for å uttale seg. Det du sier nå er like tåplig som om jeg skulle ha sagt at man måtte være lærer for å kunne omtale seg om læreryrke.

 

Det handler om å ha peiling. Vet du en del om et emne kan du uttale deg, og det er bra ellers får vi ingen kritiske stemmer inn i debatten, fordi ingen gidder å bli ekspert innenfor et system de ikke mener fungerer. Det jeg er enig i er at man må ha noe kunnskap om hvordan systemet fungerer, men ekspert trenger man ikke å være.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te: Bli litt mer useriøs da. Man trenger ikke å være ekspert innenfor et emne for å uttale seg. Det du sier nå er like tåplig som om jeg skulle ha sagt at man måtte være lærer for å kunne omtale seg om læreryrke.

 

Jeg peker ikke på biler og sier "den synes jeg har altfor lite hester".

 

Det var ikke kritikk mot deg, men hvis du graver litt dypere så skjønner du at ikke alt stoffet handler om å dra damer på uteplasser. Det er gjerne dette som kommer frem først fordi det trekker mest.

Lenke til kommentar
wh1te: Bli litt mer useriøs da. Man trenger ikke å være ekspert innenfor et emne for å uttale seg. Det du sier nå er like tåplig som om jeg skulle ha sagt at man måtte være lærer for å kunne omtale seg om læreryrke.

 

Jeg peker ikke på biler og sier "den synes jeg har altfor lite hester".

 

Det var ikke kritikk mot deg, men hvis du graver litt dypere så skjønner du at ikke alt stoffet handler om å dra damer på uteplasser. Det er gjerne dette som kommer frem først fordi det trekker mest.

Hæ, hva mener du med det ordtaket.

 

Jeg vet det, og jeg gir ikke kritikk på grunn av det. Mange av disse tingene nevnt her er relevant for normale jenter utenfor utesteder. http://www.pickupguide.com/layguide/ Men det er alt for mye fokus på å få den perfekte jenta som beskrevet ovenfor på et utested, og jeg gir PUA kritikk for det.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

En er ens egen lykkes smed, hvilke midler en velger er en annen sak. Troen på seg selv er viktig, PUA kan bygge opp ens selvtillit gjennom direkte try and fail, og mye av greia er særdeles effektiv. Sikkert det som får mange til å reagere, og det at man etter hvert lett kan pense dama over på et emosjonellt spor, dog etterlate henne i bedre stand enn hu var i.

 

Vi har alle en fri vilje, men jeg velger ikke å bli f.eks. en telefonselger av den grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

PU-miljøet gir mange gutter seriøse problemer. Men hvem skal få skylden for at noen idioter ikke klarer å behandle informasjon med sunn fornuft?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
PU-miljøet gir mange gutter seriøse problemer. Men hvem skal få skylden for at noen idioter ikke klarer å behandle informasjon med sunn fornuft?

Hva i all verden har det med saken å gjøre iforholdtil mitt innlegg?

 

Det var en generell kommentar. La du merke til at du ikke er sitert?

Lenke til kommentar
PU-miljøet gir mange gutter seriøse problemer. Men hvem skal få skylden for at noen idioter ikke klarer å behandle informasjon med sunn fornuft?

Hva i all verden har det med saken å gjøre iforholdtil mitt innlegg?

 

Det var en generell kommentar. La du merke til at du ikke er sitert?

Ville det ikke være naturlig å svare meg først, og dereter komme med generelle kommentarer. Svært mange som poster rett etter at du poster gidder ikke å sitere uansett.

Lenke til kommentar
wh1te: Bli litt mer useriøs da. Man trenger ikke å være ekspert innenfor et emne for å uttale seg. Det du sier nå er like tåplig som om jeg skulle ha sagt at man måtte være lærer for å kunne omtale seg om læreryrke.

 

Jeg peker ikke på biler og sier "den synes jeg har altfor lite hester".

 

Det var ikke kritikk mot deg, men hvis du graver litt dypere så skjønner du at ikke alt stoffet handler om å dra damer på uteplasser. Det er gjerne dette som kommer frem først fordi det trekker mest.

Hæ, hva mener du med det ordtaket.

Really? Du skjønte ikke sammenligningen mellom at du har lest litt mens andre har dyp forståelse, og at du ikke blir respektert for meningene dine når det du sier ikke stemmer med virkeligheten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ville det ikke være naturlig å svare meg først, og dereter komme med generelle kommentarer. Svært mange som poster rett etter at du poster gidder ikke å sitere uansett.

 

Hva var spørsmålet? Hvis jeg ikke tar feil har Dorian svart deg.

Lenke til kommentar
wh1te: Bli litt mer useriøs da. Man trenger ikke å være ekspert innenfor et emne for å uttale seg. Det du sier nå er like tåplig som om jeg skulle ha sagt at man måtte være lærer for å kunne omtale seg om læreryrke.

 

Jeg peker ikke på biler og sier "den synes jeg har altfor lite hester".

 

Det var ikke kritikk mot deg, men hvis du graver litt dypere så skjønner du at ikke alt stoffet handler om å dra damer på uteplasser. Det er gjerne dette som kommer frem først fordi det trekker mest.

Hæ, hva mener du med det ordtaket.

Really? Du skjønte ikke sammenligningen mellom at du har lest litt mens andre har dyp forståelse, og at du ikke blir respektert for meningene dine når det du sier ikke stemmer med virkeligheten?

Jeg skjønte ikke den teite sammenligningen, fordi den antok at jeg ikke har peiling.

 

Argumentet ditt er besvart for lenge siden

Bli litt mer useriøs da. Man trenger ikke å være ekspert innenfor et emne for å uttale seg. Det du sier nå er like tåplig som om jeg skulle ha sagt at man måtte være lærer for å kunne omtale seg om læreryrke.

 

Det handler om å ha peiling. Vet du en del om et emne kan du uttale deg, og det er bra ellers får vi ingen kritiske stemmer inn i debatten, fordi ingen gidder å bli ekspert innenfor et system de ikke mener fungerer. Det jeg er enig i er at man må ha noe kunnskap om hvordan systemet fungerer, men ekspert trenger man ikke å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...