Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Henter for enkelhets skyld innlegget mitt fra PUA-tråden jeg, tror ikke du besvarte det der så blir ikke gjentagelser;

 

Ja, jenta får bruke huet sitt og tenke lenger enn der puppene stopper ja.. Helt klart. men gutter som lurer/manipulerer situasjonen kan være vanskelig å avsløre i mange tilfeller. Liker ikke manipulasjon fra noen av sidene.

Har du ikke lest noen av de siste 100 sidene, hvor canned material/manipulasjon/falskhet frarådes, mens core, inner self og mindset anbefales?

Core, inner self og mindset er deg, bare i en bedre og mer bevisst versjon!

Det er ingen her som oppfordrer til triks og lureri, eller hjelper folk med dette. Det oppfordres til å bli et bedre sosialt vesen, på ordentlig. Ikke som en maske. Ekte.

Det er flere ganger av flere sagt at de leser akronymet PU som "personlig utvikling". Du ser deg alt for blind på sjargong og språk, du må lese hva folk faktisk snakker om, eksempelvis boka "the power of now" som hylles her. Den handler ikke det spøtt om triks og manipulasjon, men ekte, personlig selvutviklig.

PU, kanskje sett bort fra MM, er bare selvhjelp i moderne drakt. Du hakker ikke på alle andre selvhjelpsbøker vel, som handler om å bli en bedre selger, bedre kjæreste eller bedre far?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Etter å ha skumlest tråden har jeg oppdaget en finurlig sak: De som roper høyest mot PU er ofte veldig opptatt av å distansere seg i form av "jeg har lest lite/ingenting, men...". Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder, det gjelder begge sider. Svært få vet hva de snakker om, men forsvaret stiller sterkest fordi de har mer kunnskap om temaet.

 

Det minner mer om en religiøs diskusjon hvor kristne blir overkjørt med argumenter som "du kan ikke være tilhenger av en religion som har skapt så mye vondt". Kvinner har blitt lurt til sengs siden tidenes begynnelse. Men vet du hva? Det har menn også.

 

"Jeg liker ikke at du leser Kama Sutra og My Secret Garden. Jeg liker ikke at du blir bedre i senga. Det er ikke deg."

 

Like absurd.

 

Fiffig annonse fra google her forresten: Lær å sjekke damer.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvordan forventer du at noen skal ta kritikken din seriøst da? Du kritiserer tross alt noe du ikke har peiling på. Hvis jeg først skulle tatt rotta på PUA-kulturen, som tydeligvis er din fanesak, hadde jeg gjort litt research først. Det kalles sunn fornuft. Men i stedet for å ofre noen kalorier selv, forventer du at de som er uenige med deg skal overbevise deg. Med teskje.

 

Det gjør egentlig hele tråden ganske meningsløs. Forventer du at miljøet skal overbevise deg når du har en så fiendtlig innstilling i utgangspunktet?

 

Hadde du konfrontert en PUA ansikt til ansikt med den fremtoningen, hadde han sannsynligvis ikke brydd seg med å åpne munnen en gang. Fordi han vet hvor du vil. Å hvis du ikke var klar over det, så er det en "teknikk" som sannsynligvis hadde fungert ypperlig på deg.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Men hva skal jeg gjøre da!?? Gå på kurs da eller? Nei, jeg gidder bare ikke sette meg inn i ukesvis med stoff for å ha ammo..

 

Dessuten er det mere den direkte flørtingen med kvinner som er problemet, og ikke all selvtillitsbyggingen.

 

Ja, nettopp.. det er de teknikkene som jeg ikke er fan av.. Tviler på at dere har satt dere inn i alle saker som dere diskuterer ved å lese milevis med stoff.. Men noen ting bare skjønner man.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Aksepter at du sannsynligvis tar feil. Eller kom med argumenter som utfordrer kulturen. Moral, etikk og integritet er begreper som ikke nødvendigvis går hånd i hånd med PU-teknikker. Der kan du kanskje bidra med noe interessant. Hva generell kritikk av miljøet angår, så har du gått gjennom isen for lenge siden.

Lenke til kommentar
Men hva skal jeg gjøre da!?? Gå på kurs da eller? Nei, jeg gidder bare ikke sette meg inn i ukesvis med stoff for å ha ammo..

 

Dessuten er det mere den direkte flørtingen med kvinner som er problemet, og ikke all selvtillitsbyggingen.

 

Ja, nettopp.. det er de teknikkene som jeg ikke er fan av.. Tviler på at dere har satt dere inn i alle saker som dere diskuterer ved å lese milevis med stoff.. Men noen ting bare skjønner man.

 

Hva du skal gjøre da?

Spørsmålet der blir vel å skyte seg selv litt i foten? Det åpenbare svaret er jo at man i hvertfall ikke skal komme med kritikk av noe man åpenhjertig innrømmer at man ikke gidder å sette seg inn i :roll:

Lenke til kommentar

Ja, det fårn si.. Jeg har lest hva gutter skriver og alle de triksene og rådene man får gjennom PUA, og er DE jeg ikke liker.. De direkte verktøyene. Resten av PU opplegget har jeg ingenting imot.

 

OT: jeg er i jævlig dårlig form idag, så derfor jeg ikke svarer særlig bra.

 

Ikke forsvaring, er bare ærlig Dorian.. Har sagt flere ganger at jeg skal sette meg inn i det, men har enda ikke giddet å finne fram masse stoff og studere dette.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om PUA en dag vil være såpass kjent, at jenter vil lære å oppdage en PUA. Jeg har selv erfart å buste PUAer (de har ikke sjekket opp meg da:P).

Ja, det vil det.

Ikke slik miljøet utvikler seg nå. Moderne PUA greier er ingenting annet enn selvtillitsbygging og verdibygging, det som kalles "naturals" av PUA gjengen på forumet. Det er jo bare god gammel psykologi. Ingen hokus pokus og ingen 1-2-3 step by steps som kan avsløres.

 

"Åh han han selvtillit, han må være en PUA, huff og huff" kommer aldri til å skje.

Lenke til kommentar

Jeg er enig, i disse dager prøver man ikke lenger å bli en Mystery som kommer med replikker, men å kunne bli som de naturlige som har gjort dette siden tidenes morgen. Ekte selvtillit, ekte energi og utstråling, mye seksuell kontakt og spenning - dette er det man alltid har gjort. Nå læres det bare bort til alle med 10 000kr og en helg.

 

Det man derimot vil se er at åpnere etterhvert blir like kjedelige som sjekketriks, noe som er like greit slik at det hele tiden utvikler seg. Poenget med en åpner er uansett å si noe interessant, slik at man i et lite øyeblikk glemmer at dette er et ukjent menneske som snakker til deg og fokuserer på at det de sier er noe man faktisk vil snakke om. Man vil aldri gå tom for interessante ting å si, men enkelte vil bli så resirkulerte at de etterhvert forkastes av miljøet og de som finner dem frem vil få like stygge blikk som de som lirer av seg "Var faren din tyv?".

Lenke til kommentar

Fantastisk bra lesing dette her. :)

Sitter og humrer for meg selv av argumentene til Melisma.

 

Noen som vil diskutere mekanikken rundt snøskutere med meg? Jeg kan nada om hvordan de henger sammen, men jeg vet hvordan en snøskuter ser ut. Så jeg ser meg kvalifisert til å diskutere hvordan de fungerer, og hva jeg misliker med mekanikken.

 

Her tror jeg vi bare kan gi opp å prøve å diskutere dette med Melisma. Ser en sammenhengende rød tråd igjennom dette emnet, hvor Melisma ignorerer alle poster der folk kommer med skikkelige argumenter, og kommenterer kun det hun føler hun har et bra svar til. Hun har nok allerede bestemt seg hva hun syns om saken.

Og at hun i tillegg forsvarer sin uvitenhet med latskap? Det gjorde dagen min hakket bedre :p

 

Vent til du støter på en natural-PUA du, Melisma. Så skal vi nok se at trompeten får en annen lyd. :) Når du innser hvor ekte, og hvor seg selv den personen faktisk er.

Lenke til kommentar

Er lei av hele debatten, jeg vifter med hvite flagget og sier heia gutta.. Altfor mange lange innlegg og svare på og jeg er lite innstilt på å svare hvert enkelt og også bruke timer med å sette meg inn i dette stoffet. Jeg er bare ærlig når jeg sier det..

 

Så ja, dere "vant" om dere vil..

 

ikke at det handler om vinning men ja dere skjønner..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Er lei av hele debatten, jeg vifter med hvite flagget og sier heia gutta.. Altfor mange lange innlegg og svare på og jeg er lite innstilt på å svare hvert enkelt og også bruke timer med å sette meg inn i dette stoffet. Jeg er bare ærlig når jeg sier det..

 

Så ja, dere "vant" om dere vil..

 

Kjenner jeg deg rett er du ikke helt ferdig med PUA-kritikken. Jeg venter på fortsettelsen :p

Lenke til kommentar

Jaja, brems nå litt ned.. man trenger ikke ha gått kurs for å vite litt om emne da. Jeg er jo ikke helt grønn på temaet selvom jeg ikke har blafra gjennom masse PUA stoff. Jeg vet den skumleste versjonen.

 

En skal visst ikke være ydmyk mange gangene før man blir kjørt over nei.

 

 

Men ja, lei av diskusjonen..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Short: Hun misliker Mystery sin stil(Dette er de ferdig replikkene som er med til å manipulere)

De fleste her på foumet tar avstand til Mystery og hyller den andre delen av PUA som et firma ved navn RSD promoterer. RSD er som folk her snakker, om å bli en bedre versjon av deg selv på permanent basis.

 

Greier ikke få det kortere;P

Endret av mirgrot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...