Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Får følelsen av at man ikke er god nok som man er, at man må bruke andres livserfaring for å kunne bli bra nok..
Noe av det mest utiltrekkende jeg vet om, er når gutter ikke tør å være seg selv og at han er faktisk bra nok. Denne PUA metoden gjemmer en skjult beskjed om at "dere er ikke bra nok, dere må bruke disse triksene om dere skal ha en sjans" type ting..

Det er mulig jeg tolker deg litt feil, men det later til at du er imot selvutvikling? Mener du at folk bare skal være akkurat som de er og synes at det er "perfekt" og at det ikke er noe poeng i å forbedre seg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg.

 

Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet.

 

Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold.

(Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Synes det blir veldig feil å drive skuespill for at man skal få seg noe, evnt en partner. Før eller siden vil den ekte "varen" skinne igjennom.. Derfor er veldig viktig og være seg selv 100% når man er ute etter noe.

 

Hvis jeg er på date med en jente, så er jeg meg selv, kanskje litt ekstra velstelt men der stopper det. Hun er ikke interessert i en skuespiller, ej heller er jeg interessert i ei som liker meg for noe jeg "kan" være, men som jeg fremdeles ikke er.

 

Så det at enkelte kan se på dette her som krig hvor man har de og de taktikkene avhengige av hvilket type mål man er etter blir helt feil. Forøvrig vil jeg at dama mi skal være 100% seg selv rundt meg, for da ser man også åssen personen er. Har selv møtt på noen falske, men de har jeg holdt meg unna, og bra er det ^^

 

Så jeg mener at så lenge man er seg selv 100%, og ikke prøver være noen andre så vil det omtrent alltids komme en eller annen potensiell partner bort til vedkommende som liker han/hun for den man er. Selvtillit spiller også en rolle, vær glad for den du er og hvis du trives med den du er, så er det større sjanse for at også partneren vil trives med den du er om hun/han først har valgt deg.

 

Det har også blitt nevnt at kjærlighet er en illusjon, men hva om begge to da tror på denne illusjonen, er det ikke da virkelighet for dem?

 

Min mening, sikkert lite relevant men likefult det jeg mente angående dette :)

Lenke til kommentar
Får følelsen av at man ikke er god nok som man er, at man må bruke andres livserfaring for å kunne bli bra nok..
Noe av det mest utiltrekkende jeg vet om, er når gutter ikke tør å være seg selv og at han er faktisk bra nok. Denne PUA metoden gjemmer en skjult beskjed om at "dere er ikke bra nok, dere må bruke disse triksene om dere skal ha en sjans" type ting..

Det er mulig jeg tolker deg litt feil, men det later til at du er imot selvutvikling? Mener du at folk bare skal være akkurat som de er og synes at det er "perfekt" og at det ikke er noe poeng i å forbedre seg selv?

 

Tillater meg å komme med et innspill her selv..

 

Er ikke dette med slik selvutvikling noe a la å gå i terapi (hos psykolog), bare at det er DIY (do it yourself), via selvhjelpsbøker? Er dette noe en kan stolt stå fram og si til sine barn, om en noen gang får noen, at "pappa slet lenge med å få innpass hos damene, så han leste noen sjekkeguruer fra USA og så løste alt seg og han traff mamma".

 

Høres det bra ut? I virkeligheten så vil vel ikke faren si noe sånt, men heller være litt skamfull og reservert, tilbaketrukken og ikke si så mye til sine barn om sine tidlige voksne år, for han er ikke så stolt over den perioden.

 

Eller hva tenker andre?

 

En må jo tenke lenger enn egen nesetipp. Det er ikke selvhjelpsbøker i hvordan komme fram i karrieren dette, nei det dreier seg om å involvere seg i livene til framtidige mødre. Enten egne barns mødre, eller andre barns mødre. Er det rett å skape slikt rot i samfunnet, ved å gå rundt og pløye løs? Er det ikke veldig egoistisk og forlangende:

 

"Noen andre får mye på kroken, så det vil jeg også."

 

Og så tenker de ikke lenger enn den tanken. For meg blir dette veldig "monkey see, monkey do".

 

Våg å være selvstendige. Våg å passe på egen verdighet. Tenk lenger enn egen nesetipp. Dere skal mest sannsynlig bli fedre en gang. Hold ut, ikke fall for fristelser og korrtenkte øyeblikksimpulser, men tenk langsiktig, tenk at det er mennesker av hud og hår dere prøver å lure, og dere skal stå for handlingene resten av livet - også når framtidig datter eller sønn kommer og spør "pappa, hvordan møttes du og mamma? Hadde du mange kjærester før mamma.. ?" Smak litt på følelsen av hvordan det blir - å måtte lyve sine egne, troskyldige og tillitsfulle barn rett opp i ansiktet... Jeg har kanskje ødelagt meg selv sånt, men kan advare andre mot å gjøre det samme.

Lenke til kommentar

dere som sier at man skal være seg selv: hvem faen er mann da? man er jo forskjellige personer døgnet rundt, enten man snakker med sjefen, mora si, kompiser eller heite chicks på byen.

 

kommunikasjon er overfladisk.

en kar har selvsikkert, utfordrende, tiltrekkende kroppspråk: chicks blir hekta, og dermed finner de opp tøysete romantiske grunner til at de liker personen og at det er noe 'spesielt' med han.

 

også når framtidig datter eller sønn kommer og spør "pappa, hvordan møttes du og mamma? Hadde du mange kjærester før mamma.. ?" Smak litt på følelsen av hvordan det blir - å måtte lyve sine egne, troskyldige og tillitsfulle barn rett opp i ansiktet... Jeg har kanskje ødelagt meg selv sånt, men kan advare andre mot å gjøre det samme.

dess flere damer man har, dess større sjanse har man for å finne en som passer etterhvert... istedet for at man bare tar det første og beste man finner, så får man kids, har et par opp og ned perioder, så er livet dritt og man tar skillsmisse og lurer på hvorfor i helvete man ble involvert med kvinnfolket.

 

om man derimot har litt å velge mellom, så minskes sjansen for at slike ting skjer.

Endret av IsaachElric
Lenke til kommentar
Min observasjon er at PUA triks fungerer fordi de spiller på folks instinkter, fordi folk flest "tenker ikke" i de situasjonene rett og slett. Don't hate the player, hate the game >_>

 

Greier ikke å formulere det uten å virke "de smarte vs de dumme" men håper dere skjønner poenget.

Nice! Noen har satt ord på det jeg har sett :)

Lenke til kommentar
Og den dagen jeg møter han jeg blir forelsket i, ja så skal det være han jeg faller for, og ikke andre sine erfaringer og tips og væremåte..

Det vil jo fortsatt være han du faller for, selv om han har brukt andres erfaringer og tips for å utvikle seg selv? Alle skapes av personene rundt seg og deres erfaringer, hvordan er PU noe anderledes der?

 

Og tro meg, du vil merke kjapt dersom det er "skuespill" inne i bildet og personen forsøker å bruke noen "triks" som han ikke føler er naturlig oppførsel og en del av hans væremåte. Kalles vel manglende kongruens på fagspråket, såvidt jeg vet.

Nei, det er ikke han hun faller for. Det er triksene hun faller for. Problemet kommer jo når en hjar kommet så langt at triskene ikke kan brukes lenger. Når en har huslån, kolikkbarn og nettopp har blitt arbeidsledig. Da hjelper ikke PUA triksene en døyt. Det er da den virkelige personene kommer frem, og det er da helvete begynner.

 

Det er "fantastisk" å lese om konseptet "wingman". (Det høres jo ut som om noen har sett Top Gun litt for mange ganger.) Her skal en bli en kuuul player og så må en ha støttekontakt? Nei pokker heller! Ekte menn står på egne ben og er en bauta! Noe som da har blitt mangevare i vår veden etter at feministene har fått gjennomsyre veden med sin "likestilling". Ekte menn har selvinnskikt, er klar over sine styrker, sine svakheter og møter utfordringene livet byr på med kaldt analytisk hode. Det lærer en ikke av PUA. PUA er soldathjernevasking der en reagerer på instinkt alene, uten sjangs i havet til å tilpasse seg når verden rundt forandrer seg.

 

Får følelsen av at man ikke er god nok som man er, at man må bruke andres livserfaring for å kunne bli bra nok..
Noe av det mest utiltrekkende jeg vet om, er når gutter ikke tør å være seg selv og at han er faktisk bra nok. Denne PUA metoden gjemmer en skjult beskjed om at "dere er ikke bra nok, dere må bruke disse triksene om dere skal ha en sjans" type ting..

Det er mulig jeg tolker deg litt feil, men det later til at du er imot selvutvikling? Mener du at folk bare skal være akkurat som de er og synes at det er "perfekt" og at det ikke er noe poeng i å forbedre seg selv?

Ikke for å svare på Melisma sine vegne, men PUA er en heller grunn form for PU. En læer kun mannipulasjon, en lærer ikke å tenke selv. Tenker en ikke selv så er en jo ikke annet enn en robot. Og hva er sexy med roboter?

Lenke til kommentar
"I krig og kjærlig er alt lov"

 

Om du vil kalle dette krig, kjærlighet eller ingen av delene, så er det opp til deg. Jeg kaller dette iallefall for krig.

 

Kvinnene har alleredet en stor fordel, og dermed må menn bruke alt som brukes kan.

 

Hvis jeg får lov..

 

Det du beskriver her, er verden som du ser den.

 

Hva er det egentlig du misunner damene? At de har muligheten til å alltid plukke med seg en full, siklende mann fra utesteder, som har ereksjon gjennom hele taxituren hjem og bare tenker på én ting? Og etter han har fått utløsning i henne bare tenker på exit strategies, og sier mm-hmm til henne som var på alt hun spør om og sier når hun vil koseprate med ham etterpå? Og som siden går til gutta og skryter over hvor tøs hun var, slik at hun får passet sitt påskrevet og blir kjent som en lett og ledig dame, et "felleshull" (jeg forakter det ordet, og misliker folk som bruker det).

 

Er dette noe å misunne? Og du tenker ikke lenger enn at dette er noe du vil være med på, dette er glamorøst?

 

Jeg har en ting å si til dere PUA-wannabes: Jeg har plukket opp over 100 damer. Hatt sex med nærmere 150 alt i alt. Det gir ingen glede. Det gir en følelse av tomhet. Jeg gjorde det helt uten å lese noe PU-tips fra "guruer", men resultatet blir det samme uansett: Tomhet. Mangel på respekt for sitt eget liv, og for damer og menn osv.

 

Hvis dere i stedet for å lese PUA "field reports" og bøker/manualer osv opp og i mente, og i stedet f.eks. tok et kveldskurs i jus, utdannet dere til advokater, så ville dere gjøre noe mye mer konstruktivt, tiltrukket og skaffet mer solide damer (IKKE fra utelivet!) og kunne være ekte forbilde for deres barn, når den tid kommer.

 

Det dere driver på med nå virker desperat, påtatt, dere kommer fra en posisjon med mindreverdighet og misunnelse, og skal "ta hevn" på kvinnekjønnet, vise hva dere er gode for. Det blir helt feil. Denne robotoppførselen, som Brutal Mann skriver, er helt feil, og dere lærer ingenting av den. Det er som å lære hvordan en bil er bygget, og hvordan få den i gang, få den til å rulle, uten å vite hvordan en skal bruke bremser, gasspedal, ratt osv og uten å kjenne trafikkreglene. Dere får i gang noe, javel, men så snart utfordringen i livet kommer, så er dere maktesløse. Det er derfor PUA-guruer også er evig single og på jakt - fordi det er det eneste de kan.

 

One-trick ponies hele gjengen. Er det noe å se opp til? Er det noe å være stolt av, å ha klødd masse framtidige mødre til håpefulle unge barn i fødselskanalene deres? Virkelig? Er det det som må til for å skaffe mening i livene deres?

 

Dere minner meg om katter, som ser et tre og "tenker": Jøss, der må jeg opp! Da kommer jeg høyere, ser mer.

 

Men kattene tenker lite på hva de egentlig skal foreta seg der oppe, og hvordan komme ned igjen. De bare følger sine impulser og øyeblikksinnfall og -lyster. Dere er som de kattene. Hvilket liv er det?

 

Gresset er ikke alltid grønnere på andre siden.

 

May you get what you want, and may you want what you get....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er derfor PUA-guruer også er evig single og på jakt - fordi det er det eneste de kan.

 

Owen cook (sannsynligvis den størse PU-'guruen') er i et forhold som allerede har strekt seg over 4 år, hva kan du vise til? Faktisk, hvordan kan du betrakte deg selv som en helt gjennomsnittlig og ordinær type når Ola nordmann har rundt 6-8 seksualpartnere livet ut, mens du har hatt 150? Kan du fortelle litt om egenskapene dine som gjør deg så flink med kvinner? Noe sier meg at PU forsøker å internalisere de samme egenskapene, men ettersom at man bevisst lærer det så er det galt? En smule irrasjonelt?

 

La meg avklare noe som åpenbart ikke har kommet godt nok fram: PU i dag handler stort sett om dypgående personlighetsutvikling. Trekk som du implisitt mener mennesker som er født med sølvskje i munnen har enerett til? Hah!

 

Skån andre og sett dere inn i hva dere faktisk diskuterer her, føler det blir slitsomt å måtte repetere hva andre før meg allerede har sagt.

Lenke til kommentar

ah... Den evige sosiale konkuranse.. Enig med isprins at det vi har problemer i dette samfunnet, men synes PuA gjengen har forenklet den situasjonen samfunnet er idag på hvilke idealer som er gjeldende for et menneske idag.

 

Selvsikkre og sterke personligheter er hva vi vil ha, fordi de har en større sjanse for å bli velykkede mennesker, mens de som har dårlig selvtillit ofte blir stigmatisert (brennmerka met et slags looser stempel.) Vi tråkker på de som ligger nede, de blir baksnakka og oftere utsatt for blind vold og andre urettferdigheter. Sårbarhet er noe som ikke skal vises i vårt samfunn, fordi da blir man hersja med.

 

Det har blitt slik at det eksisterer et sosialt hierarki. De laveste blir behandlet som dritt, og får ofte utelukkende skyld i sin egen miserable virkelighet.

 

Vi har også tonnevis med tabuer i vårt samfunn, som har hvilken funksjon? Å gi de som bryter tabuene et dårligere selvbilde. Det verste med disse tabuene er også det at de gjelder ting som nesten er normale, som f.eks. psykiatrien. Jeg mener hvor mange mennesker er det som ikke er innom psykiatrien i løpet av sitt liv?

 

Jeg nekter ihvertfall å ta del i dette spillet, koste hva det koste vil. Forøvrig så er det ikke så mange gjevnaldrende damer jeg blir intressert i. Det er på grunn av at jeg mister all interessen når jeg ser hvor umodne de er. Dette gjelder selvfølgelig guttene også. Jeg er kresen på hvem jeg gidder henge sammen med. Fordi jeg vemmes med engang noen skal begynne å tråkke på/se ned på andre personer. Jeg er rett og slett drit lei det hele..

 

Hvor ble det av varmen? Var det pengene og makten som tok den?

 

Selvfølgelig så går jeg fortsatt på videregående og har derfor ikke hele aspektet, men håper jeg får et annet inntrykk i den "virkelige" verden.

 

Beklager for et det ble en såppass sint stemning over innlegget, men sitter og koker her, og måtte slippe ut litt damp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er derfor PUA-guruer også er evig single og på jakt - fordi det er det eneste de kan.

 

Owen cook (sannsynligvis den størse PU-'guruen') er i et forhold som allerede har strekt seg over 4 år, hva kan du vise til? Faktisk, hvordan kan du betrakte deg selv som en helt gjennomsnittlig og ordinær type når Ola nordmann har rundt 6-8 seksualpartnere livet ut, mens du har hatt 150? Kan du fortelle litt om egenskapene dine som gjør deg så flink med kvinner?

 

La meg avklare noe som åpenbart ikke har kommet godt nok fram: PU i dag handler stort sett om dypgående personlighetsutvikling. Trekk som du implisitt mener mennesker som er født med sølvskje i munnen har enerett til? Hah!

 

Skån andre og sett dere inn i hva dere faktisk diskuterer her, føler det blir slitsomt å måtte repetere hva andre før meg allerede har sagt.

 

Blir litt anmasende/anstrengt/intenst dette innlegget ditt, dicktator.. Litt av et kallenavn også.

 

Vel, jeg er ikke sikker på hvorfor du mener jeg betrakter meg som gjennomsnittlig/ordinær? Jeg vil si at mitt liv på så mange måter skiller seg kraftig fra normalen. Jeg er vel i liten eller ingen grad et hverdagsmenneske.

 

Men jeg er heller ikke født med sølvskje i munnen.

 

Du henger deg opp i et par småting i innlegget mitt, mener jeg å se, og hopper over hele essensen?

 

La meg også understreke at jeg kjenner fint lite til PUA-gjengen. Har bare så vidt hørt og lest om at de føler seg tomme, og har innsett at alt som har med PUA-opplegg å gjøre, kommer til kort når de møter den ekte kjærligheten. Det har ikke falt deg inn for øvrig at Owen Cook, som jeg nå hører om for første gang, kanskje slo seg til ro med ei dame i noen år (4 år er da ingen sensasjon.. ), fordi han ble lei av alt stresset og maset med sjekkingen. Og hun på sin side henger kanskje med ham fordi han er rik og noenlunde berømt. Damer faller jo veldig for name recognition, makt og innflytelse. Jeg hadde jo aller mest draget da jeg var organisasjonspresident. Er ikke noe du kan internalisere det, du må jo bare bli det og være det...

 

For øvrig så må en bare venne seg til at temaer gjentas og gjentas i alskens diskusjonsforum. Folk liker sosial interaksjon *her og nå*, ikke å sitte ensomt å lese i gamle tråder som ingen er aktive i. Hvis du har misforstått så fundamentalt om menneskelig atferd at du tror sistnevnte er normalt og å forvente/forlange av folk, så ansporer jo det i seg selv meg til å få fordomsmessige tanker om hvilken slags person utenom det vanlige du muligens kan være. Sånne fordomsimpulser må en jo bare sortere ut, men det kan jo tenkes at det er en sammenheng - karer som operer på temmelig andre måter, sosialt sett, enn vanlige, sosiale folk, forventer også en annen atferd fra andre, og synes også det er kurant og sitte å lese alene om sjekketips, i stedet for bare å være seg selv, leve livet, og ta sjekkelærdommer som de kommer, slik de blir servert underveis i livet?

 

Opererer dere PUA-fans ut i fra en tro på at noe dere leser kan gjøre dere lykkelige, gi dere "kontroll"?

 

Tror det er best jeg stiller slike spørsmål. Jeg kan ikke (be)dømme noen jeg ikke kjenner skikkelig.

Lenke til kommentar
Problemet kommer jo når en hjar kommet så langt at triskene ikke kan brukes lenger. Når en har huslån, kolikkbarn og nettopp har blitt arbeidsledig. Da hjelper ikke PUA triksene en døyt.

De fleste som driver med pickup har ikke som mål å skaffe seg hverken huslån eller barn såvidt jeg har forstått.

Men når de havner i den situasjonen, slik som de fleste av oss gjør før eller siden så tror jeg ikke at kunnskap om pickup hindrer de i å løse probleme de probleme som måtte komme. Heller tvert i mot. Kunnskaper om sosialdynamikk kan anvendes i flere situasjoner enn på diverse klubber og utesteder.

Lenke til kommentar

At man skal sette seg inn i det vi diskuterer vet jeg ikke lenger om er så veldig nødvendig for å være ærlig! Man skjønner jo hva dette her dreier seg om og hva det er rettet mot! Bare ta en tur innom Wikipedia f.eks. Så om de som er imot pua bruker timesvis med å lese, så er jo det grunnleggene der, nemlig hvordan bruke dette på jenter..

 

 

Kunne jeg få velge, ja så vil jeg helst ikke bli møtt av en gutt som adoptert openers fra andre.

Lenke til kommentar
Vel, jeg er ikke sikker på hvorfor du mener jeg betrakter meg som gjennomsnittlig/ordinær?

 

Du framstiller deg selv som et talerør for mannen i gata, noe din egen livsbeskrivelse ikke rettferdiggjør.

 

Men jeg er heller ikke født med sølvskje i munnen.

 

Beklager, glemte at du var organisasjonspresident- løsningen på alle kvinneproblemer! At du trakk så mye damer under den stillingen er langt mer forkastelig enn hva vi gjør. At du tok i bruk en autoritetsstillingen for å knulle gjør ikke akkurat din agenda her inne noe bedre.

 

La meg også understreke at jeg kjenner fint lite til PUA-gjengen.

 

Noen ideer til hvorfor jeg ikke er overrasket?

 

Har bare så vidt hørt og lest om at de føler seg tomme, og har innsett at alt som har med PUA-opplegg å gjøre, kommer til kort når de møter den ekte kjærligheten. Det har ikke falt deg inn for øvrig at Owen Cook, som jeg nå hører om for første gang, kanskje slo seg til ro med ei dame i noen år (4 år er da ingen sensasjon.. ), fordi han ble lei av alt stresset og maset med sjekkingen. Og hun på sin side henger kanskje med ham fordi han er rik og noenlunde berømt. Damer faller jo veldig for name recognition, makt og innflytelse. Jeg hadde jo aller mest draget da jeg var organisasjonspresident. Er ikke noe du kan internalisere det, du må jo bare bli det og være det...

 

Han fant den rette. Alle de xxxx-antall kvinnene muliggjorde han i å finne den som passet han best. Få menn har den muligheten, noe som kan forklare skilsmissestatistikken her til lands.

 

For øvrig så må en bare venne seg til at temaer gjentas og gjentas i alskens diskusjonsforum. Folk liker sosial interaksjon *her og nå*, ikke å sitte ensomt å lese i gamle tråder som ingen er aktive i. Hvis du har misforstått så fundamentalt om menneskelig atferd at du tror sistnevnte er normalt og å forvente/forlange av folk, så ansporer jo det i seg selv meg til å få fordomsmessige tanker om hvilken slags person utenom det vanlige du muligens kan være. Sånne fordomsimpulser må en jo bare sortere ut, men det kan jo tenkes at det er en sammenheng - karer som operer på temmelig andre måter, sosialt sett, enn vanlige, sosiale folk, forventer også en annen atferd fra andre, og synes også det er kurant og sitte å lese alene om sjekketips, i stedet for bare å være seg selv, leve livet, og ta sjekkelærdommer som de kommer, slik de blir servert underveis i livet?

 

Alltid like morsomt å se enkelte mennesker bli offansiv og fiendlig av uenigheter, som her feks. Du mottar litt kritikk for å være lite opplyst og svarer med et indirekte personangrep. Yeah!

 

Og ikke glem årsaken til hva som førte deg hit på forumet. Noe som trolig kunne ha vært unngått hvis du hadde tatt til deg noe lærdom fra PU. ;)

Lenke til kommentar
Hvis jeg er på date med en jente, så er jeg meg selv, kanskje litt ekstra velstelt men der stopper det. Hun er ikke interessert i en skuespiller, ej heller er jeg interessert i ei som liker meg for noe jeg "kan" være, men som jeg fremdeles ikke er.

Hvorfor er du ekstra velstelt når du skal treffe damer? Er det fordi du skal gjøre et bedre inntrykk? Allerede her sier du imot deg selv. Å dusje, stelle håret og pøse på med parfyme er jo en ekstrem mild form for manipulasjon, men det er alikevel en form for det.

 

Noen lærer the naturalway, mens andre lærer gjennom bøker og videoer. Jeg mener det er det samme.

Det finnes ingen enkle "linjer" eller ord som får jenta til å spre beina sånn helt uten videre uansett.

Lenke til kommentar
Alltid like morsomt å se enkelte mennesker bli offansiv og fiendlig av uenigheter, som her feks. Du mottar litt kritikk for å være lite opplyst og svarer med et indirekte personangrep. Yeah!

 

Og ikke glem årsaken til hva som førte deg hit på forumet. Noe som trolig kunne ha vært unngått hvis du hadde tatt til deg noe lærdom fra PU. ;)

 

Jeg er her for å diskutere litt. Alltid viktig - holde hjernen kvass.

 

Jeg synes du motsier deg selv i øverste avsnittet jeg kopierer inn. Jeg er ikke fiendlig her. Mener å se at du begynte med en noe offensiv/irritabel tone - og det blir jo ikke bedre i replikken din her nå. Om noe, enda verre. Kan det tenkes at du er inne i en noe negativ feedback-sirkel, eller hva vi skal kalle det? Virker som om du debatterer mot/med en stråmann, ikke med meg. Litt dumt om du later som om du kjenner meg. Virker i alle fall som om du føler deg støtt av hva jeg skriver, og reagerer med angrep som "beste forsvar". Dette er ikke helt noe for meg. Jeg er ute etter konstruktive, fruktbare debatter - ikke testosteronfylt krangling, jordet i indre usikkerheter.

 

Ser ellers liten grunn til å krangle om mitt organisasjonsverv - damer kastet seg på meg, hva ville du gjort? - eller min eks, fra en helt annen tråd. Hvorfor denne viljen til å avspore? Griper du etter halmstrå? Eksen jeg omtalte i den andre tråden, er skadet, og har ingen historikk med varige forhold - hun ble misbrukt av faren sin, og jeg tviler på at pick up-/seduction-miljøet har noen særlig oppbyggelig respons på sånt... Så la oss vennligst ikke skli ut sånt. Prøv å holde deg til temaet i tråden her. Erfaringsmessig blir det bare tull å dra inn momenter fra andre, urelaterte debatter - især når det virker som om det gjøres for å prøve å angripe(?).

 

Takker ellers for tipset om Owen Cook. Holder på med å lese litt om ham nå. "Tyler Durden".. Som i Fight Club? Høres litt tåpelig ut. Men han har en filosofigrad fra Oxford University. Det i seg selv henger veldig høyt, og gir status. Skal ikke mye til for å bli lagt merke til da - dessuten gir det verktøy til å få innsikt i nesten hva det skal være, og det fort. Andre som ikke har hans bakgrunn, vil aldri kunne oppnå de samme innsiktene, men snarere lett bli offer for hans retoriske evner, om han ønsker det (evnen til å manipulere).

 

Ellers, henvendt til alle: Bør vel nevnes at jeg tross alt har flere eksamener i psykologi. Jeg har jo nok inkorporert en del lærdom derfra, i måten jeg tilnærmer meg det sosialdynamiske spillet/feltet på. Det er jo selvsagt uunngåelig det. Vi lærer så lenge vi lever, og det finnes mange veier til målet.

 

Poenget mitt, og sikkert også Melissas, og det til Brutal Mann, er at det er best om disse veiene er våre egne, og ikke bare det å lese bøker fra Seduction Community PUA-er (pick up-artister).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...