Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om Bytex snakker om arbeid i 6 mnd her i Norge eller USA? For meg ser det ut som at du snakker om Disney-programmet i 6 mnd og Bytex snakker om jobb i Norge i 6 mnd.

 

Uansett, 6 mnds program i Disney kan gå ann, selv om de egentlig bare tilbyr 12 mnd. Når jeg var på intervju i Oktober spurte jeg om det, og hun sa at i noen tilfeller så fikset de 6 mnds program, hvis folk hadde skole eller andre ting hjemme som gjorde at de bare var tilgjengelig for 6 mnd.

 

Ellers er det bare å ta det 12 mnds programmet og bare stikke når du har vært der i 6 mnd. Du trenger ikke si opp, det er ingen oppsigelsestid, det er bare å dra (det er det flere som gjør).

 

Og det er ikke for sent å dra på intervju 19 eller 20 mars, bare send en mail med en gang! De som drar på intervju nå i mars får avreise mellom juli og desember. Neste intervjurunde er i oktober.

Endret av Bella86
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om Bytex snakker om arbeid i 6 mnd her i Norge eller USA? For meg ser det ut som at du snakker om Disney-programmet i 6 mnd og Bytex snakker om jobb i Norge i 6 mnd.

Snakker om jobb i Disney i 6 måneder ja. :p

 

Ellers er det bare å ta det 12 mnds programmet og bare stikke når du har vært der i 6 mnd. Du trenger ikke si opp, det er ingen oppsigelsestid, det er bare å dra (det er det flere som gjør).

Hmm.. høres litt merkelig ut. Drar de fordi de ikke trives, eller har de planlagt å kun være der en vis periode? Blir ikke Disney litt sur når man har takket ja til et år også stikker man etter et halvt?

 

Har blitt litt skeptisk til om dette er noe for meg, da det kan høres .. eh lit rølpete ut, med festing så si hver dag osv. Ikke at jeg har noe imot å feste, men virker litt vell drøyt. Er det virkelig ikke noe annet å ta seg til der borte?

Endret av Gaut1
Lenke til kommentar

Noen drar fordi de ikke trives, noen drar fordi de må, noe har skjedd hjemme eller noe sånt, noen drar litt før fordi de vil hjem til sommeren og er litt leie osv. De blir jo ikke direkte sure, men det er jo egentlig ikke bra. Men det er sånn som skjer, de forventer det nok. Spesielt om sommeren, da er det mange som bare drar, som regel fordi de vil hjem til norsk sommer med vennene sine hjemme (også er det kanskje egentlig ikke ferdige før på slutten av sommeren/høsten)

 

Det er endel som fester ganske mye, men som jeg sa til han andre som klaget på det samme, så er man jo ikke nødt til å være med på det. Ingen som tvinger deg. Det er flere som ikke er med på alt. Det er MASSE annet å finne på.

Endret av Bella86
Lenke til kommentar

Perleøredobber går fint, man MÅ ikke bruke det nei, helt opp til deg ;)

 

Nå er det så lenge siden at jeg knapt husker noen spørsmål.. Når jeg var på intervjuet spurte de ikke meg om de samme type spm som de vil spørre dere siden det var min andre gang.. Men det er ikke noe voldsomme greier. Husker hun spurte om jeg synes det var greit å jobbe med barn, om det var greit å bo i leilighet med folk fra andre kulturer, også spurte hun om hva jeg ville anbefalt at hun skulle se og gjøre dersom hun kom til hjembyen min på ferie.

 

lykke til, går nok kjempefint :)

 

Edit: har sett gjennom tråden og her er noe fra tidligere brukere om hva slags spm de fikk:

 

Hvorfor jeg vil jobbe i DW, om jeg kunne fortelle litt om våres kulturelle tradisjoner, litt om tidligere jobber på CVen min, om jeg hadde vært i utlandet osv.

 

Hvilke jobberfaringer jeg har hatt, hvordan jeg vil takle ditt og datt, om det er greit å bo i samme leilighet med flere personer, og dele soverom med minst 2, samt fortelle litt om kulturen fra stedet du er fra..

 

Jeg fikk ikke så mange spørsmål, bare hvorfor jeg ville jobbe i Disney, hva jeg var stolt av i Norge, hvor jeg ville jobbe og hvorfor. Hun var mest intr i å høre hvilke spørsmål jeg hadde til henne

Endret av Bella86
Lenke til kommentar

Perleøredobber går fint, man MÅ ikke bruke det nei, helt opp til deg ;)

 

Nå er det så lenge siden at jeg knapt husker noen spørsmål.. Når jeg var på intervjuet spurte de ikke meg om de samme type spm som de vil spørre dere siden det var min andre gang.. Men det er ikke noe voldsomme greier. Husker hun spurte om jeg synes det var greit å jobbe med barn, om det var greit å bo i leilighet med folk fra andre kulturer, også spurte hun om hva jeg ville anbefalt at hun skulle se og gjøre dersom hun kom til hjembyen min på ferie.

 

lykke til, går nok kjempefint :)

 

Edit: har sett gjennom tråden og her er noe fra tidligere brukere om hva slags spm de fikk:

 

Hvorfor jeg vil jobbe i DW, om jeg kunne fortelle litt om våres kulturelle tradisjoner, litt om tidligere jobber på CVen min, om jeg hadde vært i utlandet osv.

 

Hvilke jobberfaringer jeg har hatt, hvordan jeg vil takle ditt og datt, om det er greit å bo i samme leilighet med flere personer, og dele soverom med minst 2, samt fortelle litt om kulturen fra stedet du er fra..

 

Jeg fikk ikke så mange spørsmål, bare hvorfor jeg ville jobbe i Disney, hva jeg var stolt av i Norge, hvor jeg ville jobbe og hvorfor. Hun var mest intr i å høre hvilke spørsmål jeg hadde til henne

 

Takk for nok et utfyllende svar, vet ikke hva jeg skulle gjort uten deg, haha :) Blir godt å bli ferdig med intervjuet, hvor lang tid tar det vanligvis før du får vite om du har fått jobben eller ikke?

Lenke til kommentar

Dersom du får jobben får du et Q1 visum, som er "for international cultural exchange programs designated by USCIS. You may be eligible for a Q-1 nonimmigrant visa if you are seeking to participate in an international cultural exchange program. The Q nonimmigrant exchange program is for the purpose of providing practical training and employment, and to share the history, culture, and traditions of your home country with the United States." Gyldig i som regel ca 13 mnd.

Lenke til kommentar

angaaende festing. Det er helt opp til deg selv hva du gjoer. Er her nede naa, vaert her i 6 maaneder, drukket kanskje 4 ganger. Er ingen som ser rart paa deg hvis ikke du drikker.

 

Er btw enda ikke inne i service, ja jobber i F&B. maa kanskje vente 8 maaneder. men er greit.

Endret av Lille_meh
Lenke til kommentar

Noen av dere som var på intervju nå i mars som har fått svar fra Disney eller? :-)

Var på intevju 19. mars og har ikke fått svar enda. Jeg hørte at det var en som hadde spurt hvor lang tid det tok før de kom til å få svar, og da sa de at det kom til å ta ca 10 dager før man fikk svar... så jeg venter fremdeles spent!! Fra og med 29. mars forventer jeg i allefall å få brev :))

Lenke til kommentar

Noen av dere som var på intervju nå i mars som har fått svar fra Disney eller? :-)

Var på intevju 19. mars og har ikke fått svar enda. Jeg hørte at det var en som hadde spurt hvor lang tid det tok før de kom til å få svar, og da sa de at det kom til å ta ca 10 dager før man fikk svar... så jeg venter fremdeles spent!! Fra og med 29. mars forventer jeg i allefall å få brev :))

 

okei. hva stilling søkte du på da? :)

Lenke til kommentar

Noen av dere som var på intervju nå i mars som har fått svar fra Disney eller? :-)

Var på intevju 19. mars og har ikke fått svar enda. Jeg hørte at det var en som hadde spurt hvor lang tid det tok før de kom til å få svar, og da sa de at det kom til å ta ca 10 dager før man fikk svar... så jeg venter fremdeles spent!! Fra og med 29. mars forventer jeg i allefall å få brev :))

 

okei. hva stilling søkte du på da? :)

 

Søkte på alle tre jeg :) Hadde F&B på topp, Attractions på andrevalg og Merchandise på tredjevalg. Pratet med en fyr som hette Emilio, og han var jo kjempekoselig! Tror det gikk ganske bra? Jeg følte i alle fall at det gikk fint, han var grei og prate med og jeg svarte sånn noelunde logisk på spørsmålene hans og han sa at jeg presenterte meg selv på en god måte og han håpte å se meg i Disney, det er vel positivt? Haha, det var ikke så skummelt som jeg trodde det kom til å bli :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...