Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Ja, har omsider begynt å krotet ned en CV, men er litt usikker på hva jeg burde ha med. Kikket litt på eksempel CVer på karrieremagasinet.no, og de virket ok; har med the basic; utdanning, arbeidserfaring, hobbier, språk kunnskap osv... Så at CVen også listet "references" som oftest var tidligere arbeidsgivere o.l... ville dette da være aktuelt og liste opp? Da ville det vel også være aktuelt og liste opp engelsklæreren(e) man har hatt også da?

Lenke til kommentar

De trenger ikke være så seriøse egentlig, du trenger ikke referanse til engelsklærer. Tror de aller fleste av dere som drar på intervjuet kommer til å bli veldig overrasket over hvor kjapt unnagjort det er og hvor lite de egentlig spør om, hehe. Du kan jo ha med referanser til tidligere arbeidsgivere (det hadde ikke jeg noen av gangene jeg søkte), men de kommer nok ikke til å kontakte de.

Lenke til kommentar

Sendte søknad i går, og fikk jammen svar i dag :D Pratet med en kjempe grei fransk dame som hette Corinne eller Corie; var i alle fall kjempe OK og prate med; hadde egentlig forestilt meg at hun kom til å stille flere spørsmål, men hun pratet nesten bare om intervju dagen i Oslo. Skal i alle fall på intervju 19. mars, og gleder meg sinnsykt!!! Noen andre som skal ned da? Og er det noen som har tips til hva man burde gjøre og si på "den store dagen"? :p

Lenke til kommentar

når du kommer så langt som intervju, hvordan foregår det, du sa du ble oppringt på telefon, er det noe spesielt dem spør deg om?

og hvordan er intervju i oslo, er det ameriakere som skal intervjue deg eller er det normenn?

jeg behersker ikke engelsken min så veldig godt!

 

Jeg sendte inn søknad, og fikk en e-mail der det stod at jeg skulle ringe dem. Ringte, og ble spurt om jeg hadde piercering eller tattovering, om jeg kunne sove i rom med flere mennnesker, hvilke avdeling i Disney jeg kunne tenke meg å jobbe i, hvilke arbeidserfaring jeg hadde fra før av, hvilke dager jeg kunne komme på intervju i Oslo, o.l... ikke noe stress, trengte ikke å forberede meg i det hele tatt! En annen sa at han ble spurt om hva det var som gjorde at han var stolt av å være nordmann, men det spørsmålet slapp jeg :D

 

Det kommer representanter fra Disney til Oslo som skal intervjue deg, så intervjuet foregår på engelsk. Man møter opp, også tror jeg det at det skal være en presentasjon av hvordan jobbe i Disney er og liknende, før man blir tatt ut til enkelt intervju. De spør vel vanlige intervju spørsmål, hva man vil ha ut av denne jobben, hvofor man vil ha jobben, hvorfor man er stolt av å være nordmann etc... Jeg tror ikke man må være en racer i engelsk, eller ha en super flott uttale... flere som har fått jobb i Disney har kommentert på at engelsken deres ikke er så veldig god, men jeg vet ikke så mye om det :) Å kunne føre en grei samtale på engelsk er vel et must, så det er nok best å prøve å bli så godt i engelsk som mulig før intervjuet!

Lenke til kommentar

Hvor er det man søker på dette? Og er det noe alderskrav? Typ 18+ bare, eller er det også en maksalder? heh :p

 

Man kan søke her;

http://www.internationalservices.fr/index.php?rubrique=work_usa&pav=norway&act=presentation#h_pg

 

Eksempler på en god internasjonal CV:

http://www.karrieremagasinet.no/CV-og-soeknadsmaler/Internasjonale-CV-maler

 

Det står bare at man må være over 18, så jeg tror ikke det er noen maks alder. Jeg har hørt at det for det meste er folk fra ca 18-25, er jo selvsagt en del rett fra videregående, men som sagt; de krever bare at man er over 18. :)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å søke nå snart, men går for øyeblikket på skole. Funker det å søke nå og begynne å jobbe etter jeg er ferdig på skolen i slutten av juni, hvis jeg får jobben?

Eller burde jeg vente til jeg er ferdig på skolen så jeg vet at jeg kan dra på den reisedatoen som er gitt?

 

PS: Digger bildet ditt Bella86 :) Winchesterbrødrene FTW!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Snakka med Corinne i dag, og ho sa eg ville få beskjed på mail om eg skulle få på intervju i Oslo i slutten av februar/byrjinga av mars. På alle andre her inne verkar det som om dei har blitt invitert på intervju i telefonsamtala. Eller er det andre som òg har fått same beskjed?

Lenke til kommentar

Nei, eller eg spurte om ho kunne gjenta spørsmålet fordi eg ikkje høyrde kva ho sa, kanskje ho trudde eg laug då... Og så sa eg at eg var interesser i seks månadar , men det sa ho at det nesten ikkje var mogleg, så då sa eg at 12 månadar ville gå greit det òg.

 

Tror det går helt greit :) Hun dama jeg pratet med sa at hun skulle sende med en mail samme dag som intervjuet var, men jeg fikk ikke mailen før to-tre uker etterpå! Så ikke tenk på det; tror det skal litt til for å ikke bli invitert til intervju i Oslo (med mindre man har picering, tattis osv...) så det er ikke noe stress. Har man blitt invitert, så har man blitt invitert og så lenge man får mailen så går alt bra :) Lykke til med ventetiden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...