Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Nå har jeg igjen bare et år på VGS og tenker å søke til neste sommer. Når er det intervjuene er i mars da? (ikke at dette haster men er jo nysgjerrig!)

 

Dessuten har jeg nøye tenk om hvor jeg vil jobbe (siden jeg har vurdert dette i kanskje 1 år nå) Selvsagt frister det utrolig å jobbe i food, men er ikke sikker på at jeg greier det. sliter også med vonde føtter etter mye gåing, klart vil jeg få dette ved å jobbe i merch også, men det virker som det er mer aktuelt. Det er da jeg begynner å lure på:

 

- Hvordan er arbeidstidene (når starter man/når slutter man/hvilke vakter er det)

- Hvordan er det å jobbe i merch?

- Tjener man ca 200 dollar i uka?

- Siden jeg vet det såpass tidlig har jeg nå et år på å spare penger, hvor mye penger vil dere anbefale? (vil gjerne en tur til miami, NY, kanskje til karibbean, og jeg sier ikke neitakk til endel shopping)

- Hva er prisen på Iphone 4 der?

- Hvordan er prisene i USA sammenlignet med norske priser (alt fra mat - sminke)

- Jeg suger i engelsk. jeg sliter med å finne ord, men fikk en 3 i standpunkt, hvor stor sjans er det for at jeg da ikke blir med? (liker å prate engelsk i utlandet)

 

Er det flere enn meg som vil reise neste sommer? :D

 

Takk på forhånd! :)

 

Veit ikkje korleis arbeidstidene er, men kan i alle fall seie at i F&B så er timelønna 8.05 dollar før ein blir servitør og ein må jobbe min 30 timar i veka, så då er det min 240 dollar i veka. Når ein blir servitør så får ein dårlegare timelønn, men då også tips, slik at du tener ein del meir.

I USA så er det utruleg mykje billigare enn det er i Noreg, så det er heilt fantastisk å handle der. Mat er billig også, så det er nesten mogeleg å ete ute kvar dag utan å bli konk!

Engelsken skal du ikkje vere så bekymra for eigentleg; berre du klarar å halde ein samtale gåande og skjønnar kva som blir sagt så trur eg at du skal klare deg. Eg vil sjølvsagt anbefale at du jobbar så mykje med engelsken som mogeleg likevel, slik at du er på trygg grunn under intervjuet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, sant, frister i grunn å jobbe i F&B i stedet, med tanke på hvor mye man faktisk tjener. Men hvordan er det med skatt? Må man betale til Norge eller noe?

 

Hvor mye koster f.eks en college genser i USA sammenlignet med Norge?

 

Må nesten bare jobbe med engelsken min, for den skal i allefall ikke ødelegge dette! Hvordan er det med språket der borte egentlig? blir det 50/50 på nork/engelsk?

Lenke til kommentar

Ja, sant, frister i grunn å jobbe i F&B i stedet, med tanke på hvor mye man faktisk tjener. Men hvordan er det med skatt? Må man betale til Norge eller noe?

 

Hvor mye koster f.eks en college genser i USA sammenlignet med Norge?

 

Må nesten bare jobbe med engelsken min, for den skal i allefall ikke ødelegge dette! Hvordan er det med språket der borte egentlig? blir det 50/50 på nork/engelsk?

 

Når det gjeld skatt så er eg faktisk ikkje sikker, men om du går på Facebook så er det ein gruppe som heiter "Norgespaviljongen" og der har dei ein liten diskusjon på akkurat det temaet som kan vere opplysande å lese...

 

Når du jobbar så er det med andre nordmenn, men du må nesten rekne med at du må snakke engelsk heile tida når du er på jobb... eg veit ikkje heilt, ettersom eg ikkje har vore der ennå :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja, har lest den og er medlem der, men skjønte ikke helt..

 

Eg trur det berre er å vente til ein kjem ned, også får ein info om det i byrjinga av programmet, eller så kan ein berre spørre dei andre som er der...

 

Er det forresten nokon som veit om ein berre kan slutte programmet når ein vil, lat oss sei, 5-6 månadar etter ein har komme dit? Har nemleg fått ein finfin studieplass som startar 26. jan og vurderar sterkt å slutte jobben for å studere då. Nokon som har peil? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ja, har lest den og er medlem der, men skjønte ikke helt..

 

Eg trur det berre er å vente til ein kjem ned, også får ein info om det i byrjinga av programmet, eller så kan ein berre spørre dei andre som er der...

 

Er det forresten nokon som veit om ein berre kan slutte programmet når ein vil, lat oss sei, 5-6 månadar etter ein har komme dit? Har nemleg fått ein finfin studieplass som startar 26. jan og vurderar sterkt å slutte jobben for å studere då. Nokon som har peil? :dontgetit:

 

Man kan avslutte programmet når som helst, det er bare å stikke, men da vil du ikke få diplom for å ha jobbet der + det vil være ulempe om du vil søke igjen senere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg ringte de :)

Hun spurte om piercinger, tatoveringer, hår, om hvor jeg hadde hørt om programmet, om jeg var forberedt på å bo på rom med en fra et annet land, om jeg hadde pass også hvilken dag jeg ville dra på intervju.. Litt sånn forskjellig. Andre har visst blitt spurt om å fortelle hva de liker med Norge og oppvekst ++ :)

 

Du får holde oss oppdatert her inne da :)

Endret av luna1991
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å reise til neste sommer, men lurer på om det er en mulighet at jeg bruker billetten som jeg får sponset av Disney til å dra til en annen stat før jeg drar til Florida? For jeg kjenner noen i USA og kunne gjerne tenkt meg å besøke dem i sommer, før jeg drar til Florida for å jobbe. Så lurer da på om dette kan være en mulighet?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å reise til neste sommer, men lurer på om det er en mulighet at jeg bruker billetten som jeg får sponset av Disney til å dra til en annen stat før jeg drar til Florida? For jeg kjenner noen i USA og kunne gjerne tenkt meg å besøke dem i sommer, før jeg drar til Florida for å jobbe. Så lurer da på om dette kan være en mulighet?

 

disney legger bare ut for billetten så trekker de den fra lønna di. Hvis du ikke skal dra før neste sommer er det vel like greit å bare spare den opp selv? da kan du jo dra litt før om du vil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...