Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med denne jobben og førstegangstjeneste? Har veldig lyst til å søke men er innkalt i mars 11, er egentlig ikke spesielt keen på å dra i fgt nå. Kan man slippe/utsette fgt med denne jobben som grunnlag?

 

Noen som har erfaringer med det?

 

Har liksom ikke lyst til å søke og komme inn bare for å måtte droppe det fordi staten trenger meg til å forsvare russergrensa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Jeg har nå lest igjennom hver eneste kommentar i denne tråden, for å unngå å stille spørsmål som allerede er besvart. Allikevel lurer jeg på noen få ting, som jeg håper noen kan svare på :-)

 

1. Serverer de typisk Norsk mat i F&B? Type laks, kjøttkaker, fiskeboller og poteter?

 

2. Har man lov å bringe besøkende inn på bo-området, på dagtid? En jeg kjenner bor rett i nærheten det året jeg tenker å søke. Kan h*n komme og tilbringe tid sammen med meg feks. ved poolen?

 

3. Må man sove i leiligheten hver natt, eller er det mulig å overnatte utenfor området? Hvis jeg vil, kan jeg være så mye jeg gidder i leiligheten til h*n jeg kjenner. Vet jo at jeg må betale for leiligheten uansett, og det er uansett greiest å bo på området de dagene jeg evt. jobber tidlig, men på fridager og liknende, vil de bry seg om jeg ikke tilbringer nettene i komplekset?

 

Forstår at siste spørsmål kanksje ikke er noe dere som har vært/er der, har noe peiling på, men prøver meg allikevel ;-)

 

På forhånd takk!

Endret av SophieK
Lenke til kommentar

1. Det eneste veldig typisk "norske" de serverer er kjøttkaker. Og det er ikke typiske norske, men rimelig amerikaniserte. Med potetmos. Hehe. Menyen forandrer seg som regel et par ganger i året og n begynner det å bli en stund siden jeg var der, men det var heller typiske amerikanske, vanlige retter på menyen.. De hadde torsk og laks og da.

 

2. Ja, man kan ha besøkende som ikke bor der inne mellom 07 - 01. Men du må bort til inngangs gaten og skrive ned navnet på de som skal komme å besøke deg (kun 3 om gangen) også må de vise ID når de skal inn.

 

3. Du må ikke sove der :). Et par jeg kjenner som ikke bodde der i det hele tatt, leide vanlige leiligheter utenfor. Men du må fremdeles betale husleie, ja.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar Bella! :-) Fikk ikke med meg om du nevnte det tidligere, men skal du tilbake igjen?

 

Har lest alt jeg har kommet over, sett videoer og bilder osv om hvordan livet der nede er, så jeg får bare mer og mer lyst. Vet at naboen min har gjort det, for flere år siden, så jeg får vel få tak i henne og spørre hun ut litt :-)

 

Er det noen her som skal søke nå i oktober?

Lenke til kommentar

Skjønte det som at du trivdes veldig godt der :-D Håper du kommer med på en runde til! Krysser fingrene for deg.

 

Jeg tror nok det er en 4-5 år siden naboen min var der, om ikke lenger til og med. Hun er mye eldre enn meg.

 

Det eneste det står på for min del, er at jeg er bekymret for økonomien ;-) Jeg er vandt med et høt forbruk, så jeg måå nesten komme på F&B eventuellt, og spare opp en god del før jeg drar. Hvem har vel ikke lyst til å leve godt, reise, feste og shoppe når man først kommer seg over dit?! :-D

 

Mulig jeg slenger inn en søknad tidlig på våren, og sier jeg kan dra asap.

Lenke til kommentar

Tja, det er vel sikkert det samme. Du kan jo bare prøve oktober og si du er interessert i avreise fra juni og ut.

 

Det er intervjuer i slutten av mars, bare søk i slutten av februar eller begynnelsen av mars, det holder det.

 

Avslag på visum? Tja.. Det er jo rullebladet ditt da. Usikker på hvor grensen går i fht når man kommer inn og ei, hvor grov en evt. ting på rullebladet må være. Kjenner ingen som har blitt nektet inngang.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...