Gå til innhold

Mest Badass dyr på planeten som ikke er menneske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]Hva pokker kan vi mennesker egentlig? Vi er jo bare en sekk med bein og vann som punkteres og dør med et lite stikk.

 

Tja, foruten hjernen, er vi helt rå på langdistanseløping/gåing. En godt trent mann kan "gå ihjel" både ulv og antiloper ved å gå/jogge/løpe etter de i flere dager slik at dyret blir helt utslitt og lett kan drepes med en stokk/stein/kniv.

 

Hester og andre liknende dyr kan jeg kjøpe, men ulv? Har du dokumentasjon på at mennesker er mer utholdene enn hundedyr?

 

AtW

Lenke til kommentar
[...]Hva pokker kan vi mennesker egentlig? Vi er jo bare en sekk med bein og vann som punkteres og dør med et lite stikk.

 

Tja, foruten hjernen, er vi helt rå på langdistanseløping/gåing. En godt trent mann kan "gå ihjel" både ulv og antiloper ved å gå/jogge/løpe etter de i flere dager slik at dyret blir helt utslitt og lett kan drepes med en stokk/stein/kniv.

 

Hester og andre liknende dyr kan jeg kjøpe, men ulv? Har du dokumentasjon på at mennesker er mer utholdene enn hundedyr?

 

AtW

 

Selv hester tror jeg kan være problematisk, det er snakk gasseller og andre spurt dyr i varme strøk med lite vann.

Fordelen mennesker har er at vi kan bære med oss vann, vi svetter og vi har passe god utholdent het,

Dette gjør at en konstant med treig jakt på spurt dyr i varme strøk kan slå ut bytte.

Dette funker ikke på langdistanse dyr som helst eller hunde dyr, ulver kan trave i 30km i timen i over en mil og vil rett og slett løpe fra mennesker på en times tid. afrikanske vildhunder er ende værre de kan holde 45km i over en mil og vil legge mennesker bak seg på minutter.

Hester kan også trave i mange mil.

Så den jakten funker bare på spurt dyr spesielt viss dyrene ikke har tilgang på vann,

Prøve å løpe en ulv ihjel i norsk barskog vil bare føre at du går deg vill

Lenke til kommentar
[...]Har du dokumentasjon på at mennesker er mer utholdene enn hundedyr?

AtW

 

Samene "pleide" (dvs. gjorde det så mange ganger at det har blitt skrevet ned) å gå på truger/ski etter ulv og slå de ihjel etter en dag eller to. Har kun papirkilde på det så skal se om jeg finner det igjen, men tar nok litt tid.

Lenke til kommentar

Sidebox-Kitten-Thinks-R.jpg

 

Katten

 

Nærmere perfekt badass kommer man neppe ikke. Slike dyr ser små ut og søte ut, men egentlig er de noen lumske dyr (*hmnoenkvinnfolkhm*). De spiser maten din så sant du ikke ser på, og for å ikke bli tatt på fersken gjør de det selvfølgelig alltid da du minst venter det. Og de ser alltid opp mot deg med søte små øyne som venter på å bli kost med, med andre ord vil den kun ha sine ønsker opphevet, og den bryr seg i det minste i dine behov og ting. Badass deluxe spør du meg. Lurer deg trill rundt og er eksperter på å få deg rundt lille(poten)fingeren dems. Disse slår uten tvil noen som helst annet dyr av hvilken som helst art - så pass deg for denne lille kjempen.

Lenke til kommentar
Hvorfor kaste bort dager på å drepe et dyr med minimalt kjøtt kontra f.eks. rein, elg eller mindre dyr ?

For at ulven opp gjennom tidene har vært menneskets verste rival når det gjaldt å skaffe seg mat.

Sant, den der fløy forbi under den lille brainstormen :hrm:

Lenke til kommentar
[...]Har du dokumentasjon på at mennesker er mer utholdene enn hundedyr?

AtW

 

Samene "pleide" (dvs. gjorde det så mange ganger at det har blitt skrevet ned) å gå på truger/ski etter ulv og slå de ihjel etter en dag eller to. Har kun papirkilde på det så skal se om jeg finner det igjen, men tar nok litt tid.

 

Sikker på at det ikke er pga problemer med framkommelighet eller liknende for ulven? Tenk på feks iditarod, hundene beveger seg 200 km om dagen i ulendt terreng med tung slede på slep. Såvidt meg bekjent er mennesker mer utholdene enn hester når det er snakk om å bevege seg over flere døgn, men jeg kjøper det ikke uten videre med hundedyr

 

AtW

Lenke til kommentar

leste en artikkel for leeeeeeeenge siden om mennesker med supermann lignende utholdenhet. en av karene som ble intervjuet fortalte at han til vanlig brukte å løpe lange distanser med bikkja si. etter en stund endte han opp med å bli mer og mer utholden, og etterhvert var det bikkja som måtte stoppe for å ta hvilepause og ikke han.

 

hvordan det er med ulver vet jeg ikke, men det skulle selvfølgelig ikke forundre meg. vi mennesker er faen meg tilpasningsdyktige.

 

----------------

 

men er enig med theprophet. har 4 katter sjæl, og jeg beundrer dere grasiøse væremåte og selvstendighet samtidig som de faktisk har litt personlighet.

Lenke til kommentar

Ah, denne tråden minner meg om barneskolen da vi lekte forskjellige dyr og "slåss" mot hverandre ved å fortelle om dyrets egenskaper. Ja vi var vel litt nerdete. Min stemme går nok til spekkhuggeren pga. kombinasjonen intelligens og effektivitet. Samtidig som de er snille mot mennesker=D

 

Edit: fin avatar forresten, KongKake

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
[...]Samene "pleide" (dvs. gjorde det så mange ganger at det har blitt skrevet ned) å gå på truger/ski etter ulv og slå de ihjel etter en dag eller to. Har kun papirkilde på det så skal se om jeg finner det igjen, men tar nok litt tid.

 

Fant aldri den Same-boka, men har ikke helt gitt opp enda :p

 

Her er ihvertfall ett eksempel på "løpemetoden" brukt på kudu:

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Most animals we consider excellent runners — antelopes and cheetahs, for example — are built for speed, not endurance. Even nature’s best animal distance runners — such as horses and dogs — will run similar distances only if forced to do so, and the startling evidence is that humans are better at it, Lieberman said.

 

Modern humans and their immediate ancestors such as Homo erectus sport several adaptations that make humans, instead of some ferocious, furry, or fleet creature, the animal world’s best distance runners.

 

http://www.physorg.com/news95954919.html

 

se også

 

http://www.sciencedaily.com/releases/2004/...41123163757.htm

Lenke til kommentar

Uten å leste hele tråden går min stemme til Kraken. Som (dessverre) bare er en mytologisk skapning.

Det nærmeste er da kjempeblekspruten, som navnet tilsier, en diger blekksprut. Har alltid hatt en fascinasjon for blekkspruter og andre skapninger i det dype mørke havet.

Sies at spermhvaler og blekkspruter ''slosser'' på over en kilometers dyp. Selv om hvalen som oftest er den som kommer ut levende, gjør det ikke bløtdyret mindre badass.

 

Meste av interessen kommer vel av og ha lest Joule Vernes bok, en verdensomseiling under havet i ung alder.

Kjempeblekkspruten var nevnt flere ganger der, godt nok beskrevet til å sette min fantasi i nye baner i denne billedløse boken. :)

 

Burde lage en avstemning på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...